باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

امروز در انتخابات آمریکا / از اشک‌های قربانی جدید ترامپ تا کاریکاتور گاردین

میلیاردر آمریکایی امروز گفت تنها در صورتی نتیجه انتخابات را قبول می‌کند که خودش در آن پیروز شود!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ با نزدیک شدن به ایستگاه پایانی انتخابات آمریکا، رقابت نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نیز هر روز از حساسیت و التهاب بیشتری نسبت به روز قبل برخوردار می‌شود. بر همین اساس، امروز نیز فضای انتخاباتی آمریکا متاثر از رفتار و اظهارات هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ و مواضعی بود که له یا علیه این دو در رسانه‌های مختلف جهان اتخاد شد. اما طبق معمول حاشیه‌های ترامپ به مراتب بیشتر از کلینتون بود. 

ترامپ صبح امروز (جمعه) در ادامه حاشیه‌سازی‌های اخیر خود با بیان اینکه "تنها درصورتی نتیجه انتخابات را می‌پذیرد که خودش در آن پیروز شود!" هم به تیتر یک رسانه‌های خبری جهان تبدیل شد و هم بار دیگر سلامت انتخابات آمریکا را به چالش کشید. وی بامداد دیروز نیز در آخرین مناظره انتخاباتی خود با کلینتون از پاسخ به این پرسش که آیا به نتیجه انتخابات تمکین خواهد کرد یا خیر، طفره رفت و پاسخ به این پرسش را به بعد از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج آن موکول کرد.

باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – روز گذشته به ترامپ توصیه کرد که به جای تشکیک در صحت برگزاری انتخابات به فکر بردن بازی باشد و امروز نیز با اشاره به اظهارنظر جدید نامزد جمهوری‌خواهان گفت افرادی که بذر تردید را در ذهن رای دهندگان می‌کارند باعث تضعیف پایه‌های دموکراسی در آمریکا می‌شوند. 

با این حال، «مایک پنس» زوج انتخاباتی ترامپ که در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا معرفی خواهد شد، در حساب توییتر خود نوشت اگر انتخابات به شیوه‌ای سالم برگزار شود، نتیجه را قبول خواهد کرد؛ اما این حق را برای خود و ترامپ محفوظ می‌داند که در صورت بحث‌برانگیز بودن شیوه برگزاری انتخابات به نتیجه آن اعتراض کند.  

ظاهراً داستان افشاگری‌های سریالی دموکراتها علیه فساد اخلاقی ترامپ نیز همچنان ادامه دارد؛ چراکه امروز یک زن دیگر به نام «کارنا ویرجینیا» گریه‌کنان در یک کنفرانس خبری حاضر شد و در مقابل دوربین رسانه‌ها مدعی شد که ترامپ در حاشیه مسابقات تنیس آزاد آمریکا در سال 1998 با تعدادی از دوستان خود به او نزدیک شده و بدن او را به نحو شرم‌آوری لمس کرده است. وی گفت ترامپ در جمع دوستان خود به چشم یک کالا به او نگاه کرده و الفاظی درمورد او به کار برده است که از گفتن آنها شرم دارد.

امروز در انتخابات آمریکا / از اشک‌های قربانی جدید ترامپ تا کاریکاتور انتخاباتی گاردین

این زن 45 ساله نیویورکی دهمین زنی است که پس از آنکه ترامپ در دومین مناظره انتخاباتی خود با کلینتون در واکنش به افشاگری واشینگتن پست گفت تاکنون هیچ رفتار نامناسب و دور از شأنی با زنان نداشته است، علیه او دست به افشاگری می‌زند. 

کلینتون و ترامپ همچنین پس از مناظره دیروز خود، امروز به اتفاق هم در یک مراسم خیریه که با هدف جمع‌آوری پول برای کودکان نیازمند برگزار شده بود، شرکت کردند؛ اما در این مراسم نیز در لابه‌لای خنده‌های خود یکدیگر را از کنایه‌های انتخاباتی بی‌نصیب نگذاشتند. نامزد جمهوری‌خواهان در این مراسم در حالیکه خنده به لب داشت، کلینتون را طبق معمول "فاسد" و "دروغگو" خطاب کرد و کلینتون نیز برای اینکه بار دیگر اشاره‌ای به افشاگری‌های اخیر درباره فساد اخلاقی میلیاردر آمریکایی داشته باشد، با خنده به نزدیکان خود گفت هیچ بعید نیست که ترامپ به مجسمه آزادی (مجسمه زنی که در نیویورک مشعل در دست دارد) هم نظر داشته باشد!

امروز همچنین رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و متحد نزدیک ترامپ برای اینکه افشاگری‌های اخیر علیه فساد اخلاقی ترامپ را توجیه کند در گفتگو با رسانه‌ها گفت: "همه مردان آمریکایی به زنان خود خیانت می‌کنند! بنابراین، بهتر است مردم آمریکا امسال نیز همچون گذشته یک مرد را به عنوان رئیس‌جمهور خود انتخاب کنند."  

در ادامه اتفاقات انتخاباتی امروز در آمریکا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه بر اساس نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد 35 درصد مردم روسیه معتقدند پیروزی ترامپ در انتخابات باعث بهبود روابط روسیه و آمریکا می‌شود؛ در حالیکه تنها 4 درصد آنها باور دارند که با روی کار آمدن کلینتون چنین اتفاقی در روابط دو کشور خواهد افتاد. انتشار این خبر بهانه‌ای شد تا رسانه‌های حامی کلینتون بار دیگر ترامپ را به همدستی با مسکو و مسکو را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کنند. 

همچنین به فاصله یک روز پس از آنکه کلینتون در آخرین مناظره انتخاباتی خود مدعی شد ترامپ از کشوری (روسیه) حمایت می‌کند که علیه آمریکا حمله سایبری انجام می‌دهد و اسناد محرمانه به دست آمده را در اختیار ویکی‌لیکس قرار می‌دهد، ویکی‌لیکس امروز در حساب توییتر خود نوشت طی روزهای آینده برای ستاد حامی کلینتون یک "سورپرایز" خواهد داشت! 

ویکی‌لیکس در صفحه توییتر خود نوشت در نظر دارد اطلاعاتی را درمورد تیم کین زوج انتخاباتی هیلاری کلینتون و همچنین دونا برازیل رئیس موقت کمیته ملی حزب دموکرات منتشر کند. ویکی لیکس در گذشته نیز در چندین نوبت اقدام به انتشار ایمیل‌های محرمانه رد و بدل شده میان اعضای کمیته ملی حزب دموکرات و افشاگری علیه کلینتون کرده است.

کلینتون و ترامپ در حالی امروز را نیز با افشاگری و موضع‌گیری انتخاباتی علیه یکدیگر پشت سر گذاشتند که روزنامه گاردین چاپ انگلیس با انتشار یک نظرسنجی نوشت هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در بین جوانان 18 تا 34 ساله آمریکایی که نسل جوان و تحول‌خواه این کشور به شمار می‌روند، از کمترین محبوبیت ممکن برخوردارند؛ به طوریکه حمایت از این دو نامزد اصلی و پرهیاهو در میان جوانان آمریکایی تقریباً برابر با نامزدهای ناشناخته انتخابات ریاست جمهوری امسال است.

این نشریه همچنین با انتشار کاریکاتوری (تصویر زیر) که در آن اعضای جوان یک خانواده آمریکایی را در حال شکستن صفحه تلویزیون در حین مناظره کلینتون و ترامپ نشان می‌دهد، نوشت نسل‌های قدیمی‌تر مردم آمریکا دیگر نمی‌توانند نسل جدیدی که به دنبال تغییر است را به حمایت سنتی از نامزدهای دموکرات یا جمهوری‌خواه مجاب کنند.   

امروز در انتخابات آمریکا / از اشک‌های قربانی جدید ترامپ تا کاریکاتور انتخاباتی گاردین

برای آگاهی از اخبار و حاشیه‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فردا شب نیز با گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان در مورد این انتخابات پرهیاهو همراه شوید. تا برگزاری انتخابات 2016 آمریکا که به تعبیر الیور استون – کارگردان معروف آمریکایی - مردم آمریکا مجبورند در آن از بین "یک دروغگو" و "یک دیوانه" یکی را به ریاست جمهوری خود انتخاب کنند، تنها 18 روز دیگر باقیست!

نویسنده: مهدی حاجت‌پور

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۵
هیچ فرقی نمیکنه کدام یک از این احمقها انتخاب بشوند...اینها نقش عروسک خیمه شب بازی رو دارند...تصمیم گیرنده افراد دیگری هستند...درگیری این 2 نفر هم فقط به خاطر رقابت حزبهای اوناست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۵
ترامپ بهتر است بخاطر اینکه اینده امریکا اهمیت بیشتری برایش دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۵
سگ زرد برادر شغال است.چه فرقی برای ماداره؟هردو دشمن ما هستند.این یک برنامه ازقبل طراحی شده هستش که به مردم جهان بگه در امریکا دمکراسی وجود داره ولی رئیس جمهور امریکادازقبل انتخاب شده هستش.رئیس جمهور امریکا را برادران راکفلر،انجمن یهودیان امریکا،کارخانه داران اسلحه .ثروتمندان یهودی امریکا انتخاب می کنند نه مردم امریکا.انتخابات سال 2000 امریکا یادتونه؟با اینکه ال گور براساس تمام نظرسنجی ها وحتی درروز انتخابات باچندرای برنده شده بودولی با تبانی وتقلب جای ال گور و بوش عوض شدوبوش رئیس جمهورامریکا شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
چه فرقی میکنه ،این حیوون یا اون حیوون همشون سر و ته یکی هستن،،،بیچاره مردم مظلوم که به خاطر طمع اینا کشته میشن ،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
ترامپ دیوانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
ترامپ دیوانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
روباهه یا شغال زرد
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۵
واقعا که چه احمقهایی سرنوشت مردم آمریکارا دردست دارند.
آخرین اخبار