بهای نفت در آمریکا کاهش یافت

بهای نفت شاخص آمریکا در معاملات روز پنج شنبه این کشور بیش از یک دلار کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ درپی افزایش بهای دلار در مقابل دیگر ارزها و تردیدها درباره کاهش سریع عرضه بیش از حد نفت در بازار، بهای نفت شاخص آمریکا وست تگزاس اینترمیدییت در معاملات روز پنجشنبه بیش از یک دلار کاهش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی.آی) در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک،نایمکس، برای تحویل در ماه نوامبر با یک دلار و 17 سنت کاهش به 50 دلار و 43 سنت رسید.

‏«جان کیلدوف» کارشناس ‏شرکت کارگزاری و خدمات مالی «اگین ‏کاپیتال»‏ که نوسان ‏بازار نفتی ‏را بررسی و واکاوی می ‏کند در این باره گفت روند کاهشی به دلیل سودگیری از بازار بوده است.

بهای نفت روز چهارشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک، درپی کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا، به بالاترین سطح در یک سال گذشته رسید.

کیلدوف افزود افزایش بهای دلار در مقابل دیگر انواع ارز به ویژه یورو نیز یکی دیگر از علت های اصلی کاهش بهای نفت در بازار نیویورک است.

هر گونه افزایش قیمت دلار، نفت را که با دلار معامله می شود، برای سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیگر در اختیار دارند، گران‌تر می کند و عملا از میزان تقاضا می کاهد. وی تصریح کرد همچنان برخی تردید ها درباره ظرفیت روسیه و سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، برای رسیدن به توافق درباره سطح تولید وجود دارد.

در زمان بسته شدن بازار نیویورک، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود برای تحویل در ماه دسامبر با یک دلار و 31 سنت کاهش نسبت ‏به پایان معاملات روز کاری پیشین به 51 دلار و 36 سنت رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار