دولت اکوادور تصمیم گرفت:

محدودیت‌های اینترنتی برای افشاگر بزرگ ویکی لیکس

اکوادور در تصمیمی امکان دسترسی بنیانگذار ویکی لیکس به اینترنت را محدود کرد.

 به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اوایل هفته جاری دولت اکوادور اعلام کرد دسترسی جولین آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی‌لیکس به اینترنت را موقتاً محدود می‌کند. با شنیدن این خبر بابی مایر، کمدین کانادایی که در لندن زندگی می‌کند یک روز کامل مقابل سفارت اکوادور در لندن که محل زندگی آسانژ است ایستاد و با یک بلندگو اخبار مربوط به او را با صدای بلند خواند. این کمدین پلاکاردی به گردنش آویخته و روی آن نوشته بود "خدمات اینترنت خصوصی جولین آسانژ".

محدودیت دسترسی به اینترنت برای افشاگر بزرگ ویکی لیکس

آسانژ از سال 2012 یعنی زمان دریافت پناهندگی از کشور اکوادور در سفارت این کشور در لندن زندگی می‌کند. جولین آسانژ، در سال 2006 ویکی لیکس را با هدف انتشار عکس‌ها و مدارک محرمانه و شفاف‌سازی عملکرد دولت‌ها راه‌اندازی کرد و از آن پس به افشاگری‌های بزرگی از ناکارآمدی دولت‌های بزرگ دست زد. یکی از این افشاگری‌ها در آوریل ۲۰۱۰ میلادی مربوط به سربازان آمریکایی بود که از یک بالگرد به ۱۸ غیرنظامی در عراق شلیک کرده و آن‌ها را کشته‌ بودند. با انتشار این خبر، ویکی‌لیکس و آسانژ در صدر اخبار دنیا قرار گرفتند.

محدودیت دسترسی به اینترنت برای افشاگر بزرگ ویکی لیکس

از آن پس آسانژ به عنوان فردی شجاع شناخته شد که به دنبال حقیقت بود. طبیعتاً اقدامات او با مخالفت دولت‌های بزرگ روبه‌رو شد و وی به دلیل اتهاماتی از سوی برخی کشورها تحت پیگرد قرار گرفت. آسانژ که اهل سوئد بود از کشور اکوادور تقاضای پناهندگی کرد که پذیرفته شد و وی از 4 سال گذشته تا کنون در سفارت این کشور در لندن زندگی می‌کند. اما ظاهراً اکوادور نیز احساس خطر کرده و یا تحت فشار دولت‌های دیگر دست به این اقدام زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار