تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات مسکو-واشینگتن درباره سوریه

یکی از اعضای پارلمان اروپا بر از سرگیری مذاکرات واشینگتن و مسکو درباره بحران سوریه، تأکید کرد.

تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات مسکو-واشینگتن درباره سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، «ایوان استفانچ،» از اعضای پارلمان اروپا، اعلام کرد آمریکا و روسیه باید همکاری های خود را درباره موضوع سوریه که از اوایل ماه اکتبر از سوی واشنگتن به حال تعلیق درآمد ، از سرگیرند.

وی روز پنج‌شنبه، در مصاحبه با اسپوتنیک در پاسخ به این سوال که آیا احیای مذاکرات به تعویق افتاده برای مسکو و واشنگتن حائز اهمیت است، گفت قطعا. این موضوع نه تنها برای آمریکا و روسیه بلکه برای اتحادیه اروپا و بیش از همه برای مردم سوریه اهمیت دارد. استفانچ در ادامه تاکید کرد اوضاع کنونی سوریه بحرانی است و آثار آن در اتحادیه اروپا نیز به دلیل ورود موج آوارگان به اروپا احساس می شود.

این مقام اروپایی افزود :«من با شمار زیادی از آوارگان سوری صحبت کردم و آنها گفتند که خواستار بازگشت به کشورشان هستند؛ اما این امر به دلیل جنگ سوریه امکان پذیر نیست.»  وی تاکید کرد آمریکا ، روسیه و اتحادیه اروپا اهداف مشترکی برای دست‌یابی به توافق نامه صلح در سوریه و حل و فصل بحران آوارگان دارند.

این عضو پارلمان اروپا در ادامه گفت :«من می دانم که این امر به دلیل وجود منافع متفاوت چندان آسان نیست؛ چرا که این درگیری ها فقط دو طرف خوب و بد ندارد بلکه کشورهای مجاور نیز منافع خاصی دارند. وی تاکید کرد پیش از هر گونه اقدامی، این کشورها باید بر مبارزه علیه گروه  داعش متمرکز شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار