کدام کشورهای عربی خودروهای تویوتای داعش را تامین می کنند؟

بر اساس بررسی ها 4 کشور عربی تویوتاهای داعش را تامین کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت اسپوتنیک، تحقیقات شرکت ژاپنی تویوتا درباره منابع تجهیز "داعش" به هزاران دستگاه از خودروهای ساخت این شرکت نشان می دهد که چهار کشور عربی این خودروها را خریده و به این گروه تروریستی تحویل داده اند.

بر این اساس، سر نخ های پشتیبانی عربستان، قطر و امارات از گروه تروریستی داعش به خصوص پس از آغاز حمله های هوایی روسیه به مواضع این گروه تروریستی در سوریه، یکی پس از دیگری افشا می شوند.

این موضوع زمانی به طور جدی مطرح شد که ارتش روسیه، عکس هایی از ده ها دستگاه خودروی ساخت شرکت تویوتا را که توسط ارتش سوریه در میادین جنگ با "داعش" به غنیمت گرفته شده بودند، تحویل این شرکت ژاپنی داد.

یک منبع آگاه گفت: دولت سوریه و دولت روسیه گزارشی را در این خصوص از شرکت تویوتا دریافت کرده اند. این گزارش درباره عکس هایی از خودروهای این شرکت است که سازمان اطلاعات نظامی روسیه در اختیار شرکت یادشده قرار داده است. در گزارش شرکت تویوتا که برای دولت روسیه و دولت سوریه ارسال شده آمده است: یک شرکت واردات سعودی 22500 خودرو و قطر، 32000 خودرو و امارات، 11650 خودرو از این شرکت خریداری کرده اند. ارتش اردن نیز با اعتبار مالی چند بانک سعودی، 4500 خودرو را خریداری کرده اند و همه این خودروها هم اکنون در اختیار گروه تروریستی داعش است.

مجموع خودروهای تویوتا که در اختیار داعش است بیش از 60 هزار دستگاه است. همه این خودروها دارای موتور 4 زمانه هستند.

مقامات امریکایی از آغاز تحقیقاتی درباره چگونگی دستیابی گروه تروریستی داعش به تعداد زیادی از این نوع خودروها خبر داده اند در حالی که ناظران گفتند خود واشینگتن صدها دستگاه از این خودرو را برای استفاده گروه های مسلح به سوریه وارد کرده است.

شرکت تویوتا هم به نوبه خود تأکید کرد: فروش خودروهای خود را در سوریه از سال 2012 متوقف کرده است. مارک ولاس، سفیر سابق امریکا در سازمان ملل هم تأکید کرد خودروهای مدل "لندکروز" و "تویوتا هایلوکس" رسما خودرو های داعشی شده اند.

مارک ولاس گفت: "داعش تعداد زیادی از خودروهای تویوتا را خریداری کرده و این خودروها کارکرد مهمی در جنگ های داعش دارند."

عراق نیز گفته است این گروه تروریستی تعداد زیادی خودرو طی سال های گذشته خریده است. لقمان الفیلی، سفیر عراق در امریکا گفت: "دولت عراق اطمینان کامل دارد که داعش صدها خودروی جدید تویوتا و تعداد زیادی خودروی دست دوم و کار کرده خریداری کرده است."

ناظران این سئوال را مطرح می کنند که چرا تا قبل از حمله های هوایی روسیه به مواضع داعش در سوریه و تصرف تعداد زیادی از مواضع و مقرهای فرماندهی آنها، امریکا از وجود این خودروها در دست داعش ابراز نگرانی نکرده بود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار