هفته هشتم لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس 3 - نفت تهران 0

تیم فوتبال پرسپولیس در قالب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال میزبان تیم نفت تهران بود که با سه گل مهمان خود را مغلوب کرد.

پرسپولیس 0 نفت تهران 0به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛تیم فوتبال پرسپولیس در قالب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال میزبان تیم نفت تهران است.

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه، سیدجلال حسینی، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، وحید امیری و محسن مسلمان
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ


نفت تهران:

میلاد فراهانی، احمد آل نعمه، علیرضا عزت کرامت، آرش رضاوند، اکبر صادقی، محمد قاضی، وحید حمدی نژاد، ایگور پراهیچ، ایمان مبعلی، میلاد فخرالدینی و امیرارسلان مطهری
سرمربی: علی دایی

 

 شرح گل‌ها:
 
پرسپولیس یک نفت تهران 0: (دقیقه 14، حسین ماهینی): پنالتی به سود سرخپوشان را حسین ماهینی مامور نواختن آن شد که در خلاف حرکت میلاد فراهانی آن را وارد دروازه کرد تا بازی با یک گل به سود پرسپولیس در جریان بیفتد.
 
پرسپولیس 2 نفت تهران 0 :( دقیقه 30، مهدی طارمی): در حالی که بحث درباره اعلام خطای نفتی ها داغ بود، مهدی طارمی موفق شد از شوک خط دفاعی روی ارسال چیپ وحید امیری سود ببرد و دروازه فراهانی را باز کند.


پرسپولیس 3 نفت تهران 0: ( دقیقه 84، کمال کامیابی نیا): کمال کامیابی نیا با ضربه سر روی ارسال کرنر احمد نورالهی توانست دروازه تیم سابق خود را باز کند.


دقایق حساس:
 
دقیقه 4: اولین ضربه ایستگاهی برای نفت تهران که مبعلی مسوول نواختن آن شد اما سیدجلال حسینی به خوبی آن را برگشت داد.


دقیقه 4: بار دیگر ضربه ایستگاهی در نزدیکی محوطه جریمه و اینبار نیز ایمان مبعلی؛ ارسال این بازیکن اینبار توسط بیرانوند مشت شد و به اوت دستی برای زردپوشان تبدیل شد.
 
دقیقه 13: ارسال دیدنی امیری برای طارمی درون محوطه جریمه با خطای وحید حمدی نژاد روی مهاجم پرسپولیس همراه شد که حیدری با اعلام آن پرسپولیس را در موقعیت خوبی قرار داد.
 
دقیقه 19: ضربه ایستگاهی از فاصله 30 متری برای زردپوشان را ایمان مبعلی برای نفت نواخت که توپ به راحتی در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت.
 
دقیقه 33: حرکت پا به توپ محسن مسلمان در نهایت با ضربه دیدنی او از پشت محوطه جریمه همراه شد که توپ به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
 
دقیقه 40: ارسال کرنر برای نفتی ها با ضربه سر آرام آل نعمه همراه شد که توپ به راحتی در اختیار بیرانوند قرار گرفت و در ادامه نفتی ها برای آغاز بازی توسط بیرانوند ممانعت کردند که داور با قطع جریان بازی به عزت کرامت کارت زرد نشان داد.


دقیقه 50: در دقایق ابتدایی نیمه دوم نفتی ها بازی را در اختیار گرفته اند، در نهایت با شوت راه دور اکبر صادقی که با اختلاف به بیرون رفت به کار خود روی این حملات پردامنه خاتمه دادند.

دقیقه 52: مهدی طارمی و وحید امیری فرصت خوبی برای گلزنی کسب کردن  که تکل آل نعمه مانع آنها شد.


دقیقه 52: ارسال بلند امید عالیشاه در حالی که مهدی طارمی در موقعیت مناسب سرزنی قرار داشت از روی سر این مهاجم عبور کرد تا فرصت فوق العاده سرخپوشان از دست برود.

دقیقه 55: بهترین فرصت نفتی ها برای گلزنی در این دقیقه بود که عیسی آل کثیر با ضربه ای بی دقت از درون شش قدم آن را از دست داد.

دقیقه 56: حرکت ترکیبی پرسپولیسی ها روی ارسال اوت دستی در نهایت با پاس طارمی به عالیشاه او را در فرصت شوت زنی قرار داد که ضربه این بازیکن با برخورد به مدافع حریف به کرنر رفت.


دقیقه 62: علی علیپور که تازه به میدان آمده بود می توانست با پاس منجر به گلزنی طارمی شود که در نهایت موفق نشد.


دقیقه 64: علیرضا بیرانوند با خروج فوق العاده خود مانع از حرکت میلاد فخرالدینی شد. این در حالی بود که علی دایی به شدت اعتقاد داشت دروازه بان پرسپولیس در این صحنه مرتکب خطای پنالتی شده است.

دقیقه 67: باز هم ضد حمله توسط پرسپولیس و علیپور این بار احمدزاده را درون محوطه جریمه صاحب توپ کرد که ضربه این بازیکن از زاویه بسته در اختیار فراهانی قرار گرفت.

دقیقه 68: علیرضا بیرانوند در خروجی موفق بار دیگر از شش قدم موفق شد ضربه مهاجم نفت را مهار کند تا همچنان دروازه اش بسته باقی بماند.

دقیقه 75: حرکت انفرادی وحید امیری در نهایت تا شش قدم دروازه نفت ادامه یافت و در آخرین لحظه ضربه این بازیکن  از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت.

دقیقه 78: علی علیپور در آستانه ورود به محوطه جریمه توسط رضا علیاری متوقف شد که داور دستور به ادامه بازی داد. در نهایت نیز مدافع نفت به شدت بابت این حرکت علیپور با او درگیر شد و چند ضربه او به زد که از چشم داور دور ماند.


دقیقه 87: شوت دیدنی کمال کامیابی نیا از درون محوطه جریمه در آستانه ورود به دروازه توسط فراهانی به کرنر فرستاده شد.


در حاشیه:

* پیش از شروع بازی از سوی سازمان لیگ از دو آزاده تجلیل به عمل آمد.


* از سیدجلال حسینی نیز به واسطه عملکرد موفق در دیدارهای اخیر تیم ملی تجلیل به عمل آمد.
 
* علی دایی به شدت از سوی هواداران پرسپولیس مورد تشویق قرار گرفت و سرمربی امروز نفت به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.
 
* ایمان مبعلی و محمد قاضی به عنوان بازیکنان سابق تیم ملی و پرسپولیس سمت نیمکت پرسپولیس رفتند و از جمع پرسپولیسی ها نیز تقریبا تمام بازیکنان از علی دایی رخصت گرفتند.
 
* دقیقه 24 دیدار با نفت تهران، هواداران پرسپولیس مطابق گذشته با شعار و تشویق کاپیتان ابدی خود، هادی نوروزی را تشویق کردند و یادش را گرامی داشتند.
 
* اعتراض شدید علی دایی به پیام داوری. سرمربی نفت اعتقاد داشت داور این دیدار باید در دقیقه 27 به محسن مسلمان بابت تکل خشنی که انجام داد کارت نشان می داد.


*علی دایی در نیمه دوم در یک اقدام عجیب هر سه تعویض خود را انجام داد و عزتی، حمدی نژاد و رضاوند را بیرون کشید و به جای آنها عیسی آل کثیر،فرید محمد زاده و رضا علیاری را وارد زمین کرد. 


*حسین شهریاری مدیر عامل نفت تهران و حسین قدوسی مدیر روابط عمومی نفت در جایگاه ویژه تماشاگر این بازی بودند. 

*علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس هم در جایگاه ویژه حضور داشت و بازی تیمش را نگاه می کرد. 

*خطای میلاد فخرالدینی بر روی بازیکن پرسپولیس باعث شد تا هواداران  علیه این بازیکن واکنش نشان دادند.

*تیم نفت تهران تا دقیقه 70 سه فرصت گلزنی داشت که از دست داد. همچنین در یک صحنه دایی معتقد بود بیرانوند مرتکب خطای پنالتی شده و داور آن را نادیده گرفته است.

*هواداران در دقيقه٨٠ رضاييان را تشويق كردند و به او لقب دني آلوز بازيكن فصل گذشته بارسلونا را دادند.

*طارمی كه از تعويض خود ناراحت بود در خوشحالی بعد از گل شركت نكرد.

*كاميابی نيا پس اززدن گل كريم باقری را در آغوش گرفت.

*بازيكنان پرسپوليس در پایان از بازی به سمت تماشاگران رفتند و از آنها تشكر كردند.

در نهایت تیم پرسپولیس با سه گل پیروز میدان شد و نفتی ها را در هفته هشتم مغلوب کرد. نکته مهم این دیدار طلسم بازى نكردن رضاييان در پرسپوليس بود که امروز به چهار بازى رسيد. اين بازيكن از زمان بازگشت از تركيه تاكنون بازی نكرده است و همچنان مورد غضب برانكو قرار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
پرسپولیس زلزله محبوب هرچی دله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
پرسپولیس زلزله محبوب هرچی دله
آخرین اخبار