در ديدار قاضی سراج با دادستان كل برلين مطرح شد:

آمادگی كشور آلمان برای تبادل متخصصین ضد فساد و انتقال تجربیات موفق دادستانی كل

در دیدار قاضی سراج با دادستان كل برلین بر تبادل متخصصین ضد فساد و انتقال تجربیات موفق دادستانی كل در حوزه‌های پیشگیری و مقابله با فساد تاکید شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج كه به دعوت همتای آلمانی به برلین سفر كرده است، در دیدار با رولف روتر، دادستان كل برلین، راه‌های همکاری‌های دو كشور در حوزه‌های مبارزه با فساد را بررسی نمود. در این دیدار رولف روتر با تشریح وظایف دادستانی كل برلین اظهار داشت كه وظیفه اصلی مجموعه تحت نظرش مبارزه با جرائم و مقابله با فساد است.

وی گفت: دادستانی در دو جهت اقدام می‌کند؛ پیشگیری از فساد و مبارزه با فساد و به همین منظور با تشكیل کارگروه‌هایی به‌طور منظم و سالیانه، خط مشی‌ها و استراتژی‌های ضدفسادی در آن تعیین و بحث و بررسی می‌شود. 

دادستان كل برلین به بخش مقابله با جرائم اقتصادی بر مبنای كنوانسیون ملل متحد برای مقابله با فساد اشاره كرد و گفت: مقابله با جرائم تقلب، ارتشاء، اختلاس، کلاه‌برداری و جرائم سازمان یافته فراملی، از جمله اقدامات دادستانی برای مبارزه با فساد است. كشف موارد فساد و انجام تحقیقات لازم در این خصوص از وظایف دادستانی است و در مواقعی كه شهود حاضر به بیان موارد نباشند، دادستانی از وكلای متعهد بهره گیری می‌نماید. نظارت بر مناقصه‌ها و مزایده‌های دولتی نیز از جمله وظایف دادستانی است و به‌منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی در این حوزه‌ها، ثبت مشخصات اشخاص حقیقی و حقوقی کاملاً الزامی است.

در ادامه قاضی سراج با تشریح ساختار سازمان بازرسی كل كشور اظهار داشت كه این سازمان علاوه بر اتخاذ روش‌های اصلاحی و پیشگیرانه، اقدامات مناسب برای شفاف سازی امور و پاسخگویی مقامات نسبت به اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور را از طریق ارائه پیشنهادهای اصلاحی و با نظارت و بازرسی به عمل می‌آورد و در سال‌های اخیر با تعاملات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی نسبت به كسب تجربیات در حوزه‌های تخصصی عمل نموده است.

رئیس سازمان بازرسی كل كشور، به برنامه‌های این سازمان برای دریافت تجربیات كشورهای پیشرو در امر مبارزه با فساد اشاره كرد و از طرف آلمانی خواست كه در این حوزه نیز با كشورمان همكاری كند. در خاتمه دادستان كل برلین ضمن تمجید از فعالیت‌های مطلوب این سازمان آمادگی كشورش را برای تبادل متخصصین ضد فساد و انتقال تجربیات موفق دادستانی كل در حوزه‌های پیشگیری و مقابله با فساد اعلام كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۵
عجب
آخرین اخبار