سومین و آخرین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا؛

کلینتون: آزادی رقه، گام بعدی پس از آزادسازی موصل/ ترامپ: روسیه و ایران رهبران آمریکا را فریب دادند/ تهران پیروز آزادی موصل

سومین مناظره انتخاباتی آمریکا در دانشگاه ملی نوادا در ایالت لاس وگاس برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سومین و آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور دونالد ترامپ، نماینده حزب جمهوریخواه و هیلاری کلینتون، همتای دموکراتش در دانشگاه ملی نوادا در ایالت لاس وگاس آغاز شد.

زمانی که هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ وارد سالن برگزاری مناظره شدند، با یکدیگر دست ندادند و مستقیما به سراغ تریبون هایی که برای آنها در نظر گرفته شده بود رفتند و در پشت آنها قرار گرفتند.

دونالد ترامپ در آخرین مناظره تلویزیونی خود با هیلاری کلینتون گفت آمریکا موجب شد ایران بسیار قدرتمند شود.

ترامپ در این مناظره ادعا کرد ایران درحال به دست گرفتن زمام امور در عراق است.

وی در ادامه مدعی شد ایران در مداخله آمریکا در موصل ذی‌نفع خواهد بود.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آغاز سومین مناظره انتخاباتی گفت: وقتی ما درباره دیوانعالی صحبت می کنیم واقعا موضوع اصلی در این انتخابات مطرح می شود، منظور این است که ما چه نوع کشوری می خواهیم باشیم؟ چه نوع فرصت هایی را در اختیار شهروندان مان قرار خواهیم داد و اینکه آمریکایی ها چه نوع حقوقی خواهند داشت؟

کلینتون در سومین مناظره انتخاباتی با رقیب خود دونالد ترامپ گفت: دیوانعالی آمریکا باید به (سازمان) شهروندان متحد(سازمان غیر انتفاعی مربوط به تامین مالی رقابت های انتخاباتی آمریکا) نه بگوید، تصمیم مربوط به سازمان شهروندان متحد باعث تضعیف سیستم انتخاباتی در این کشور شده است چون این سازمان اجازه می دهد پول مبهم و بدون پاسخگویی وارد سیستم انتخاباتی ما شود. من در مورد چنین موضوعاتی که پرونده آنها در دیوانعالی مطرح است، اختلاف نظر اساسی با رقیب خودم دارم.

وی گفت: دیوانعالی آمریکا باید از حقوق همجنس بازان دفاع کند.

کلینتون افزود: من قویا این احساس را دارم که دیوانعالی آمریکا باید جانب مردم آمریکا را بگیرد، نه اینکه طرفدار شرکت های قدرتمند و اغنیا  باشد. دیوانعالی باید از حقوق زنان و همجنس بازان دفاع کند.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اذعان کرد: هر ساله سی و سه هزار آمریکایی بر اثر (خشونت های) سلاح می میرند. ما نیازمند بررسی جامع سوابق افراد هستیم و باید اشکالات را در زمینه حمل سلاح رفع کنیم. ما باید اصلاحاتی در این زمینه صورت دهیم که مغایر با اصلاحیه دوم قانون اساسی هم نباشد. من ناراحت هستم، چون متاسفانه شمار زیادی از کودکانی که تازه راه  رفتن یاد می گیرند، با تفنگ های پر، خود یا دیگران را زخمی می کنند.

ترامپ درباره قانون کنترل سلاح و علت حمایت خود از حق شهروندان آمریکایی برای در اختیار داشتن سلاح شخصی گفت: در شیکاگو سختگیرانه ترین قانون کنترل سلاح را داریم اما آمار جرم و جنایت در این ایالت بسیار بالاست. من از جمله حامیان پر و پا قرص متمم دوم قانون اساسی هستم. گرچه هیلاری خیلی سربسته درباره حمایت خود از این متمم سخن می گوید اما من افتخار می کنم که انجمن ملی هواداران سلاح شخصی در انتخابات از من حمایت کرده اند. باید قضاتی را برای دادگاه عالی انتخاب کنیم که به متمم دوم قانون اساسی آسیبی نرسانند.

کلینتون ادامه داد: من نماینده ایالت نیویورک بودم، من به سنت حمل سلاح در آمریکا احترام می گذارم  و آن را  درک می کنم. این سنت  مربوط به زمان تشکیل کشور ما می شود.

دونالد ترامپ درباره مخالفت خود با سقط جنین در آمریکا گفت آنچه هیلاری از آن حمایت می کند به زنان اجازه خواهد داد در نهمین ماه بارداری جنین را پیش از تولد از رحم خارج سازند و هیلاری از آن حمایت می کند اما من با چنین رویکردی مخالفم. این قابل قبول نیست.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین مناظره تلویزیونی خود با هیلاری کلینتون نامزد دموکرات گفت کلینتون به طرق مختلف ثابت کرده که یک دروغگو است.

هیلاری کلینتون درباره موضوع سقط جنین گفت: من قویا  از( تصمیم دیوانعالی آمریکا) درمورد سقط جنین حمایت می کنم، این حکم تضمین کننده حق(سقط) برای زنان براساس قانون اساسی است تا آنها مهمترین و دشوار ترین تصمیمات را در خصوص سلامت خود بگیرند.

وی اعلام کرد: ما یازده میلیون نفر در آمریکا داریم که فاقد اوراق هویت و شهروندی هستند. این افراد چهار میلیون فرزند دارند که شهروند آمریکا محسوب می شوند و تعداد آنها به پانزده میلیون نفر می رسد.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: پیشنهاد هیلاری کلینتون برای حل و فصل مسئله ی مهاجرت فاجعه آمیز است. این پیشنهاد عفو عمومی است و برای افرادی که سال هاست منتظرند بحث تابعیت آنان به نتیجه برسد ناعادلانه است.

هیلاری کلینتون گفت: چیزی که درباره ویکی لیکس اهمیت دارد این است که دولت روسیه مشغول جاسوسی ضد آمریکایی هاست، آنها وب سایت های آمریکایی و حساب های اشخاص حقیقی و حقوقی را هک کردند.

دونالد ترامپ گفت: چند روز پیش در نیوهمپشایر بودم. هیلاری کلینتون و باراک اوباما مشکلات بسیاری را برای این مردم رقم زده اند. اما بزرگترین مشکل مردم نیوهمپشایرهروئین است که در مرزهای جنوبی کشور به وفور یافت می شود.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: برای من مضحک است که او(دونالد ترامپ) موضوع تسلیحات هسته ای را مطرح می کند. وی شخصی است که درباره استفاده از تسلیحات هسته ای بسیار بی پرواست و خیلی راحت موضع گیری کرده است. وی طرفدار این موضوع بوده است که کشورهای بیشتری به این تسلیحات دست یابند، ژاپن، کره و حتی عربستان سعودی! وی گفت وقتی که ما این(تسلیحات) را داریم چرا از آنها استفاده نکنیم؟ به نظر من این موضع گیری وحشتناک است. اصل موضوع در تسلیحات هسته ای این است که وقتی رئیس جمهور دستور بدهد این دستور باید اجرا شود! بین دستور رئیس جمهور و اجرای مسئولانی که باید تسلیحات هسته ای را بکار گیرند ، حدود چهار دقیقه فاصله است.

وی افزود: در مناظره قبلی، شنیدیم دونالد ترامپ گفت که با زنان چه کرد؟ پس از مناظره، شماری از زنان آمدند و گفتند که  دقیقا همان چیزی بود که او با آنها انجام داده بود. پاسخ ترامپ چه بود؟ در سخنرانی های انتخاباتی گفت که نمی توانست این کارها را با آن زنان کرده باشد چون به اندازه کافی برای تهاجم (جنسی) جذاب نبودند.

 ترامپ گفت: حالا می توانیم درباره پوتین سخن بگوییم. من پوتین را نمی شناسم. او حرف های خوبی درباره ی من زد و اگر بتوانیم با هم کنار بیاییم خیلی هم خوب است. اگر روسیه و آمریکا با هم به خوبی کنار بیایند و با داعش بجنگند این خیلی خوب است. پوتین به هیلاری احترام نمی گذارد برای رئیس جمهور ما هم احترامی قائل نیست. ما با مشکلی جدی روبرو هستیم. زیرا ما کشوری هستیم که شمار زیادی کلاهک هسته ای دارد. ما 1800 کلاهک هسته ای داریم. سلاح های هسته ای روسیه افزایش یافته است ولی ما این کار را نکردیم. پوتین هیچ احترامی برای هیلاری کلینتون قائل نیست.

کلینتون گفت: من دلگرم شده ام که ارتش عراق با حمایت نیروهای  کرد و با کمک و مشورت شماری از نیروهای ویژه آمریکایی و دیگر آمریکایی های حاضر در میدان ، تلاش می کند اما من از اینکه نظامیان آمریکایی به عنوان نیروی اشغالگر به عراق بروند حمایت نمی کنم.
به نظر من چنین کاری به نفع ما نیست و من فکر می کنم این کار هوشمندانه نیست. چنین کاری پرچم قرمز بزرگی برای داعش خواهد بود تا داعش بار دیگر خود را سازماندهی کند.

ترامپ گفت: هر گونه دخالت خارجی را در روند برگزاری انتخابات در آمریکا محکوم می کنم. من پوتین را نمی شناسم و هیچگاه او را ملاقات نکرده ام. او بهترین دوست من نیست. اما اگر آمریکا با روسیه همراه شود خیلی بد نیست. پوتین در هر گامی که هیلاری و اوباما برداشته اند از آنان پیش تر است و هوشمندانه تر عمل کرده است حالا چه سوریه باشد چه هر جای دیگر.  شما به موضوع موشک اشاره کردید. بر اساس سندی که امضا شده و بارها و بارها گزارش شده است روسیه می تواند کلاهک هسته ای بسازد ولی ما نمی توانیم. روسیه هیلاری کلینتون را فریب داده است. نگاه کنید به خاورمیانه ، روسیه خاورمیانه را مال خود کرده است. ما شش تریلیون دلار هزینه کرده ایم اما روس ها بر خاورمیانه مسلط شده اند.

هیلاری کلینتون گفت: هدف، بازپس گیری موصل است ، این نبرد سخت خواهد بود. من  هیچ توهمی در این باره ندارم، سپس(هدف) ادامه به سمت سوریه است تا بازپس گیری انجام شود و حرکت به سمت الرقه صورت گیرد که مقر داعش است. امیدوارم  کار سختی که مشاوران نظامی آمریکا انجام دادند ثمر بخش باشد و ما شاهد عملیات نظامی موفق باشیم.

ترامپ گفت: ما داریم از دیگر کشورهای دنیا دفاع می کنیم و برای این کار داریم هزینه هنگفتی می پردازیم. باید توافقنامه هایی را که با این کشورها داریم از نو بررسی کنیم. کشور ما دیگر نمی تواند برای دفاع از کشورهایی همچون عربستان سعودی ، ژاپن ، آلمان و کره جنوبی  و بسیاری جاهای دیگر هزینه کند. هیلاری کلینتون ثابت کرده است که دروغگوست و این مورد هم یکی دیگر از دروغ های اوست.

ترامپ همچنین از مسئله توافق هسته‌ای ایران برای حمله به هیلاری کلینتون استفاده کرد. وی در صحبت‌های سخیفانه‌اش گفت: "ایران باید نامه‌ای به شما (کلینتون) بنویسد و از شما تشکر کند. پس از امضای توافق هسته‌ای، ایران به سلاح اتمی دست خواهد یافت."


دو نامزد انتخاباتی آمریکا در پایان مناظره نیز از دست دادن با یکدیگر اجتناب کردند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
من طرفدار ترامپم چون هیچی حالیش نیس و این به نفع ماس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
آمریکا شیطان بزرگ است . به امید نابودی شیطان بزرگ انشاالله .الله اکبر .خامنه ای رهبر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
یارو همچین حرف میزنه که انگار داعش رو ما بوجود آوردیم که حالا اونا دارن زحمت نابودیشون رو میکشین
Canada
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
ومكروا و مكرالله فالله خير ماكرين ، خداوند مكرشون رو بخودشون بر ميگردونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
شماها داعش رو بوجود آوردید و دنیا رو به مرز نابودی کشوندین اونوقت ما باید ازتون تشکر کنیم ؟؟؟؟؟؟؟ به سنگ پای قزوین گفته زکی
Czechia
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
ترامپ ، فردی دارای الگویی از یک از هم پاشیدگی خطرناک بزای اسرائیل،آمزیکا و بسیاری از ملل دیگز خواهد یود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
هر دوتاشون خر هستن خر صفر کیلومتر با وجود پیری.ولی کاره خدا رو ببین خودشون دارن چهره ی واقعی آمریکا رو. توصیف کامل و واضح میکنن برا کل دنیا آفرین به شما خرها البته خر پیش کلینتون و ترامپ دیپلم داره اما این دوتا میشه گفت بیسوادن و وحشی.تف به ذات آمریکایی مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
لطفا افراد دوقطبی نظر ندهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
توی کشوری که دانش اموز کلت ببره مدرسه طبعا نا امنی افزایش پیدا میکنه واقعا اینها با این فساد اخلاقی چطور کاندید شدند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
من طرفدار ترامپ هستم باشگاه لطفا نظر شخصی خود را بر نظرات مردم دخالت نده و نظر مردم را پخش کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
سلام...
خوب بود به عنوان یک استاندارد رسانه ای عبارات ایران و مطالب مربوط به اون که در سرمقاله اومده ، در متن بصورت های لایت (پر رنگ تر) نوشته می شد!
-
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
مرگ بر امریکا
خونخواران بالفطره هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
در جواب ترامپ دزد كه به دزد بزنه شاه دزده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
انشالله که دشمنان به مکر خودشون گرفتار میشن.امریکا با رییس جمهور شدن یکی از این دو نفر قطعا بیش از بیش منزوی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
مگه با رييساي قبلي تفاوتي دارن به نظرت؟
آخرین اخبار