داعش در آستانه از دست دادن موصل/ کاهش قلمروی داعش در دو سال گذشته+نقشه

گروه تروریستی داعش بخش قابل توجهی از قلمروی خود را در دو سال گذشته از دست داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت بیزینس اینسایدر، قلمروی گروه تروریستی داعش در حال کوچک شدن است و این گروه در حال از دست دادن یکی از بزرگترین شهرهای تحت کنترل خود (موصل) است. 

بر این اساس، تروریست‌های داعش در حال از دست دادن پایگاه اصلی خود در عراق هستند و همین امر مشکل بزرگی برای این گروه تروریستی محسوب می‌شود. تحلیلگران اعلام کرده‌اند همچنان که قلمروی داعش در دو سال گذشته کاهش یافته است، این گروه نتوانسته‌ است فتوحات جدیدی بدست آورد. 

داعش در آستانه از دست دادن موصل/ کاهش قلمروی داعش در دو سال گذشته+نقشه

(اتفاقات دو سال گذشته) برخلاف شعار داعش مبنی بر "باقی ماندن و گسترش یافتن" است و نشان می‌دهد این گروه تروریستی در موضعی تدافعی در خاورمیانه قرار دارد. براساس گزارش‌ها، قلمروی داعش در سال 2015 14 درصد و در 9 ماه نخست سال 2016 میلادی 16 درصد کاهش یافته است. این درحالی است که نیروهای عراقی عملیات آزادسازی موصل، بزرگترین پناهگاه داعش در عراق را آغاز کرده‌اند. موصل در کنار رقه، پایتخت خودخوانده داعش در سوریه یکی از مهمترین شهرهای تحت کنترل داعش است. قلمروی داعش در عراق در زمان اوج به 40 درصد مساحت این کشور رسیده بود. این رقم در حال حاضر 10 درصد است. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار