واردات ماشین آلات صنعتی پیشرفته به ارتقای کیفی تولید کمک می کند

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت:ورود ماشین آلات صنعتی پیشرفته و نوسازی صنایع ، رشد تولید و بهبود کیفیت را به همراه دارد.

افشار فتح الهی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت واردات ماشین آلات صنعتی عنوان کرد: میزان واردات ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز صنعت استان تهران در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، با رشد 6 درصدی مواجه بوده است.
 
وی در ادامه عنوان کرد: عمده این واردات مربوط به ماشین آلات اروپایی می شود چرا که در حال حاضر در کلیه رشته های صنعتی صاحب تکنولوژی نیستیم اما لازم به ذکر است که در برخی از صنایع از جمله لبنیات و نان، توانایی داخلی جهت ساخت ماشین آلات وجود دارد.
 
فتح الهی با بیان اینکه فعالان اقتصادی واردات ماشین آلات صنعتی را امری مثبت تلقی می کنند، گفت: از آنجایی که عمده این واردات مربوط به کالاهای سرمایه ای با ارزش افزوده بالا می شود لذا کشور می تواند توانایی خود را جهت ساخت کالاهای با کیفیت و رقابت پذیر، نشان دهد.
 
وی با اشاره به اینکه جایگزینی ماشین آلات نوین به جای ماشین آلات فرسوده، شاخص مثبتی برای صنعت کشور محسوب می شود، افزود: ورود تکنولوژی های نوین به داخل کشور سبب بازسازی کارخانه های قدیمی می شود که این امر رشد تولید را به همراه دارد.
 
فتح الهی عنوان کرد: اجرای برجام و قرارداد با شرکت های بین المللی معتبر سبب شده بخش خصوصی افق مثبتی را پیش روی خود ببیند و هم اکنون نیز محصولات تولیدی کشور، جای خود را در بازارهای منطقه ای و بین المللی پیدا کرده اند.
 
معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اینکه بانک ها موظف به پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی هستند ،تصریح کرد: علی رغم اینکه معتقدیم، سیستم بانکی به اندازه مورد انتظار عمل نکرده اما باز شاهد اثرات مثبتی جهت خروج بخش صنعت از رکود هستیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار