ارتباط وضعیت نامناسب اندام و بروز آرتروز در جوانی

نشستن های طولانی مدت و نادرست منجر به آسیب به ستون فقرات و آرتروز زود هنگام در جوانی می شود.

ارتباط وضعیت نامناسب اندام و بروز آرتروز در جوانی
مرتضی مسعودی متخصص ارتوپد در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: وضعیت بد اندام و نشستن  به  مدت طولانی در نهایت منجر به  بیماری های جدی از جمله آرتروز می شود. وضعیت بدنی نامناسب موجب اختلال در هم ترازی ستون فقرا ت شده، به رباط ها و عضلات فشار وارد کرده و درد های غیر قابل تحمل در پشت و گردن  ایجاد می کند.

وی ادامه  داد:بیشتر افراد درصد بالایی از ساعات روزانه خود را  در محل کار یا منزل به صورت نشسته و آن هم نادرست سپری می کنند. آرتروز بیماری شایعی است که به  دلیل شرایط نادرست بدن مثل نشستن های غیر اصولی، ایستادن غلط و دو زانو نشستن در افراد ایجاد می شود.

این متخصص ارتوپد اظهار داشت: این بد نشستن روزانه  و عدم رعایت نکات صحیح با گذر زمان منجر به ایجاد تغییر در سطح مفاصل، کاهش استحکام استخوان ها و سیستم عروقی، ساییده  شدن سطوح مفصلی و استخوان سازی نا به جا می شود که آرتروز زود هنگام در جوانی را در پی دارد.

مسعودی تصریح کرد: شایع ترین آرتروز مربوط به زانو و ستون فقرات است.گردن درد عارضه مهم بد نشستن افرادی است که در طول  روز مدت زیادی را پشت میز می‌نشینند و به علت بد نشستن  دچار عارضه گردن درد می شوند.

وی ادامه داد: اصلاح نشستن یکی از مهم ترین موارد در از بین بردن و پیشگیری از گردن درد های طولانی مدت بوده و کمک شایانی به بهبود وضعیت جسمانی فرد می کند.

مسعودی ورزش کردن  را از موارد مهم دیگر در پیشگیری از درد های منجر به آرتروز دانست، بیان  داشـت: می توان  از ورزش هایی که مربوط به حرکات سر ،شانه و گردن است نیز برای بهبود شرایط استفاده  کرد، توصیه  می شود افرادی که به مدت طولانی در محل کار هستند با انجام این ورزش ها سعی در تصحیح حالت نشستن به حفظ سلامت خود کمک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.