اصفهان؛

بهانه های بانک ملی در تحویل کارخانه ریسباف

علیرغم برطرف شدن تمامی موانع نقل وانتقال ، بانک ملی تحویل کارخانه ریسباف به راه وشهرسازی استان را به تاخیر می اندازد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل راه وشهرسازی استان با وضعیت کنونی نقل وانتقال کارخانه ریسباف، گفت:با توجه به تفاهم نامه انجام شده فی مابین وزارت راه وشهرسازی و بانک ملی ایران مبنی بر تحویل کارخانه ریسباف به وزارت راه وشهرسازی برای ایجاد موزه بزرگ دراستان مقرر شد معادل 15% ارزش ریالی بصورت نقدی و مابقی از اراضی و املاک مرغوب این اداره کل به بانک ملی پرداخت شود .

حجت اله غلامی بیان داشت: در راستای تامین اراضی، یکی از با ارزش ترین زمینهای این اداره کل واقع در خیابان فرایبورگ پیشنهاد و مورد قبول طرفین قرار گرفت و تمامی موانع نقل وانتقال نیز با حضور استاندار اصفهان برطرف شد .

وی بااشاره به طفره زدن بانک ملی ایران در تحویل این مکان تاریخی آخرین بازمانده از کارخانجات نساجی و بناهای تاریخی باقیمانده از عصر معماری صنعتی به وزارت راه وشهرسازی گفت: بانک ملی با برگزاری جلسات تکراری و بی ثمر و بادرخواستهای جدید به بهانه های مختلف از تحویل کارخانه ریسباف به منظور ایجاد فضای شهری مناسب و موزه بزرگ اصفهان طفره می رود .

مدیرکل راه وشهرسازی استان افزود : بانک ملی ناخواسته راه را برای سوداگران بخش زمین ومسکن باز می کند و چه بسا با این اقدام تخریب این بنای تاریخی باقیمانده ازعصر معماری صنعتی را رقم خواهند زد.

غلامی گفت: زمانی مقرر بود ساختمان واقع در خیابان سپه اصفهان نیز به موزه تبدیل شود که بعد از فراهم شدن مقدمات لازم وخرید مکان مناسب برای جابجایی ،بانک ملی از خیابان سپه سالهاست این اتفاق رخ نداده و اقدامی صورت نگرفته است .

وزارت راه وشهرسازی همه مراحل قانونی برای خرید این کارخانه را به مساحت 7 هکتار و به ارزش 215 میلیارد تومان را طی کرده است .


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.