اردبیل؛

صادرات فرش و گلیم عنبران به بازارهای ترکیه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: فرش و گلیم عنبران (نمین) با تکنولوژی نانو برای اولین بار تولید شده و به بازارهای ترکیه رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اقبال عباسی در بازدید از سومین نمایشگاه توانمندی تعاونی های استان اردبیل افزود: شرکت های تعاونی فرش و گلیم این استان به ویژه شهر عنبران علاوه بر اشتغال زایی محصول خود را در بازارهای دنیا مطرح کرده و زمینه صادرات به بازار کشورهای همسایه را فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه تعاونی های بزرگی در تولید فرش و گلیم فعالیت دارند گفت: تلاش تعاونی های دیگر برای تولید محصولات صادراتی بیشتر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل همچنین با اشاره به اشتغال زایی شرکت های تعاونی اردبیل افزود: فعالیت های بیشتر تعاونی ها در بحث اشتغال زایی منظم و چشمگیر است ، البته برخی از تعاونی ها دچار مشکل هستند که تلاش می شود این مشکلات هم برطرف شود.

عباسی به شناسایی تعاونی های فعال در اردبیل اشاره کرد و گفت: چنین تعاونی هایی برای معرفی توانمندی ها شناسایی و فرصتی برای تبلیغ و معرفی تولیدات آنها فراهم می شود.
وی افزود: تعدادی از شرکت های تعاونی استان با مشکلات بانکی دست و پنجه نرم می کنند و به زودی برای رفع این مشکلات جلسه هماهنگی بین بانک ها و تعاونی ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.