آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران:

انگلیس و آمریکا متهمان ردیف اول جنگ یمن هستند/ دولت عربستان جنایتکار جنگی است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دولت های انگلیس و آمریکا متهمان ردیف اول جنگ در یمن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز اظهار داشت: حمله عربستان به یک مجلس ختم در یمن تیتر تمام خبرگزاری های دنیا شد. این جنایت بسیار وقیح بود و جنگنده های سعودی 4 مرتبه آن مجلس را با بمب های 800 کیلویی کوبیدند و بیش از 400 نفر به شهادت رسیدند که برخی فقط اسکلت شان باقی مانده بود و بسیاری دیگر مجروح شدند.

وی افزود: این جنایت، جنایت یزدیان بود که حمام خون به راه انداختند. نکته دیگر در این جنایت سعودی نقش دولت های انگلیس و آمریکا به عنوان متهمان ردیف اول است. روز قبل از این فاجعه، انگلیس و عربستان قرار بود یک قرارداد 50 میلیاردی تسلیحات امضا کنند که پس از بمباران مجلس ختم ، تلویزیون انگلیس اعلام کرد در آن حادثه 50 نفر از شورشیان انصارالله یمن کشته شده اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به نقش آمریکا در جنایات آل سعود در یمن گفت: آمریکا در این 18 ماه به عربستان بیشترین کمک را کرده و پهپادهای آمریکا در یمن مردم مظلوم این کشور را بمباران می کند و باید گفت جنگ در یمن به عهده آمریکا و انگلیس است.

وی اضافه کرد: در مدت حمله عربستان به یمن، بیش از 10 هزار نفر شهید شده اند و باید از سازمان های حقوق بشر پرسید در این زمان کجا بوده اند و برای آن ها نه بشر مهم است و نه حقوق بشر. دبیرکل سابق و مفلوک سازمان ملل حداکثر به صورت زبانی اقدامات فجیع عربستان را محکوم می کرد و باید نام سازمان ملل را سازمان استکباری نهاد.

آیت الله خاتمی با بیان اقدامات فاجعه بار عربستان در یمن اظهار داشت: دولت سعودی تا 4 روز نخست، بمباران نیروهای غیرنظامی را انکار می کرد اما پس از آن به این مساله اعتراف کرد؛ باید به این دولت خونخوار سعودی گفت که اگر دادگاهی عادلانه در جهان وجود داشت، این دولت، جنایتکار جنگی شناخته می‌شد و باید چندین مرتبه به اعدام محکوم می‌شدند.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امنیت حاکم بر دهه نخست عزاداری محرم در کشور اظهار داشت: 10 روز عزاداری باشکوه در کشور برگزار شد اما حتی یک مورد جنایت ضد امنیتی در کشور نداشتیم. امنیت این کشور نعمت ارزشمندی است. باید از نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی تشکر کنیم.

 وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورا گفت: پیرامون برگزاری این مسابقه نگرانی هایی وجود داشت که به حق هم بود تا مبادا حرمت شکنی شود اما دیدیم که محبت الحسین کار خودش را کرد؛ هیچ حرمت شکنی که نشد بماند، ورزشگاه به عزاخانه امام حسین نیز تبدیل شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در این مسابقه نهضت امام حسین صادر شد افزود: یکی از روزنامه های سعودی که این روزها لجن پراکنی می کند، گفت که هواداران ایرانی به جای اینکه شعارهای فوتبالی بدهند، ورزشگاه را به مکانی مذهبی تبدیل کرده و شعار یا حسین سر دادند. این نشان می دهد که آن ها سوخته اند؛ بسوزید و بمیرید.

وی با مخاطب قرار دادن مسئولین ورزش گفت: از مسئولین ورزش می خواهم که برای برگزاری چنین مسابقاتی از چند سال قبل، تدبیر کنند تا این تقارن ها پیش نیاید. این مرتبه با همت مسئولین میوه شیرینی به ثمر نشست اما این بدان معنا نیست که آقایان بگویند چاره نیست. اگر بار دیگر چنین اتفاقی بیفتد، دیگر بهانه قابل قبول نخواهد بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
سازمان اسکتبار جهانی
آخرین اخبار