بیرجند؛

مشکلات بین فردی زنگ خطری برای خراسان جنوبی

بیشترین اختلالات روانی خراسان جنوبی در زمینه ی مشکلات بین فردی از قبیل مشکل با همسر،بزرگسالان با زمینه ی اعتیاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه ی بخش تخصصی بازی درمانی در مرکز تخصصی هادی گفت: سی مرکز مشاوره حضوری و یک مرکز مشاوره تلفنی با شماره ی 1480در سطح استان وجود دارد.مشکلات بین فردی زنگ خطری برای خراسان جنوبی

شیخایی افزود: شماره ی 1480 مرکز تخصصی مشاوره در زمینه ی کودک و نوجوان،خانوادگی،مسائل جنسی،طلاق و شماره ی ملی 09628 در زمینه ی اعتیاد مشاوره می دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 31 هزار نفر از خدمات مرتبط با ارتقای بهداشت و روان بهره مند شده اند،گفت: این افراد در سه سطح مشاوره ی عمومی برای عموم مردم در مراکز سلامت روان، مشاوره ی تخصصی و تماس با مرکز اورژانس اجتماعی با شماره ی 123 ،خدمات دریافت کرده اند.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه تنها یک مرکز مشاوره ی دولتی در استان وجود دارد؛افزود:16 مرکز مشاوره ی عمومی و 7 مرکز مشاوره تخصصی غیر دولتی در استان فعالیت می کنند.

شیخایی با بیان اینکه مرکز هادی تنها مرکز تخصصی سطح استان است که در زمینه ی ارتقای بهداشت و روان کودکان فعالیت می کند،گفت: عموم مردم و خانواده ها در سطح استان می توانند برای پیشرفت و تربیت فرزندانشان به این مرکز مراجعه کنند.

وی با بیان ایمنکه در سال گذشته نزدیک 70 میلیون تومان یاری برگ به افرادی که مشکل مالی دارند، داده شده است افزود:خانواده هایی که دچار مشکل مالی برای مراجعه به مرکز مشاوره هستند می توانند با مراجعه به بهزیستی یاری برگ را دریافت کنند و با ارائه به مرکز تخفیف بگیرند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.