اقتصاد در هفته ای که گذشت؛

از حضور گسترده مردم در سرشماری تا غیر تخصصی بودن آمار بانک مرکزی!

بسته اقتصادی این هفته از میزان حضور مردم و جزئیات تمدید مجدد سرشماری اینترنتی تا وضعیت معیشتی خانوار را مورد بررسی قرارداده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین رویدادهای اقتصادی در هفته ای که گذشت می توان به حضور چشمگیر مردم در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن اشاره کرد که بر همین اساس سرشماری اینترنتی برای دومین بار و  تا 30 مهر تمدید شد.

بر اساس آخرین اطلاعات مرکز آمار ،تا ساعت 18 روز گذشته 32 میلیون و900 نفر که شامل 10میلیون و 885 هزار خانوار درکل کشور  در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ثبت نام کردند؛ همچنین سرشماری حضوری نیز از روز چهارشنبه(28 مهرماه) آغاز شده است.

از دیگر اخبار مهم اقتصادی می توان به آمار واگذاری سهام دولتی در 15 سال گذشته اشاره کرد که بر اساس آن در مجموع  یک تریلیون و 420 میلیارد ریال سهم دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است؛ طبق آمار منتشر شده از سازمان خصوصی سازی از زمان تاسیس این سازمان  در سال 80 نزدیک به یک هزار و 111شرکت در لیست واگذاری ها به بخش خصوصی قرار گرفته‌اند که از این تعداد تاکنون 550 شرکت دولتی واگذار شده است.

همچنین در این هفته شصت و هشتمین مرحله یارانه نقدی برای بیش از 74 میلیون ایرانی و به ارزش 45 هزار و 500 تومان برای هر نفر در ساعت 24:00 روز دوشنبه مورخ 1395/7/26 به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

در هفته ای که گذشت امیدعلی پارسا رئیس مرکز ملی آمار اعلام کرد، انتشار آمار تورم، رشد اقتصادی،بیکاری و هزینه و درآمد در تخصص بانک مرکزی نیست، اما معیار اعلام آمار مرکز بر اساس دستور العمل های بین المللی است.

لازم به ذکر است، کاهش 2درصدی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری صنعتی در بهار و  بررسی سیر مصرفی خانوار در اقتصاد کشور از دیگر اخبار اقتصادی مهم هفته جاری بوده است.



قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن از مشارکت بیش از 8میلیون نفر تا صبح امروز (سه شنبه) خبر داد.
///بسته در حال تکمیل/

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری های انجام شده در 15 سال گذشته در مجموع به ارزش یک تریلیون و 420 میلیارد ریال بوده است.
///بسته در حال تکمیل/

رئیس مرکز آمار ایران گفت:به عنوان دبیر شورای ملی آمار اعلام می‌کنم انتشار آمار تورم، رشد اقتصادی،بیکاری و هزینه و درآمد در تخصص بانک مرکزی نیست.
///بسته در حال تکمیل/

شصت و هشتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مهرماه، به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.
///بسته در حال تکمیل/

رییس مرکز آمار ایران خبر داد:مهلت ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن تا ساعت 24 جمعه 30 مهر تمدید شد.
///بسته در حال تکمیل/

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران شاخص کل قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در بهار 95، 2.06 درصد کاهش نسبت به فصل قبل و 0.55 درصد کاهش نسبت به فصل مشابه سال قبل داشته است.
///بسته در حال تکمیل/

کارشناسان اقتصادی معتقدند که استفاده از راه های علمی برای تحریک تقاضا و هزینه های واقعی خانوار می تواند موتور زنگ زده اقتصاد را به حرکت دربیاورد.
///بسته در حال تکمیل/


ثبت نام حضوری سرشماری نفوس و مسکن از امروز در کشور آغاز شده و ثبت نام اینترنتی نیز تا ساعت 24 روز جمعه 30 مهرماه تمدید شده است.

///بسته در حال تکمیل/






انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار