مبارزه با قاچاق نیازمند به روز رسانی تجهیزات است

مدیر کل حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به اهمیت و تاثیر منفی قاچاق در اقتصاد، تجهیزات مبارزه با این پدیده شوم باید به روز شود.

خ///مبارزه با قاچاق نیازمند به روز رسانی تجهیزات استعلی معصومی مدیر کل حقوقی وبین الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده ۷۷ قانون اساسی رقمی معادل ۲۰میلیارد تومان برای مبارزه با واردات غیر قانونی کالا دراختیار ستاد مبارزه باقاچاق کالا و ارز قرارداده است اما این میزان برای ریشه کن شدن پدیده ۲۰ میلیارد دلاری قاچاق کفایت نمی کند.

وی افزود :قاچاق پدیده ای است که به طور پیوسته باید تجهیزات مبارزه با آن نیز به روز شود ،چراکه قاچاقچیان مکانیزم‌های مختلف برای جاسازی  کالا و ورود غیر قانونی به کار می گیرند. 

معصومی ادامه داد:بخش دیگری ازبودجه ستاد باید در راه حمایت و پاداش مامورین و متکلفین مبارزه باقاچاق صرف شود تا با فراهم شدن نیازهایشان به فساد آلوده نشوند.

مدیر کل حقوقی وبین الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد:یکی از اصلی‌ترین موانع اجرای کامل وصحیح قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز نبود امکانات لازم به دلیل کاهش بودجه بوده است.

وی درپایان گفت: ازمجلس شورای اسلامی انتظار داریم که با توجه به اهمیت و تاثیر منفی قاچاق در اقتصاد، بودجه  ای متناسب  برای درمان این پدیده شوم در نظر بگیرد تا با بکارگیری قدرت اجرایی از واردات غیرقانونی  قاچاق با حجم بالا به داخل کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار