سهم 50 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور

معاون توسعه و فناوری معاونت علمی گفت: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان تا سال 1404 باید 50 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تامین کنند.

سهم 50 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشورعلی وطنی معاون توسعه و فناوری معاونت علمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ممنوعیت 15 ستاد فناوری راهبردی در این معاونت اظهار داشت: هر یک از این ستادها مأموریت انجام ارزیابی، پایش، آمایش و سیاست‌گذاری‌های مختلف را در توسعه علم و فناوری در سطح کشور بر عهده دارند.

وی یادآور شد: طرح آمایش سرزمینی در سطح استان‌های کشور با هدف هماهنگی بین ستاد‌های مختلف علمی در استان‌های مختلف است.

وطنی عنوان کرد: برنامه‌های توسعه‌ای که به تصویب نهاد‌های علمی برسد برای تأیید نهایی به شورای عالی فرهنگی ارجاع داده می‌شود.

وی تأکید کرد: برای عملیاتی شدن برنامه‌های علمی و فناوری نخبگان نقش بسیار مؤثری را ایفا کرده و آن‌ها می‌توانند در قالب 2 هزار و 700 شرکت دانش‌بنیان طرح‌های خود را عملیاتی کنند.

وطنی با بیان اینکه 20 هزار میلیارد دلار حاصل فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های گذشته بوده است، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را به بیش از 50 کشور دنیا صادر کرده که با طرح آمایش سرزمین‌های استانی میزان صادرات افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: اگر نخبگان کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیتشان افزایش یابد سطح علمی کشور ارتقا می‌یابد.

وی افزود: بر طبق افق 1404 میزان فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان باید 50 درصد تولید ناخالص ملی را در بر گیرد که در این امر نخبگان کشور می‌توانند نقش اساسی و مهمی را ایفا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.