موگرینی: با ایران و دیگر کشورهای مهم منطقه به طور ویژه درباره سوریه گفتگو می‌کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه امروز سه‌شنبه مذاکراتی را با ایران و عربستان و ترکیه درباره سوریه آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا گفتگوهایی را به طور ویژه با ایران و دیگر بازیگران منطقه درباره سوریه آغاز خواهد کرد. 

وی در اظهاراتی در لوگزامبورگ گفت: اتحادیه اروپا از فردا (سه‌شنبه) گفتگوهایی را به طور ویژه با ترکیه، ایران، عربستان سعودی آغاز خواهد کرد. ما به تعامل خود با گروه‌های مختلف مخالف دولت سوریه و از جمله جامعه مدنی، زنان و اقلیت‌های مسیحی و دیگران برای تفکر بر روی روز پس از جنگ ادامه می‌دهیم؛ زیرا معتقدیم که اهرم‌ها و طرح‌های مثبت در اختیار داریم که می‌توانند سازنده باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
بدون شک شرکت ایران در مذاکرات نتیجه بهتری خواهد داشت و این جنگ با گفتگو میتواند پایان بیابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
خانم موگرینی مهمترین بخش متمدن بودن انسان دارا بودن تعقل و درک عمیق از تعاملات انسانی است، ما ایرانی ها در گذشته (کتیبه حقوق بشر کورش) و در زمان حال (توافق هسته ای) ثابت کردیم که این خصوصیت رو داریم. شما اروپایی ها هم سعی کنید تنها زمانی که احساس می کنید ممکن است کشوری از شما قدرتمندتر شود به فکر تعامل و گفتگو نباشید و درک و تعقل خودتونو هم افزایش بدید. ضمنا دیر یا زود خودتونو آماده گفتگو درباره کنار گذاشتن تسلیحات کشتار جمعیتون کنید
آخرین اخبار