عسل های تقلبی در بازار به دلیل نبود نظارت

رئیس اتحادیه زنبورداران گفت :به دلیل نبود نظارت مناسب برروی محصولات خوراکی شاهد فروش شبهه عسل های تقلبی در بازار هستیم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  عفت رئیسی، رئیس اتحادیه زنبور داران در خصوص  عسل های تقلبی موجود در بازار گفت: متاسفانه به علت نبود نظارت  درست دستگاه های اجرایی بازاری برای دلالان و سودجویان ایجاد شده که به راحتی و فقط با استفاده از یک نام تجاری اقدام به تولید و بسته بندی شبهه عسل های می کنند که خارج از سیستم زنبورداری است.

وی با اشاره به اینکه تولید این گونه عسل ها مورد تایید اتحادیه زنبورداران نیست،اظهار داشت: نظارت بر روی کیفیت عسل  وظیفه سازمان دامپزشکی  و نظارت بر روی بسته بندی محصولات خوراکی بر عهده سازمان استاندارد است؛ولی  وجود چند دستگاه برای نظارت روی یک محصول باعث شده که وظایف متولیان مربوطه به درستی انجام نشود.

رئیسی تصریح کرد: طرح تشویقی استاندارد باعث شده که این بازار کاذب به وجود و سود جویان با استفاده از یک نام تجاری اقدام به تولید عسل های تقلبی کنند، از این رو  در فروشگاه های معتبر و بزرگ نیز شاهد فروش این محصولات هستیم.

رئیس اتحادیه زنبورداران در پایان گفت: بارها اعلام کرده ایم درخصوص نظارت بر این محصول و اطمینان بخشی به مردم با تمام توان دستگاه های نظارتی کمک می کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار