لحظه به لحظه با عملیات آزادسازی موصل؛

آزادسازی 19 روستا در موصل /ابوبکر بغدادی از حملات هوایی جان سالم به در برد/ آغاز جابجایی مردم موصل + تصاویر

نخست وزیر عراق آغاز عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، منابع وابسته به این شبکه در عراق اعلام کرد، بر اساس آنچه که نهادهای اطلاعاتی کشور عراق تهیه کرده‌اند اهداف اولیه نبرد در موصل سیصد و پنجاه مورد را شامل می‌شود.

شبکه تلویزیونی المیادین همچنین به نقل از منابع نظامی در عراق از بمباران شدید محور بعشیقه در شرق موصل و همچنین خطوط امدادی داعش، از سوی نیروی هوایی عراق خبر داد.


اخبار لحظه به لحظه از عملیات ارتش و نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل را در اینجا مشاهده کنید:

آزادی چهار روستای دیگر در استان نینوا

18:48 شبکه تلویزیونی العراقیه به نقل از مرکز اطلاع رسانی ارتش عراق لحظاتی پیش از آزادی چهار روستای دیگر در استان نینوا خبر داد.

18:40
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای عراقی تاکنون پانزده روستا را در اطراف شهر موصل آزاد کرده اند.


17:50 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای مسلح عراق کنترل چند روستا را در اطراف جاده موصل به بغداد در دست گرفتند.

17:21 خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از سازمان ملل متحد اعلام کرد جا بجایی گسترده مردم موصل از هم اکنون تا یک هفته دیگر آغاز می شود.

17:19 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی اعلام کرد پیروزی نیروهای این کشور در نخستین روز عملیات آزادسازی موصل فراتر از انتظار و پیش بینی است.


16:16 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: افراد مسلح گروه داعش برای فرار به غرب موصل تلاش می کنند.

14:54 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: منابع میدانی در عراق اعلام کردند سومین خط دفاعی داعش در اطراف موصل سقوط کرد.

14:52 شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: لشکر نهم ارتش عراق روستاهای کبیبه، المخلط، الشروق و حمیدیه را در جنوب شرق موصل آزاد کرد.


14:20 شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای پلیس مرکزی عراق روستاهای ابن نایف و نجمه واقع در جنوب موصل را نیز آزاد کردند.

14:01 شبکه تلویزیونی العراقیه در خبری فوری به نقل از پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای تکاور ویژه وارد روستای «تل نجمه» شدند و محل استقرار تروریستها را در روستای «الشوری» محاصره کردند.

13:49 شبکه تلويزيوني العالم لحظاتي پيش در خبري فوري گزارش داد ، نيروهاي پيشمرگ به 12 کيلومتري مرکز موصل رسيدند.

13:40 آژانس آوارگان سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد تهاجم نظامی به موصل احتمالا موجب خواهد شد تا بیش از 100 هزار عراقی به سوریه و ترکیه فرار کنند.

13:39 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، نیروهای عراقی روستای عدل در جنوب موصل را آزاد کردند.

13:38 خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی صهیونیستی داعش اعلام کرد: داعش انفجار شش خودروی بمب گذاری شده را در جنوب شرق موصل که برای جلوگیری از پیشروی نیروهای پیشمرگ ارسال کرده بود، به عهده گرفت.

13:37 گروه داعش مخازن نفت سیاه در حومه منطقه حمدانیه در جنوب شرق موصل را برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی و محدود کردن دید هواپیماها به آتش کشیده است.

13:35 هواپیماهای عراقی مواضع تروریست‌های داعش را در کارخانه شیمیایی المشراق در شهر موصل هدف حمله قرار دادند.

13:34 نیروهای ارتش عراق چهار حمله انتحاری افراد مسلح (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش را در منطقه الحضر در جنوب موصل ناکام گذاشتند.

13:24 وزارت خارجه مصر تاکید کرد قاهره همبستگی خود را با عراق همزمان با آغاز عملیات موصل اعلام می‌کند.


12:44 بسیج مردمی عراق اعلام کرد شمار زیادی از تروریست‌های گروه داعش از شهر موصل به طرف سوریه فرار کردند، اما جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا از هدف قرار دادن آن‌ها خودداری کردند.

12:39 نیروهای عراقی منطقه تل النمرود را به طور کامل به کنترل خود درآوردند.

12:38 نیروهای عراقی روستاهای بن نایف و نجمه را در جنوب موصل آزاد کردند.

12:36 نیروهای مسلح عراق کنترل روستای العدله را در جنوب موصل از دست گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش خارج کردند.

12:35 روستای بازکرتان در منطقه الحمدانیه در شرق موصل از لوث عناصر داعش آزاد شد.

12:34 نیروهای بسیج مردمی عراق شانزده سنگر داعش را در محور الشوری در اطراف شهر موصل منهدم کردند.

12:33 پلیس مرکزی عراق از سقوط خطوط دفاعی داعش در محور جنوبی شهر موصل خبر داد. 
وزارت دفاع عراق هم از آزادسازی دو روستای ابراهیم الخلیل و کان حرامی در اطراف موصل خبر داد.

12:30 وزارت دفاع عراق از آزادسازی دو روستا در محور الکویر در جنوب شهر موصل و محاصره شدن یک روستای دیگر در این محور خبر داد.

12:29 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، بسیج مردمی عراق اعلام کرد مواضع داعش را با توپ و موشک هدف قرار داده است اما هنوز پیشروی زمینی خود را در عملیات موصل آغاز نکرده است.

12:28 سلیم جبوری، رئیس مجلس عراق، درباره نبرد آزادسازی موصل گفت: نیروهای ما امروز متحد هستند.

12:27 سه خودروی بمبگذاری شده در روستای نجمه در جنوب موصل منفجر شد.

12:26 نیروهای عراقی دو روستای ابراهیم الخلیل و کان حرامی را آزاد کردند و چند روستای دیگر را به محاصره خود درآوردند.

12:25 ارتش ترکیه نیروهای خود را در مرزهای عراق تقویت کرد.

12:21 نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی محاصره موصل را با گذشت چند ساعت از آغاز عملیات آزادسازی این شهر تنگ‌تر کرده‌اند.

12:19 گروه تکفیری صهیونیستی داعش نیروهای خود را از دانشگاه موصل خارج کرد و افراد نا‌شناس سه مقر تروریستهای داعش را در ساحل شرقی رود دجله در موصل آتش زدند.

12:16  نیروهای عراقی تنها دو کیلومتر با منطقه الحمدانیه فاصله دارند و تروریستهای داعش برای جلوگیری از پیشروی آن‌ها به آتش زدن چاههای نفت در این منطقه اقدام کرده‌اند.

12:11  ابو مهدی مهندس و هادی عامری از فرماندهان بسیج مردمی عراق به منطقه عملیات آزادسازی موصل رسیدند.

12:08 شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی پیش در خبری فوری از هلاکت چهار تروریست انتحاری گروه داعش در اطراف موصل خبر داد. 
این چهار عامل انتحاری داعش تلاش می‌کردند جلوی پیشروی ارتش عراق را بگیرند کشته شدند. همچنین یک نیروی عراقی در این عملیات کشته شده است.

12:03  نیروهای اطلاعاتی وابسته به بسیج مردمی عراق از افزایش همکاری‌های اهالی شهر موصل با نیروهای امنیتی عراق برای نشان دادن مکان اختفای تروریست‌ها خبر دادند.

12:00  نیروهای عراقی تنها هفت کیلومتر با شهر موصل فاصله دارند.

11:57  نیروهای عراقی با سرعت بسیار زیاد به طرف اهداف مشخص شده پیش می‌روند و دفاع داعش در بسیاری از محور‌ها فرو پاشیده است و تروریستهای آن در حال فرار هستند.

11:56 شماری از نمایندگان مجلس عراق درباره تلاش دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای خارج کردن فرماندهان گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش از شهر موصل هشدار دادند.

11:55 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، نیروهای عراقی عملیات هلی برد در کارخانه گوگرد المشراق در موصل انجام دادند و آن را به طور کامل به کنترل خود درآوردند.

11:54 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، فرمانده عملیات نینوا از آغاز قیام مردمی بر ضد تروریستهای داعش در چهار منطقه داخل موصل خبر داد.

11:52 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند همکاری ساکنان موصل با نیروهای امنیتی و ارائه اطلاعات درباره مناطق حضور تروریست‌ها افزایش یافته است.

11:50 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: فرماندهی پلیس مرکزی عراق اعلام کرد بیشتر فرماندهان اصلی گروه داعش از داخل شهر موصل فرار کردند.

11:49 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: افراد مسلح گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش از مناطق الحوض و النزازات در جنوب شهر موصل عقب نشینی کردند.

11:47 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند فرمانده نیروهای بسیج مردمی تاکید کرد نبرد موصل همه را شگفت زده خواهد کرد.

11:46 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: فرمانده نیروهای پلیس مرکزی عراق اعلام کرد این نیرو‌ها در حال پیشروی در ساحل شرقی رود دجله به سوی موصل هستند.

11:43 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی موصل برای اولین بار از موشکهای ضد سنگر برای انهدام استحکامات داعش استفاده کردند.

11:42 شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نظامیان ارتش عراق و همچنین نیروهای پیشمرگ کردی، تنها چند ساعت پس از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل فشار زیادی بر جنگجویان داعش وارد کرده‌اند.

11:40  شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، نیروهای عراقی روستای نایف را در اطراف موصل به طور کامل پاکسازی کردند و به پیشروی خود به طرف تل النجمه ادامه دادند.

11:39 شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: فرماندهی نیروی بسیج مردمی عراق اعلام کرد تحرکات زمینی این نیرو‌ها به طرف شهر موصل هنوز آغاز نشده است.

11:35 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: تروریست‌های گروه داعش چاه‌های نفت در منطقه حمدانیه در شرق موصل را آتش زدند تا مانع از پیشروی نیروهای عراقی شوند.

11:32 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند فرمانده پلیس فدرال عراق از قیام ساکنان منطقه الحود در جنوب موصل بر ضد تروریستهای داعش خبر داد.

11:30 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: یک منبع امنیتی در عراق اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور چهل فردی را که گروه  داعش آن‌ها را در موصل بازداشت کرده بود، آزاد کردند.

11:29 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، نیروهای عراقی روستاهای بازخره، بازکرتن، شاقولی، کبرلیدو، شیخ امیر، بندی الکبیر، بندی الصغیر و خرابی سلطان را در شرق موصل آزاد کردند.

11:27 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی به 
منطقه الشاقولی در شرق شهر موصل یورش بردند.

11:26 شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از منابع کردی اعلام کرد: نیروهای پیشمرگ کردی، پنج خودروی بمب گذاری شده انتحاری‌های داعش را که تلاش می‌کردند از پیشروی این نیرو‌ها جلوگیری کنند منهدم کردند.

11:25 شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای عراقی به سمت روستاهای جنوب شهر موصل در حال پیشروی هستند و مقاومتی از سوی تروریستهای داعش در برابر این نیرو‌ها مشاهده نمی‌شود.

11:24 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد در حملات هوایی که از آغاز عملیات آزادسازی موصل اجرا شده است ۴۳ هدف داعش منهدم شده است.

11:23 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی روستاهای الخضر و العباس در شرق موصل را آزاد و خسارتهای سنگینی به داعش وارد کردند.

11:18 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی روستاهای الخضر و العباس در شرق موصل را آزاد و خسارتهای سنگینی به داعش وارد کردند.

11:17 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق خبر دادند لشکر نهم ارتش عراق به محور الکویر در موصل یورش برد.

11:16 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند نیروهای امنیتی روستای بدنی الصغیره و کرلی و باصخریه را در محور الخازر در شرق موصل آزاد کردند.

11:14 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: نیروهای مسلح عراق روستای الحوود در جنوب موصل را آزاد کردند.

11:10 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای مسلح عراق پرچم این کشور را بر فراز ساختمان‌های دولتی در منطقه «حمام‌العلیل» در جنوب موصل برافراشتند.

11:08 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای مسلح عراق مرکز نمرود را در شرق موصل از کنترل گروه داعش خارج کردند.

11:07 شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: با آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل، نیروهای پیشمرگه کرد، هفت روستا را در شمال موصل به تصرف خود در آوردند.

11:06 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق درباره وقوع عملیات تروریستی در این کشور همزمان با آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل هشدار داد.

11:05 شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: ناوگان موشکی داوطلبان مردمی عراق برای اولین بار با استفاده از موشک‌های سنگرشکن خود تونل‌ها و سنگرهای گروه تروریستی داعش را در شهر موصل هدف قرار داد.

10:59 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: شمار روستاهای آزاد شده در محور الخازر در شرق موصل به نه روستا افزایش یافت.

10:54 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، نیروهای بسیج مردمی عراق چند خاکریز گروه تکفیری صهیونیستی داعش را از محور الشوری برچیدند و پس از انهدام ۱۶ سنگر داعش به پیشروی خود ادامه دادند.

10:53 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای ارتش عراقی در محور جنوبی شهر موصل شش کیلومتر پیشروی کردند.

10:50 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، نیروهای امنیتی عراق به پیشروی خود به طرف منطقه «نمرود» در جنوب شهر موصل ادامه دادند و هفت خودرو بمب‌گذاری شده را خنثی کردند.

10:46 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد شماری از اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش از این سازمان جدا شده‌اند و شمار زیادی از آن‌ها درحال فرار هستند.

10:45 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: عبدالرحیم شمری، نماینده مجلس عراق، اعلام کرد گروه داعش 400 دستگاه موتورسیکلت را در شهر موصل برای حمله به نیروهای عراقی بمبگذاری کرده است.

10:40 شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: خطوط دفاعی گروه داعش در محور سد موصل سقوط کرد.

10:36 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، نیروهای عراقی پیشروی خود را از القیاره به طرف جنوب موصل آغاز کردند.

10:34 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای پیشمرگه روستای باصخره را در شرق موصل آزاد کردند.

10:30 شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای پیشمرگه کردی به تقاطع الحمدانیه در فاصله ۷ کیلومتری شهر موصل رسیدند.

10:26 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای ارتش عراق کنترل روستاهای منطقه الحوض در جنوب موصل را در دست گرفتند. 
نیروهای عراقی با تسلط بر این منطقه، امنیت را در چاه‌های نفتی منطقه القیاره تامین کردند.

10:25 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند نیروهای مبارزه با تروریسم پس از اجرای سه عملیات هلی برد، شهر بعشیقه را به کنترل خود درآوردند.

10:24 شبکه تلویزیونی الجزیره عربی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: ارتش ترکیه مواضع و پایگاه‌های خود را با ارسال تانک‌های بیشتر در مرزهای عراق تقویت می‌کند.

10:23 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: ارتش ترکیه اعلام کرد هزار و پانصد جنگجوی عراقی که نظامیان ترکیه‌ای آن‌ها را آموزش داده‌اند در عملیات موصل مشارکت دارند.

10:22 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند در عملیات آزادسازی موصل، پلیس فدرال به روستای بن نایف یورش برد و به طرف روستای النجمه در محور جنوبی موصل پیشروی کرد.

10:21 شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: پیشروی‌های نیروهای امنیتی عراق در چهار روستای منطقه تل اسقف ادامه دارد. همچنین خبرنگار العراقیه تاکید کرد: نیروهای امنیتی شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل با دقت کامل و بسیار بالا از جان شهروندان عراقی در موصل حفاظت می‌کنند.

10:19 شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای پیشمرگه به دوراهی الحمدانیه در ده کیلومتری شرق شهر موصل رسیدند.

10:18 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، نیروهای عراقی ۹ روستا را در شمال شهر موصل آزاد کردند.

10:17 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای عراقی در حال پیشروی به طرف منطقه برطله در جنوب شرق شهر موصل هستند. 
موشک اندازهای نیروهای پلیس مرکزی عراق، خطوط پشتیبانی داعش در شهر موصل را هدف قرار داد.


10:13 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند عملیات زمینی نیروهای امنیتی عراق در شرق موصل آغاز شد.

10:12 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: شورای استانداری نینوا از اهالی شهر موصل مرکز این استان خواست از خانه‌های خود خارج نشوند تا داعش آن‌ها را گروگان نگیرد.

10:11 شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای پیشمرگه از آزادسازی دو روستای شاقولی و البدنه در شرق موصل خبر دادند.

10:10 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، نیروهای عراقی به طرف روستاهای نایف و الحود در جنوب موصل پیشروی کردند.

10:08 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: شورای استانداری نینوا در عراق اعلام کرد هنوز موج خروج آوارگان از شهر موصل مرکز این استان آغاز نشده است.

10:06شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، منابعی در عراق اعلام کردند گروه تروریستی داعش ساکنان موصل را از اقامه نماز در مساجد منع کرده و مساجد را به انبار سلاح و مهمات و مخفیگاه نیروهای خود تبدیل کرده است. 

10:05 شبکه تلویزیونی الاتجاه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای مسلح عراق روستای «کانی حرامی» را در منطقه نمرود در جنوب شرق موصل آزاد کردند. 
این شبکه افزود: نیروهای بسیج مردمی عراق خاکریزهایی را که داعش در محور القیاره ایجاد کرده بود منهدم کردند.

9:49 شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای پلیس مرکزی عراق در محور جنوبی شهر موصل از پایگاه القیاره به طرف روستای نایف پیشروی می‌کنند. 

9:48 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: هواپیماهای ائتلاف بین المللی سه خودروی بمبگذاری شده داعش را که برای نزدیک شدن به مواضع نیروهای پیشمرگه در اطراف موصل تلاش می‌کردند، هدف قرار دادند. 

9:46 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: اعضای داعش با عقب نشینی از مناطق دشت نینوا به ساحل غربی رودخانه شهر موصل فرار کردند. 

9:43 شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از ستاد تبلیغات جنگ ارتش عراق اعلام کرد: ناوگان هوایی ارتش عراق و هواپیماهای ائتلاف بین المللی، پایگاههای گروه تروریستی داعش را در موصل به شدت و با دقت بسیار بالا هدف قرار قرار می‌دهند. 

این ستاد افزود: نیروهای قهرمان عراقی حملات خود را علیه پایگاه‌های داعش در موصل ادامه داده و خسارت‌های سنگینی را به داعش وارد کردند.

9:06 نیروهای مشترک عراقی در ادامه عملیات آزادسازی موصل، در حال هلی برن‌ رزمندگان در برخی از مناطق هستند.


8:43 نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق، محاصرۀ روستاهای اطراف ناحیه برطله را از سه محور آغاز کردند


8:03 العالم اعلام کرد: الحشدالشعبی برای نخستین بار از موشک‌هایی ویژه برای تخریب تونلها و خندق‌های عناصر داعش در موصل استفاده کرد.

7:59 شبکه العالم به منابع عراقی اعلام کرد : میان اهالی موصل و داعش نزدیک مناطق باب الجدید و حمام العلیل، درگیری روی داده است.

6:48 شبکه تلویزیونی العالم به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد، اهالی منطقه کراده در بغداد به شکرانه آغاز عملیات آزادسازی موصل، با حضور در خیابان‌ها نماز وحدت به جای آوردند.

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات+ تصاویر

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات+ تصاویر
تصاویری از هلی برن نیروهای عراقی


اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات

اهداف اوليه عملیات موصل 350 مورد است/ بمباران هوایی شدید مواضع داعش/ نماز وحدت اهالی کراده به شکرانه آغاز عملیات



این خبر تکمیل می‌شود...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
اللهمّ انصرنا علی القوم الکافرین و المنافقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
فی امان الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
به قول سر دار سلیمانی داعش به خاطر ایران ساخته شده و شهدای عراق و سوریه در حقیقت فداییان ما هستند.ما به عواق و سوریه باید کمک کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
سلام. بر سردار رشید. سرافراز. جهان اسلام
سردار حاج قاسم سلیمانی
که خار چشم اسراییلیها و آمریکایی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
مواظب ترفندهای آمریکای شیطان باشید چون خودشو قاطی این عملیات کرده و داره تکفیریها و فرماندهان کثیفشان را از عراق فرار میده و به سوی سوریه مظلوم میفرسته تا اونجا را نابود تر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
خداوند پشت و پناهشان.انشاالله هرچه زودترموصل آزاد بشه.و خداوند حامی برادر عزیزمان ،قهرمان ایران سرلشکر قاسم سلیمانی،که نه تنها ایرانی ها ،بلکه مردم عراق هم مدیون رشادتهای این اسطوره هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
امریکا اومده به موصل که بدونه جنگ درچه وضعیتی هست و تکفیری هارو به سوریه فراری بده.عراق نباید به امریکا اجازه ورود به جنگ موصل میداد.نیرروهای مردمی رو هم بمباران خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
عموما هنگامی که ترکیه و آمریکا وارد این جریانات می‌شوند در راستای منافع تروریست ها عمل می‌کنند و بعضا به عمد نیروهای دولتی که در حال مبارزه با تروریست ها هستند مورد هدف قرار می‌دهند و بعد از آن مدعی می شوند که به اشتباه این کار را انجام داده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
اردوغان همان کسی است که وارد سوریه شده و به بهانه امنیت ترکیه و ایجاد کریدور امن برای ترکیه با بمباران الکی نیروهای داعش تو سط هوا پیما های ترکیه راه رو برای پیشروی ارتش آزاد خیا نتکار ترکیه هموار می کنه.این یک فیلم بازی می کنه تا نیروهای ترکیه به حلب برسن و تکفیری هارو حمایت کنن تا ارتش سوریه موفق نشود.نیرو های ترکیه به شهر الباب رسبدن و دارن به سمت الباب میرن.خلاصه دارن نقشه بزرگی می کشن .نیرو های نظامی ایران باید به سوریه و عراق کمک کنن و گرنه تراژدی های خطرناکی در حال انجام است .ایران باید خودش را تا دیر نشده نشان بدهد و گرنه ترکیه و عرلستان و قطر با حمایت امریکا دارن و یا میخوان نقسه خاور میان رو عوض کنن.لطفا به عراق و سوریه کمک.کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
اردوغان به بهانه مبارزه با تروریست میخواهد از شکست داعش جلوگیزی کنه باید از عراق خارج بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
خدا پشت و پناهتون هر چه زودتر شر این تروریست‌های وحشی رو از سر مردم کم کنید همشون رو به جهنم بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
درودخدابر رزمندگان غیورملت عراق وسوریه ویمن وحزب الله مقاومت بحرین
Germany
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
مرگ داعش رفیق آمریکا و عربستان وهابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق نباید به آمریکا اعتماد بکنن .بالاخره زهرشو میریزه.مگه از حامی داعش انتظار کشتن داعش رو دارید؟اردوغان تکفیری هم به دست و پا افتاده .حتما شیطنت میکنه .باید پوزه اشو به خاک مالید.ایران هم باید کمک.کنه چون جنگ سرنوشت سازی است .کاش روسیه هم کمک میکرد.نباید امریکارو اجاز می دادن که وارد جنگ بشه چون اخبار جنگ.و وضعیت ارتش عراق رو به داعشی ها اطلاع میده .عراقی ها بازم سادگی کردن .امریکا پدر و پدر بزرگ داعشی هاست پس از کشتن اونا ناراحت خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
تاحالا که نقشه هاشون عملی نشد درخاورمیانه،بازم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
انشاالله موفق میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
داعشی ها قاشق و چنگال های خود را آماده کنند اما برای خوردن ذقوم و آتش گداخته جهنم نه غذا در بهشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
اگر عراقی ها بین خودشان اتحاد داشته باشن تخلاف نداشته باشن
می تونن موصل را آزاد کنن.
به امید آزادی سازی تمام نقاظ عراق و ســـوریه انشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
ابربادمه خورشیدوفلک درکارندتاموصل راازچنگ مشتی تروریست آزادکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
از خدا برای پیروزی ارتش و بسیج مردمی و کردها و پیشمرگه ها وکسانی که درآزاد سازی موصل دفاع میکنند نصرت و پیروزی آرزو دارم انشااله به طور کامل شهر موصل آزاد بشود و ریشه هرچی ظالم و تروریست است کنده بشود و مردم عراق طعم شیرین آزادی را بچشند انشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
هواپیماهای اطلاعاتی بیست و چهار ساعته روی منطقه عملیات حضور فعال داشته باشند فراریهای داعش را زیر نظر بگیرند
چون فرار کردنشون به ضرر سوریه و عراق می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
لا حول ولا قوت الا بالله العلی العظیم
الحمدالله رب العالمین این سعودیا و وهابی های نجس تو عراق زاییدن حالا دارن برا ایران خط نشون میکشن بخدا که اگه بتونن به چهل کیلومتری مرزای ایران برسن خاکسترشون میکنیم
ای کاش منم اونجا بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
خواهش می کنم نیروی هوایی قهرمان جمهوری اسلامی ایران
اشراف داشته باشه روی شمال عراق لازم شد ورود کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
درود خدا بر سربازان اسلام دعای ما هم بدرقه راهتان.
Germany
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
بیا دید نقشه بعدی امریکا چیه
تصرف موصل براحتی انجام خواهد شد ولی داستانهای بعدی مشکل عراق وسوریه را بیشتر خواهد کرد.
Germany
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
نیروهای شیعه و روسیه باید با شدیدترین آتش داعشیهای وارد شده به سوریه را فورا سرکوب کنند
شاید امریکا دوست داشته باشد همه نیروی داعش در سوریه متمرکز شود و مشکل سوریه بیشتر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم
موج ایم که آسودگی ما عدم ماست...

دعای مردم شرق گیلان، بدرقه راه تان، برادران عراقی من!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
خوب دارن پیش میرن البته اگه امریکا نیاد کمک داعش و روی سر عراقیا بمب بریزه. لطفا نقشه پیشروی هم بزارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
هرچند دلخوشی از عراقیا ندارم ولی ایشااله پیروز بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
از مكر و حيله صهيونيستها غافل نشين .
آزادي موصل يعني اعلام استقلال كردستان عراق.
اقليم كردستان يعني حياط خلوت اسراييل .
يعني شروع جنگهاي داخلي و نسل كشي در عراق.
يعني يك گام نزديك تر شدن اسراييل به ايران .
ساده نباشين امريكا الكي به عراق كمك نميكونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
غربي ها خوابهاي زيادي براي عراق ديدن.
آزادي موصل اول جنگ در عراق هست.
با آزادي موصل كردستان عراق اعلام استقلال ميكونه و انوقت ميشه اول جنگ داخلي م نسل كشي در عراق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
سوره مبارکه صف آیه 13 می فرماید:
« نَصرُ مِن اللهِ و فَتحٌ قریب»
یاری خدا و پیروزی نزدیک است و مومنان را بشارت ده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
خدایا به ما هم توفقیق بده کنار این مردان خدا با این کفار بجنگیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
خدا کمکشون کنه، از ایرانی ها یاد گرفتن که مقابل دشمن بایستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
خدا با ماست ... پرچم لااله الا الله را در اوج سرزمین های اشغالی به اهتزاز در خواهیم آورد ...
یاهووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
دست انتقام خداوند گریبان متجاوزان را خواهد گرفت. خدا پشت و پناهتان به امید پیروزی(الله اکبر)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
اللهم صل علی محمد وآل محمد , الهی یا رب الهی یا رب الهی یارب , انشالله پیروزی ارتش خوب عراق در مقابل همه لشکریان شیطان , از جمله شاگردان بزرگش که امریکا , اسراییل , آل یهود , آل خلیفه , آل سعود مظلوم کش , وتمامی تروریستهای وحشی می باشند . انشالله ظهور نزدیک است . خداوندا پیروزی همه جبهه های حق را از تو خواهانیم . یا علی مدد . اللهم صل علی محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
با آزادی موصل کار داعش در عراق یکسره میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
برای پیروزی رزمندگان اسلام صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
یاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
خدا پشت و پناه شما برادران عراقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
توکل بر الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
الحمدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
کار داعش توی عراقه تمومه البته اگه دوستان ائتلاف ضد داعش بزارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
حتی به شوخی هم از لفظ «دوستان» برای آمریکایی های خبیث استفاده نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
اردوغان توله سگ همسایه حالاهی واق واق بکن تااستخوانهای ارتشت راهم جلوت بندازن تاخفه بشی.درودخدابه رزمندگان غیورملت عراق وسوریه ویمن وحزب الله مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
نابودشان بکنید.ترابخداقسم اسیرنگیریدرحم نکنیدبه این ها.خداپشت وپناهتان.آخ چه شودترکیه اردوغان وهابی ازاعصبانیت بمیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
خدا پشت و پناه شما برادران عراقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
خبر مرگ ابو بغدادی ان شا الله به زودی
آخرین اخبار