باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

امروز در انتخابات آمریکا / از جدال در آخرین مناظره تا افشاگری جدید علیه بیل کلینتون

فضای انتخاباتی امروز آمریکا در فاصله 20 روز تا برگزاری انتخابات، تحت تأثیر آخرین مناظره نامزدها بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  فضای انتخاباتی امروز آمریکا متأثر از سومین دوئل انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بود. نامزدهای انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوری‌‌خواه بامداد امروز (پنجشنبه) در آخرین تقابل رو در رو با یکدیگر در دانشگاه ملی نوادا در ایالت لاس وگاس مقابل دوربین‌های تلویزیونی قرار گرفتند تا علاوه بر تبیین هر چه بیشتر مواضع انتخاباتی، آخرین پرده از رسوایی‌های سیاسی و اخلاقی خود را نیز در برابر دیدگان میلیون‌ها بیننده به نمایش درآورند. 

همانگونه که انتظار می‌رفت کلینتون و ترامپ مانند مناظره قبل پیش از آغاز رسمی مناظره برای دست دادن به سمت یکدیگر نرفتند تا از همان دقیقه نخست برای افراد حاضر در سالن مناظره و میلیونها بیننده تلویزیونی این اطمینان ایجاد شود که نظاره‌گر چالش سختی میان آنها خواهند بود. وبسایت هیل گزارش داد بسیاری از بنگاه‌های قمار در آمریکا بر سر دست دادن یا ندادن کلینتون و ترامپ، با یکدیگر شرط‌بندی کرده بودند!

شاید جالب‌ترین نکته مناظره بامداد امروز، مهمانی بود که ترامپ با خود به محل مناظره آورده بود. نامزد جمهوری‌خواهان همانطورکه در مناظره قبل با بردن تعدادی از قربانیان فساد اخلاقی بیل کلینتون به محل مناظره نشان داده بود که به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست، در مناظره بامداد امروز نیز در یک اقدام غافلگیرکننده دیگر برادر ناتنی باراک اوباما را با خود به محل مناظره برد تا به رقیب دموکرات خود نشان دهد حتی برادر رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز حاضر نیست در انتخابات امسال از نامزدی حمایت کند که ادامه‌دهنده راه برادرش است. 

ترامپ در مناظره امروز بار دیگر بر مواضع قبلی خود مبنی بر اخراج مهاجران غیرقانونی از کشور تاکید کرد و طبق معمول توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران را به باد انتقاد گرفت. کلینتون نیز همچون مناظره قبلی اظهارات جنجالی ترامپ درمورد زنان و بحث رسوایی‌های اخلاقی اخیر او را در معرض قضاوت رای‌دهندگان قرار داد. وی در بخش دیگری از سخنانش نیز خطاب به مهمانان گفت با یک جستجوی ساده اینترنتی می‌توانند به این نکته پی‌ببرند که فردی که امروز از جنگ عراق انتقاد می‌کند خودش در گذشته از حامیان این جنگ بوده است. جالب آنکه در همان لحظه عده‌ای از حاضران برروی تبلتهای خود شروع به جستجوی اینترنتی کردند! گوگل نیز اعلام کرد موضوع حمایت ترامپ از جنگ عراق جزو موضوعات پرجستجوی امروز بوده است. 

بحث حمایت روسیه از ترامپ و ادعای دخالت این کشور در افشاگری‌های اخیر علیه کلینتون و در کل، دخالت در روند انتخابات آمریکا نیز کماکان یکی از موضوعات جنجالی این مناظره بود. کلینتون گفت ترامپ از کشوری حمایت می‌کند که علیه آمریکا حمله سایبری انجام داده است و ترامپ نیز نفرت ولادیمیر پوتین از کلینتون را به رخ او کشید و با اشاره دست به سمت نامزد دموکراتها خطاب به حظار گفت رئیس جمهور روسیه هیچ احترامی برای "این شخص" قائل نیست. 

ترامپ در بخش دیگری از مناظره تجربه سیاسی کلینتون را نیز به چالش کشید و گفت تنها چیزی که نامزد دموکرات‌ها از او بیشتر دارد تجربه است اما یک تجربه بد! ترامپ همچنین از کلینتون پرسید او که 30 سال در صحنه سیاست بوده است چرا ایده‌هایی که امروز به دنبال عملی کردن آنهاست را قبلاً انجام نداده است؟!

مناظره امروز آخرین فرصتی بود که ترامپ می‌توانست با استفاده از آن، فاصله‌ای که بواسطه افشاگری‌های اخیر رسانه‌های حامی کلینتون علیه او زیاد شده است را کم کند؛ اما ظاهراً با وجود آنکه ترامپ پس از پایان مناظره در شبکه اجتماعی توییتر عملکرد خود در برابر کلینتون را "عالی" توصیف کرد، این بار نیز نظرسنجی رسانه‌های بزرگ آمریکا حاکی از پیروزی کلینتون در این مناظره است. شبکه خبری سی‌ان‌ان و موسسه افکارسنجی یوگاو هر دو در نظرسنجی‌های جداگانه نامزد دموکرات‌ها را با آرای بیش از 50 درصد کاربران خود، پیروز مناظره آخر اعلام کردند. نیویورک تایمز نیز در ارزیابی انتخاباتی خود مدعی شد پس از این مناظره بخت پیروزی کلینتون به 92 درصد رسیده است.

فضای انتخاباتی امروز آمریکا با وجود آنکه آخرین مناظره انتخاباتی نامزدها کاملاً بر آن سایه انداخته بود، اخبار دیگری را نیز در خود جای داد. «کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی» در جدیدترین گزارش خود مدعی شد ترامپ در سال 1998 اقدام به خرید ساختمان شرکت خودروسازی «جنرال موتورز» در منهتن نیویورک کرده و بخشی از این ساختمان را تا سال 2003 به «بانک ملی ایران» اجاره داده است. همین موضوع بهانه‌ای شد تا ستاد انتخاباتی کلینتون با ربط دادن بانک ملی ایران به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نامزد جمهوری‌خواهان را به نقض تحریم‌های آمریکا علیه کشوری متهم کند که بارها توافق هسته‌ای با آن را مورد انتقاد قرار داده است.

در مقابل رسانه‌های حامی ترامپ نیز برای ضربه زدن به هیلاری کلینتون ویدئوی کوتاهی از مصاحبه با یک خبرنگار زن را منتشر کردند که وی در آن مدعی شد بیل کلینتون در دهه 80 یعنی زمانی که فرماندار ایالت آرکانزاس بود، بارها او را پس از انجام مصاحبه مورد آزار جنسی قرار داده است. 

رسانه‌های حامی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در هفته‌های اخیر افشاگری‌های متعددی را علیه نامزد اردوگاه رقیب انجام داده‌اند که البته تا اینجای کار، در زمینه افشاگری نیز ستاد حامی نامزد دموکراتها موفق‌تر عمل کرده است؛ اما ماه اکتبر در تقویم انتخاباتی آمریکا به "ماه رسوایی" معروف است و به همین دلیل، شاید ستاد ترامپ نیز بمب‌های خبری زیادی برای روزهای آینده داشته باشد. 

فردا شب نیز با گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همراه شوید تا مهمترین اخبار مربوط به این انتخابات پرهیاهو را با همدیگر مرور کنیم. تا رویارویی نهایی دو نامزدی که طبق نظرسنجی اخیر دانشگاه ماساچوست، 25 درصد جوانان آمریکایی نابودی کره زمین در اثر برخورد با شهاب سنگ را به پیروزی هر یک از آنها ترجیح می دهند، تنها 19 روز دیگر باقیست!

نویسنده: مهدی حاجت‌پور

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
در مناظره نباید شخصیت همدیگر را خورند کونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
سلام
احتمالا ترامپ برنده این میدان است به علت
قدرت ونفوذی که در امریکا دارد
به هر حال هر دو برنامه هایی واسه
ایران دارند هر کدوم به نحوی
خدا به خیر بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
انهایی که امریکا را امال وارزوی خودمیدانن بیایند وببینند که این چنین هرزه های کذابی دارند حکومت میکنند ومطمینا بااین کارها تیشه را به امپراطوری امریکا زدند................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
اين همه پته هم ديگرو ريختن رو اب چرا كسي نگفت به اون يكي تو عضو فراماسونري هستي؟چرا لو ندادش؟
اينا همش نمايشه خدا ميدونه چه برنامه اي
آخرین اخبار