50 میلیون ایرانی غذای نامناسب می‌خورند

متخصص علوم تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: در ایران به رغم دریافت کالری کافی، متاسفانه نزدیک به 50 میلیون ایرانی غذای نامناسب می‌خورند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر منصور رضایی، متخصص علوم تغذیه و رژیم غذایی، در خصوص انتخاب روز جهانی غذا گفت: هر سال عنوانی برای این روز توسط فائو(سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد) انتخاب می‌شود تا در بین کشورها در زمینه‌های مرتبط مانند سوء تغذیه، گرسنگی و پیدا کردن راه حل‌ها در سطح جهان و منطقه بحث و تبادل نظر و اقدامات موثری برای کاهش تعداد گرسنگان صورت گیرد ولی با وجود این تلاش‌ها به گرسنگان جهان اضافه شده است.
 
وی افزود: این گسترش هولناک جهان را با بیش از یک میلیارد گرسنه روبرو کرده است در حقیقت یک ششم مردمی که در سیاره ما زندگی می‌کنند با سوء تغذیه و گرسنگی دست بگریبانند. از طرف دیگر در ایران به رغم دریافت کالری کافی، متاسفانه نزدیک به 50 میلیون ایرانی غذای نامناسب می‌خورند.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه از گذشته‌های دور در بسیاری از مکاتب پزشکی بین بیماری‌ها و فرد ارتباط تنگاتنگ وجود داشت، گفت: در واقع اعتقاد بر این بود که بیماری به عواملی درون و بیرون فرد بستگی دارد. که امروز شاهد آن هستیم این موضوع تحت عنوان عواملی محیطی و ژنتیکی به طور عملی در ابتلاء به بیماری بیان شده است.
 
رضایی تصریح کرد: امروزه در کنار عوامل ژنتیکی-محیطی به عامل سومی تحت عنوان «رفتار» اشاره شده که مجموعه این عوامل را تحت عنوان سبک و الگوی زندگی تعبیر می‌شود.
 
نکته‌ای که حائز اهمیت است افزایش درصد اهمیت عوامل محیطی و رفتاری است که نقش ژن را کم رنگ کرده است.
 
این مسئول واحد تغذیه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری گفت: کم تحرکی و رفتارهای تغذیه‌ای، تندخوری و پرخوری، تهیه و مصرف غذاهای آماده همگی ناشی از وقوع پدیده زندگی صنعتی و شهری است.
منبع: آنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار