گوترش: برای حل بحران سوریه، اختلافات را کنار بگذارید

دبیر کل جدید سازمان ملل در اولین اظهاراتش در این سمت از قدرت‌های جهانی خواست برای حل بحران سوریه، اختلافات را کنار بگذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، مجمع عمومی سازمان ملل در نشست پنجشنبه، آنتونیو گوترش را به‌عنوان دبیر کل جدید سازمان ملل منصوب کرد.

193 کشور عضو سازمان ملل به‌اتفاق آرا، قطعنامه‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن، گوترش به عنوان نهمین دبیر کل برای یک دوره پنج ساله از اول ژانویه 2017 کار خود را آغاز خواهد کرد.

گوترش 67 ساله و سوسیالیست پیش از این نخست‌وزیر پرتغال بوده است. وی همچنین به مدت 10 سال کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان بوده است.

گوترش در زمانی دبیر کل سازمان ملل شده‌است که جهان با چالش‌های مهمی از جمله جنگ سوریه و یمن، بحران پناهجویان، فعالیت گروه‌های تروریستی و درگیری‌ها در سودان جنوبی مواجه است.

گوترش خطاب به اعضای مجمع عمومی سازمان ملل گفت که وی «از چالش‌های پیش روی سازمان ملل متحد و همچنین محدودیت‌های دبیر کل کاملاً آگاه است.»

گوترش بحران سوریه را جدی‌ترین موضوع در دستور کار سازمان ملل قلمداد کرد و با اشاره به نشست شنبۀ آتی در لوزان سوئیس درباره سوریه افزود، وقت آن است که قدرت‌های جهانی برای پایان دادن به جنگ اختلافات را کنار بگذارند.

قراراست نشست لوزان با حضور وزیران خارجهٔ روسیه، امریکا، ترکیه و عربستان سعودی برگزار شود.

بان کی مون از اول ژانویه 2007 (11 دی 1385) به مدت 10 سال برای دو دوره دبیر کلی سازمان ملل را بر عهده داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار