رسول‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جای خالی شناخت در برخی اشعار مداحان حس می‌شود

هیجان نباید وزنه سنگین‌تری نسبت به تفکر در اشعار آیینی برخی مداحان داشته باشد.

جای خالی شناخت در برخی اشعار مداحان حس می‌شود
مهدی رسول‌زاده مداح اهل بیت در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آنقدر که از دلاوری‌ها گفته می‌شود، از عبادت و تفکرش  در شعرهایی که برای مداحان نوشته می‌شود، سخنی به میان نمی‌آید.   
 
رسول زاده تصریح کرد: در انتخاب شعری که برای مداحی در هیئت‌ها گفته می‌شود، ر مرحله اول این خود مداح است که بسیار نقش موثری را ایفا می‌کند. عزادار وقتی به هیئت می‌رود، به شکلی مداح را امین خود دانسته و آگاهانه آنرا تایید و انتخاب کرده. پس مداحان باید دقت بیشتری برای انتخاب شعرهای خود کنند.
 
این مداح  ادامه داد:  ایجاد  هیجان در عزاداری اصلا اتفاق نامطلوبی نیست، اما این هیجان باید با هدایت و در کنار عقلانیت، و درجهت شناخت تفکر اهل بیت در اشعار باشد.  در غیر این صورت از این دریای معرفت تنها هیجانی باقی می‌ماند که خالی از هرگونه تعقل و تحقیق در مورد سبک زندگی و فرهنگ زندگی اهل بیت و عاشوراست.
 
وی خاطرنشان کرد: در بعضی از شعرها از اتفاقاتی سخن به میان می‌آید که هیچگونه مستندات تاریخی ندارد. این خود باعث سردرگمی مخاطب می‌شود و نباید تنها برای هیجانی کردن عزاداری از این گونه اتفاقات در اشعار  استفاده کرد.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار