هدف وزارت علوم تعطیلی موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیست

مدیرکل آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم از هدف این وزارتخانه برای موسسات و دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی در راستای ارتقای آنها خبر داد.

کارن ابری نیا مدیرکل آموزشهای غیردولتی وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هدف این وزارت تعطیلی موسسات و دانشگاههای غیردولتی و غیرانتفاعی نیست و تنها به آنها فرصت اصلاح اشکالات‌شان را می دهیم.

وی افزود: کمیسیونی دائمی تقریبا ماهی یکبار تشکیل می شود تا با رسیدگی به امور این موسسات، آنها را ساماندهی کند و اینگونه فعالیت و توسعه کیفی داشته باشند.

ابری‌نیا اظهار داشت: در هر صورت اگر موسساتی در این مسیر دیده شوند که علاوه بر نبود کیفیت آموزشی لازم، استادان و اعضای هیات علمی مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار ندهند، با آنها برخورد می شود.

مدیرکل آموزشهای غیردولتی وزارت علوم افزود: درصورت عدم برخورد با موسسات بی کیفیت، دانشجویان به ما معترض می شوند و این حق آنها است که شرایط تحصیل مناسبی برایشان فراهم شود.

وی بیان کرد: اگر دانشجو بخواهد به یک محیط استیجاری و نامناسب تحت عنوان دانشگاه وارد شود کار شایسته ای نیست و اینگونه نباید به فعالیت خود ادامه دهد اما در عین حال موسساتی وجود دارند که هیات های موسس با گرو گذاشتن خانه های خود و دریافت وام، ضمن پرداخت قسطهای سنگین، فضای بزرگی را به این منظور تهیه کردند.

ابری نیا با بیان اینکه قطعا از موسساتی که تمام امکانات را برای دانشجویان مهیا می کنند، حمایت می شود، عنوان کرد: با حمایت از موسسات سعی می کنیم آن ها را به لحاظ اقتصادی و علمی برای ادامه فعالیت خود توانمند کنیم.

 مدیرکل آموزشهای غیردولتی وزارت علوم یادآور شد: این موسسات اتحادیه ای مردم نهاد دارند که ما در راستای سیاستهای دولت از آنها حمایت می کنیم.

به اعتقاد وی، این سازمان ها آنقدر باید توانمند و بزرگ شوند که بتوانند روی فعالیتهای خود نظارت داشته باشند البته تا آن زمان نظارتهای ما همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار