سرور دانش در عیادت از سیاف:

افغانستان امروز نیازمند اجماع شخصیت‌های ملی و جهادی است

معاون رئیس جمهور گفت: در شرایط امروز افغانستان توجه جدی بزرگان و شخصیت‌های ملی و جهادی راهگشا است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش معاون ریاست جمهوری افغانستان صبح امروز شنبه 24 مهر ماه از عبدالرب رسول سیاف از رهبران جهادی افغانستان و عضو پیشین مجلس نمایندگان که چندی پیش از سفر درمانی هند بازگشته است، عیادت کرد.

براساس این خبر معاون رییس جمهور افغانستان در این ملاقات ضمن آرزوی شفای کامل برای وی، وجود و حضور این رهبر جهادی و سیاسی را برای افغانستان غنیمت شمرد و گفت که افغانستان در شرایط حساسی قرار دارد و توجه جدی بزرگان و شخصیت های ملی و جهادی در این وضعیت راهگشا است.

افغانستان امروز نیازمند اجماع شخصیت‌های ملی و جهادی است

سرور دانش ضمن برشمردن پاره‌ای از مسایل اساسی و بنیادی کشور اظهار داشت که برای مقابله با شکاف‌های اجتماعی، قومی و سیاسی، ناامنی و دهشت افکنی، پیشرفت اصلاحات، تحکیم وحدت ملی و تقویت نظام سیاسی، حاکمیت قانون و حکومتداری خوب، یک اجماع ملی و رایزنی و تفاهم سراسری در بین مردم، گروه ها و احزاب سیاسی و شخصیت های موثر و نخبگان دینی، فکری و سیاسی کشور یک ضرورت ملی بوده و برای بسیاری از مشکلات کشور می تواند راهگشا باشد.

در ادامه معاون رییس جمهور افغانستان ضمن ارائه پاره ای از برنامه های حکومت وحدت ملی در زمینه های صلح و ثبات و برقراری امنیت پایدار در کشور، اقداماتی را که تا کنون در مورد اصلاحات انتخاباتی و تصویب قانون جدید انتخابات صورت گرفته بر شمرد و تأکید کرد که انتخابات یک برنامه ملی و عامل اصلی تداوم مشروعیت دولت و پارلمان بوده و وظیفه همگی مخصوصا حکومت است که برای برگزاری آن از هیچ کوششی دریغ نورزند. 

افغانستان امروز نیازمند اجماع شخصیت‌های ملی و جهادی است

در این ملاقات هم چنین عبدالرب رسول سیاف ضمن اظهار قدردانی از عیادت معاون رییس جمهور گفت که کشور افغانستان در وضعیت بد امنیتی قرار دارد و تحرکات دشمن مردم را در تنگنا قرار داده است که همگان در برابر بیرون رفت از وضعیت موجود مسول هستیم.

وی هم چنین ضمن تقدیر از نیروهای امنیتی کشور در جبهه های جنگ و مبارزه با دشمنان افغانستان گفت که رشادت ها و ایثارگری های نیروهای امنیتی کشور در تاریخ افغانستان بی سابقه است و باید مورد تقدیر قرار گیرد.

استاد سیاف هم چنین ضمن تایید سخنان معاون رییس جمهور گفت که ارگان های امنیتی کشور به خوبی نقش خود را در مبارزه با دشمن ایفا می کنند ولی مردم نیز باید در قالب بسیج مردمی در حمایت از دولت و نیروهای امنیتی نقش خود را ایفا کنند.

افغانستان امروز نیازمند اجماع شخصیت‌های ملی و جهادی است

وی تاکید کرد تا مردم افغانستان و تمام گروه های سیاسی و احزاب به صورت متحد در کنار یک دیگر و در حمایت از قانون اساسی و دولت به پا نخیزند، عبور از مشکلات برای همه سخت تر خواهد شد.

این  رهبر جهادی در پایان از تداوم رایزنی ها و تماس ها استقبال کرده و آمادگی خود را برای هر نوع همکاری در جهت تقویت نظام مندی کشور و مقابله با چالش ها و جستجوی راه حل ها و جلوگیری از شکاف های قومی و زبانی و مذهبی اعلام نمود.

افغانستان امروز نیازمند اجماع شخصیت‌های ملی و جهادی است
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.