سطح‎بندی موسسات را باید نهاد دیگری جز وزارت علوم به دست گیرد

مدیرکل دفتر آموزش های غیر دولتی وزارت علوم از نتایج سطح بندی موسسات غیرانتفاعی خبر داد و گفت: نهادی غیراز وزارت علوم باید عهده دار سطح بندی باشد.

کارن ابری‌نیا مدیرکل دفتر آموزش های غیر دولتی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سطح بندی دانشگاه ها و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی بیان کرد: سال گذشته سطح بندی بصورت آزمایشی اعلام و به موسسات اطلاع داده شد تا درصورتی که مشکل یا اطلاعات جدیدی وجود داشت برای اعلام قطعی ارائه شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون سطح بندی بصورت قطعی برای دوره ای یکساله انجام شده است، ادامه داد: از مجموع 358 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی 269 موسسه در این سطح بندی قرار داده شدند. 

ابری‌نیا اظهار داشت: اعتقاد داریم که به جای وزارت علوم باید نهاد مستقل علمی دیگر (همانطور که در قانون هم دیده شده) کار سطح بندی را انجام دهد و وزارت علوم هم به دنیال توانمندی و تقویت چنین نهادهایی است.

به گفته وی، باید نهادی هرساله رتبه بندی و سطح بندی را انجام دهد و از نتایج آنها بهره گرفته شود.

گفتنی است؛ چندی پیش مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم نتایج سطح بندی را اینگونه اعلام کرد که، 47 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح یک، 78 دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در سطح دو، 81 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح سه، 51 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح چهار و 12 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح پنج قرار گرفتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار