رئیس پلیس فتا فارس خبر داد:

هکرهای تلفن‌های هوشمند بیشتر به دنبال عکس و فیلم شخصی هستند

رئیس پلیس فتا فارس گفت: هکرهای تلفن‌های هوشمند بیشتر به دنبال عکس و فیلم شخصی هستند.

هکرهای تلفن‌های هوشمند بیشتر به دنبال عکس و فیلم شخصی هستند به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ سیدموسی حسینی با بیان این‌که نفوذ به دنياي مجازي کاربران و استفاده از اطلاعات شخصي آن‌ها در اينترنت به امري فراگير تبديل شده، گفت: در این میان هک تلفن همراه ابعاد محسوس‌تری پیدا کرده است اما در کشور ما به دلیل ناآگاهی افراد در حال تبدیل به یک معضل جدی است.

وی ادامه‌داد: هک به معنای دسترسی، ایجاد تغییر و یا سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی دیگران است که امروزه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دنیای دیجیتال محسوب می‌شود و همین معضل سبب شده تا نهادها و افراد بسیاری برای مقابله با خطرات و ضررهای احتمالی آن دست به کار شوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس درباره پیشرفت تکنولوژی هک موبایل عنوان‌کرد: هر چند قدمت هک تلفن همراه به هک کامپیوترها نمی‌رسد اما رفته‌رفته با پیشرفت روزافزون امکانات تلفن همراه این وسیله هم در معرض خطر حمله هکرها قرار گرفته تا آنجا که هر فرد با داشتن نرم‌افزارهای مخصوص هک به راحتی قادر خواهد بود که تلفن همراه کاربران را هک و از اطلاعات شخصی آن‌ها استفاده کند.

سرهنگ حسینی در مورد هدف هکرها و اطلاعات قربانیان افزود: در بعضی از مواقع، دزدیده شدن اطلاعات شخصی کاربران به رحم و انصاف هکر مورد نظر نیز بستگی دارد چرا که در بسیاری مواقع هکرهای تلفن همراه بیشتر به دنبال عکس‌ها و حتی فیلم‌های شخصی افراد هستند تا دفترچه تلفن افراد.

وی ادامه‌داد: با این حال به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بیشتر حملات مخرب در بخش تلفن همراه مربوط به افرادی است که تمایل زیادی به استفاده از خدمات مبتنی بر GPRS دارند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان‌كرد: ارتباطات مخابراتی و بی سیمی، یکی از اصلی‌ترین اهدافی است که مورد توجه هکرها قرار می‌گیرد و به این ترتیب آن‌ها مکالمات هر فردی را که بخواهند تحت کنترل خود می‌گیرند و از این طریق به فایل‌های متنی، اطلاعات شخصی و حتی عکس‌های گرفته شده توسط تلفن همراه قربانی دست می‌یابند.

سرهنگ حسینی افزود: در حالی که امروزه کارشناسان امنیتی بر به بارگیری راه‌های گوناگون برای مقابله با این اقدامات هشدار می‌دهند، اما کاربران موبایل ایرانی آن‌طور که باید برای نفوذ افراد ناشناس بر حریم خصوصی خود نگران نیستند و پرونده‌های وارده پلیس فتا تأییدکننده این امر است.

وی دلیل از دست رفتن اطلاعات شخصی کاربران را بی‌توجهی و ناآگاهی کاربران تلفن همراه عنوان‌کرد و چاره رفع این اتفاق را بالا بردن سطح اطلاعات رایانه‌ای کاربران دانست و از شهروندان محترم خواست که در طول شبانه روز ساعتی را برای یادگیری نکات امنیتی هشداری دستگاه‌های رایانه‌ای اختصاص دهند تا از فواید این فضا بهره‌مند شوند.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا


انتهای پیام



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار