مجموعه‌های تاریخی در شب‌های نمایشی سیما

مجموعه های نمایشی «معمای شاه»، «دوران مهروزی»، «سربداران»، «معصومیت از دست رفته»، «خانواده کرانفورد» و «رویای فرمانروای بزرگ» روی آنتن شبکه های سیما می رود.

مجموعه‌های تاریخی در شب‌های نمایشی سیما
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مجموعه های نمایشی «معمای شاه»، «هشت و نیم دقیقه»، «سفر سبز»، «گروه تجسس»، «دوران مهروزی»، «سربداران»، «معصومیت از دست رفته»، «خانواده کرانفورد» و «رویای فرمانروای بزرگ» روی آنتن شبکه های سیما می رود.
 
*** شبکه یک
پخش سریال «معمای شاه» از شنبه 24 مهر ماه از شبکه یک سیما آغاز شده است. این مجموعه تلویزیونی و تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه کنندگی علی لدنی، مجددا از قسمت اول به روی آنتن شبکه یک رفته است.

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ همزمان با دوران پهلوی دوم را روایت می کند.

حسین نورعلى، امیریل ارجمند، سعید نیک پور، گوهر خیراندیش، نرگس محمدى، یوسف صیادى، محسن صادقى نسب، رز رضوى، آزاده اسماعیل خانى، محمدرضا شریفى نیا، جعفر دهقان، گیتى ساعتچی، مژگان ربانى، على شجره، شیرین ایزدى، حدیث فولادوند، مهراوه شریفى نیا، ساغر عزیزى و .... در این سریال تاریخی هنرنمایی کرده اند.

«معمای شاه» از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می شود.
 
*** شبکه دو

مجموعه‌ تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه» که به تازگی ساخته‌ شده، قرار است از اول آبان ماه از شبکه دو سیما به روی آنتن برود.

این سریال قصه زنی است که به واسطه توطئه‌ای همسر خود را از دست داده و با فرزندش در شرایط نامناسب مالی قرار می‌گیرند؛ این زن برای گرفتن حق خود اقداماتی انجام می‌دهد که بن‌مایه قصه از این موضوع شکل گرفته است.

پژمان بازغی، شبنم قلی‌خانی، بهرنگ علوی، الهه حصاری، سیامک اطلسی، سام درخشانی، فرناز رهنما، بهرام ابراهیمی‌پور و اشکان منصوری از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.
سریال «هشت و نیم دقیقه» به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو و به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی ساخته شده است. فیلم‌نامه این مجموعه توسط گروه نویسندگان (علی دادرس و آزیتا ایرایی،) نگارش شده است.

مجموعه‌ تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه»، شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
 
*** شبکه سه
بازپخش مجموعه تلویزیونی «سفر سبز» به نویسندگی حسین پاکدل و کارگردانی حسین لطیفی از شنبه 24 مهر ماه از شبکه سه سیما آغاز شده است.

این سریال به تهیه کنندگی مجید اوجی در 15 قسمت 45 دقیقه ای محصول 1381 شبکه سه سیما است که در آذرماه 81 از این شبکه به پخش رسید.

این مجموعه درباره زوجی مسیحی است که به ایران می آیند و پسر بچه ای را به عنوان فرزند خوانده با خود به آلمان می برند. آنها در مسافرت های مختلف به کشورهای گوناگون 3 پسر بچه را به عنوان فرزند خوانده قبول می کنند. یک پسر سیاه پوست، یک پسر ایرانی و یک پسر دو رگه. پس از مدتی که بچه ها به سن 25 و 26 سالگی می رسند پدر خوانده آنها فوت کرده و قبل از فوت حقیقت را به آنها می گوید. پسر ایرانی تصمیم می گیرد به ایران برگردد و ...

بازیگرانی چون علی نصیریان، پارسا فیروزفر، محمدرضا شریفی نیا، مجید مظفری، عزت الله انتظامی، گوهر خیراندیش، لادن مستوفی، حمیده خیر آبادی در این مجموعه نقش آفرینی می کنند.

این سریال تلویزیونی هر شب ساعت 20:45 روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد و تکرار پخش آن ساعت 15:00 روز بعد خواهد بود.

همچنین پخش فصل هشتم مجموعه خارجی «گروه تجسس» با عنوان بازگشت گرگ از یکشنبه 25 مهر ماه از شبکه سه سیما آغاز می شود.

این سریال محصول 2012  ایتالیا در ژانر جنایی است.  فصل هشتم این سریال دارای 20 قسمت 45  دقیقه ای  است  که شروین قطعه ای مدیریت دوبلاژ آن را برعهده داشته است.

کارگردان این مجموعه فرانچسکو میچیکه است و بازیگرانی چون ماسسیمو مارتلا، باربارا پترونیو و لئوناردو والنتی در آن نقش آفرینی کرده اند .

در خلاصه داستان این سریال آمده است: گروه  تبهکاری که با شیوه هایی خاص و با نقاب حیوانات باعث آزار و نا امنی مردم شده بودند در پایان فصل هفتم دستگیر و به زندان می اُفتند. یکی از آنها موسوم به گرگ، از بیمارستان  فرار کرده و یکی  از همدستانش  را نیز در راه انتقال به زندان فراری می دهد. همچنین دو نفر دیگر از این گروه نیز در راه انتقال به زندان دادگاه از چنگ پلیس می گریزند و دوباره گروه جنایتکار لوپو دور هم جمع می شوند . این خبر آرامش همه اعضا گروه تجسس را برهم می زند و آنها همه توانشان را روی پرونده این گروه تبهکار متمرکز می کنند.

این  مینی سریال ازیکشنبه 25 مهر هر روز بجز پنجشنبه و جمعه ها ساعت 18:00 از شبکه سه سیما پخش می شود و بازپخش این مجموعه روز بعد ساعت 1:30 بامداد و 9:30 صبح خواهد بود.
 
*** شبکه پنج
مینی سریال «دوران مهرورزی»، از یکشنبه 25 مهرماه ساعت 23 از آنتن شبکه پنج سیما پخش می شود.

این مینی سریال محصول کشور انگلستان در ژانر ملو درام است که از امشب تا پایان هفته نمایش داده می شود.

«دوران مهرورزی» در 4 قسمت 45 دقیقه ای پخش خواهد شد و داستان آن درباره خانواده وشوود است که پدر خانواده در هنگام مرگ خود به پسربزرگش جان وصیت می کند که مطابق قانون تمام دارایی های وی به نام جان خواهد بود اما او باید مراقب خانواده ناتنی خود باشد که این خانواده نانتی شامل مری مادر به همراه دختران او النور ، مگی و ماریان است اما پس از مرگ پدر، جان با وسوسه های همسرش فنی یک مقرری ناچیز ماهیانه به آنها می دهد و ....
کارگردان این مینی سریال جان الکساندر و بازیگران اصلی دیوید ماریسی ، جنت مک تی یر و... هستند.
 
*** شبکه تماشا
سریال «سربداران» به کارگردانی محمدعلی نجفی، از یک شنبه 25 مهر ماه، هر شب ساعت 19 به روی آنتن شبکه تماشا می رود.

«سربداران» سریالی است تاریخی که بر اساس قیام سربداران خراسان به رهبری شیخ حسن جوری علیه استیلای مغول بر ایران ساخته شده‌است.

امین تارخ، سوسن تسلیمی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، فیروز بهجت‌محمدی، جمشید لایق، افسانه بایگان، محمد ابهری، عنایت‌الله بخشی و ... در این سریال تاریخی ایفای نقش کرده اند.
 
*** شبکه افق

پخش سریال «معصومیت از دست رفته» به کارگردانی داوود میرباقری از چهارشنبه 7 مهرماه هر شب از شبکه افق آغاز شده و تا آبان ماه ادامه خواهد داشت.

داستان «معصومیت از دست رفته» به سده نخست هجری بر می‌گردد و با محوریت شخصیتی به نام شوذب شکل می‌گیرد. شوذب از یاران حضرت علی(ع) است ولی حالا خزانه‌دار کوفه و امویان شده؛ میرباقری شوذب را در میانه عشق بین دو زن ترسیم می‌کند. اولین زن ماریا است که زمانی مسیحی بوده است و خاطرات شیرینی از دوران خلافت علی دارد که به منزل آنها سر می‌زده است و دستگیر فقر و تنگدستی‌شان بوده است. دیدن شوذب، ماریا را به یاد علی می‌اندازد و همین بتدریج علاقه او را به شوذب شکل می‌دهد. ماریا که پس از مرگ مادر به دیر سپرده شده و به قالب راهبه مسیحی درآمده است، همچنان دل در گرو عشق شوذب دارد و برایش پیام‌هایی عاطفی می‌فرستد و در مواجهه بین این دو، شوذب نیز گرفتار عشق ماریا می‌شود.

اما زن دوم یک یهودی است به نام حمیرا که با شمایل کولی‌وار خویش، دل شوذب را می‌فریبد و او را بتدریج با وسوسه به راهیابی بیشتر به دستگاه خلافت امویان، از ایمان دور می‌سازد.

امین تارخ، سارا خوئینی ها، فریبا کوثری، امین زندگانی، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ از جمله بازیگران این سریال هستند؛ محمد اصفهانی هم تیتراژ انتهایی آن را اجرا کرده است.
 
این سریال از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 و تکرار آن روز بعد در ساعت های 9:30 و 14:30 به روی آنتن شبکه افق می رود.
 
*** شبکه نمایش
سریال «رویای فرمانروای بزرگ»  محصول سال 2012 که توسط شبکه کی بی اس کره ساخته شده است از 27 مهر هر شب ساعت 20 از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

سریال «رویای فرمانروای بزرگ» که در 70 قسمت ساخته شده است، داستان زندگی کیم چونچو یکی از فرمانروایان کره ای را نقل می کند که به کمک یکی از فرماندهان خود یعنی کیم یوشین موفق می شود عصر طلایی فرمانروایی شیلا را رقم بزند. کیم چونچو که نوه فرمانروا جینجی بوده پس از خلع پدربزرگش از این مقام، به نوعی از قدرت فاصله گرفته است. در کودکی با کیم یوشین، پسر یکی از فرماندهان بزرگ شیلا آشنا می شود که همین مسئله زمینه ساز دوستی این دو می شود که در نهایت این دوستی به رقم زدن عصر طلایی شیلا می‌انجامد. شیلا در آن دوره با فرمانروایی بکجه و گوگوریو همسایه و رقیب است و مشکلات فراوانی با این دو فرمانروایی دارد. در طرف دیگر امپراطوری تانگ قرار دارد که به مردم سه قلمرو نگاهی از بالا دارد. کیم یوشین در این بین با سیاست و روابط دیپلماتیک سعی دارد علاوه بر کنترل اختلافات داخلی کنترل فرمانروایی های همسایه را نیز در دست داشته باشد.

چویی سو جونگ که او را با نقش آفرینی در سریال امپراطور دریا می شناسیم به همراه کیم یو سئوک و هونگ ئیون هی از جمله بازیگران این سریال هستند.

گفتنی است علیرضا باشکندی مدیریت دوبلاژ این مجموعه را بر عهده داشته و فاطمه برزویی، امیر محمد صمصامی، شروین قطعه ای، امیر منوچهری، رزیتا و آزیتا یاراحمدی و فاطمه غزنوی از جمله صداپیشگان این سریال هستند.
 
سریال «رویای فرمانروای بزرگ» هر شب ساعت 20 از شبکه نمایش پخش و روز بعد ساعت 10 صبح و 14:30 تکرار می شود.

همچنین سریال «خانواده کرانفورد»، هر شب ساعت 19 از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

در سده ۱۸۴۰، کرانفورد توسط خانم ها اداره می شد و این در حالی بود که موج انقلاب صنعتی به سرعت در حال تغییر زندگی بومی ـ روستایی بود، که آنها دوست داشتند که ...

جودی دانچ، جولیا مک کنزی، ایمیلدا استانتون و ... در این سریال ایفای نقش کرده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار