انتقاد موسسات غیرانتفاعی از سطح بندی/ نباید برخی از دانشگاهها به حال خود رها شوند

رییس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی درباره سطح بندی های انجام شده نظراتی را ارائه کرد.

علی آهون منش رییس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سطح بندی این موسسات گفت: سطح بندی زمانی انجام می شود که دانشگاهی به کیفیت مطلوب نرسیده یا از ماموریت اصلی خود جدا شده باشد و نتواند نیازها را پاسخ دهد.

وی ادامه داد: بدون شک وقتی موسسه ای نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد، بهره وری پایین می آید و برای رفع این مشکل سطح بندی لازم می شود.

آهون منش سطح بندی را فی نفسه ارزشمند دانست و اظهار داشت: فرقی ندارد که کدام نهاد یا وزارت خانه، تصمیم به سطح بندی بگیرد اما اینکه سطح بندی بصورت عادلانه تمام دانشگاهها و موسسات آموزش عالی را تحت پوشش گیرد، بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه متاسفانه وزارت علوم تنها دانشگاههای غیرانتفاعی را سطح بندی کرده، عنوان کرد: بقیه دانشگاهها در بخش دولتی (مثل علمی کاربردی ها) و غیردولتی (مثل دانشگاه آزاد) متاسفانه به حال خود رها شده اند.

به گفته آهون منش، این در حالی است که طبق گفته معاون آموزشی وزارت علوم حدود 60 تا 70 دانشگاه دولتی فعال بدون اعضای هیات علمی در کشور داریم که با وجود اینکه کارمندانشان به مکانهای دیگر مامور به خدمت شده اند، اما دانشجو جذب و امکانات دارند. 

رییس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی با اشاره به عواقب سطح بندی بیان کرد: اگر تنها تعدادی خاص از دانشگاهها و موسسات سطح بندی شوند کیفیتشان از جانب دیگر دانشگاهها زیرسوال می رود، در صورتی که ممکن است همان دانشگاه درعین ادامه فعالیت کیفیت مطلوب را هم نداشته باشد.

وی تاکید کرد: بنابراین سطح بندی مشروط بر اینکه عادلانه و شامل تمام واحدهای دانشگاهی باشد، ارزشمند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.