L.E.Z در تمام کلانشهرها قابلیت اجرا دارد

به دنبال اجرای طرح L.E.Z از اول مهر، پلیس راهور تنها پس از چند روز از آغاز، اقدام به لغو اجرای این طرح کرد که این موضوع انتقادات بسیاری را باعث شد اما در آستانه اجرای مجدد این طرح، سردار مهری توضیحاتی درباره چرایی لغو اجرای این طرح ارائه داد.

به گزارش   گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار تقی مهری با اشاره به اجرایی شدن مجدد طرح مکانیزه کاهش موسوم به L.E.Z از صبح روز شنبه در شهر تهران اظهار کرد: بر اساس تصمیم شورای عالی ترافیک کشور، از شنبه اول آبان، طرح کاهش، در محدوده زوج و فرد شهر تهران به صورت مکانیزه اجرا خواهد شد که بر اساس این طرح، تردد خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر در این محدوده ممنوع بوده و این خودروها به صورت مکانیزه اعمال قانون می‌شوند.

اجرای مجدد L.E.Z از شنبه

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ماموران پلیس پیش از این نیز به صورت دستی، داشتن معاینه فنی خودروها را کنترل می‌کردند، ادامه داد: این طرح که قرار است از فردا از طریق دوربین‌های نصب شده در مبادی ورودی و خروجی طرح زوج و فرد اعمال شود، فعلاً تنها در این محدوده به اجرا درخواهد آمد.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان تهرانی می‌توانند از معتبر بودن گواهی معاینات فنی خود از طریق سامانه اینترنتی سیمفا اطلاع حاصل کنند، افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، سامانه یکپارچه معاینه فنی سیمفا به منظور متمرکز کردن اطلاعات تمامی مراکز معاینه فنی کشور طراحی و اجرا شد که اطلاعات جمع‌آوری شده در این سامانه پس از پالایش، به سامانه پلیس منتقل می‌شود و پلیس بر اساس اطلاعات سیمفا، خودروهای فاقد معاینه فنی را اعمال قانون می‌کند.

50 درصد اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی آلاینده‌ و از رده‌خارج‌اند/ورود معاون اجرایی رئیس جمهور برای پیشگیری از آلودگی هوا


مهری با تاکید بر اینکه عوامل موثر بر آلودگی هوا متعددند و این طرح تنها بخشی از مشکل آلودگی را مرتفع خواهد کرد، از وجود یک میلیون و 300 هزار خودرو فرسوده خبر داد و افزود: خارج کردن خودروهای فرسوده، نصب فیلتر دوده برای خودروهای گازوئیل سوز و نصب کاتالیست، تامین سوخت پاک و ... از عواملی است که به کاهش آلایندگی هوا کمک خواهد کرد و امیدواریم اجرای طرح کاهش نیز در بهبود وضعیت کیفی هوا موثر باشد. البته به نظر ما یکی از مهمترین راهکارها برای حل مشکل آلودگی هوا، استفاده از حمل و نقل عمومی است؛ این در حالی است که متأسفانه 50 درصد اتوبوس‌های موجود در بخش حمل و نقل عمومی، آلاینده و فرسوده‌اند که باید از رده خارج شوند.

وی ادامه داد: البته خوشبختانه معاون اجرایی رئیس‌جمهور که به دنبال مصوبه دولت، مسئولیت کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا را عهده دار شد، به مووضع پیشگیری از آلودگی هوا در کلان‌شهرها ورود کرده اند.

L.E.Z در تمام کلانشهرها قابلیت اجرا دارد


رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که آیا طرح کاهش در شهرهای دیگر نیز به اجرا درخواهد آمد، گفت: بر اساس مصوبه دولت، این طرح در کلانشهرها قابلیت اجرایی دارد و در صورت نصب تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح، طرح کاهش می‌تواند به صورت مکانیزه به اجرا درآید.

توضیحات پلیس در خصو چرایی لغو L.E.Z برای نخستین بار


وی در خصوص برخی انتقادات نسبت به عدم حمایت پلیس از طرح کاهش، گفت: پلیس از دهه 70 اولین ارگان و سازمانی بوده که برای پیشگیری از آلودگی هوا، پیشنهاد محدود کردن تردد در بخش‌هایی از شهر تهران را ارائه داد و از این رو همواره از اجرا طرح‌هایی که به کاهش آلودگی هوا منجر شود، حمایت خواهد کرد ولی اجرای این طرح دارای گستردگی بسیاری است و می‌بایست با توجه به این گستردگی، مقدمات اجرای این طرح را فراهم کرد. به عنوان مثال سامانه سیمفا یک سامانه جوان است که علاوه بر اتصال بیش از 140 مرکز معاینه فنی در سراسر کشور و ثبت اطلاعات آن، می‌بایست اطلاعات قبلی خودروهای مراجعه کرده به این مراکز را نیز به این سامانه منتقل کرد.

مهری در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه آن زمان در اجرا، این اتفاق نیفتاده بود و این اتصال اطلاعات مراکز معاینه فنی به این سامانه تکمیل نشده بود؛ همچنین باید کارگروهی، برای کنترل روند انجام معاینات فنی به این مراکز مراجعه کرده و نحوه انجام این معاینات را مورد ارزیابی قرار دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان گفت: پلیس همواره به دنبال احقاق حقوق مردم است و نقیصه‌های موجودی که احیاناً به وجود می‌آید ناشی از امکانات و تسهیلاتی است که باید فراهم شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار