اختراع یک قفل جالب برای جلوگیری از سرقت دوچرخه

دو مبتکر جوان موفق به ساخت قفلی شدند که سارق دوچرخه را دچار حالت تهوع می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، سارق با دیلم یا اره برقی به یک دوچرخه نزدیک می‌شود؛ اما به محض اینکه شروع به شکستن یا بریدن قفل آن می‌کند،‌ ماده‌ای به صورتش اسپری می‌شود که با استشمام آن فوراً دچار حالت تهوع می‌شود. این سناریویی بود که دو مبتکر آمریکایی پیش از ابداع قفل دوچرخه انحصاری خود با نام ShunkLock آن را در ذهن خود پرورانده بودند. 

این دو مبتکر جوان سان‌فرانسیسکویی به نامهای «دنیل ایدزکوفسکی» و «وس پرنود» می‌گویند از شنیدن خبر سرقت دوچرخه خسته شده بودند و پس از آنکه دوچرخه برقی گران‌قیمت دوستشان با وجود قفل 120 دلاری مطمئنی که برروی آن بسته شده بود در خیابان به سرقت رفت، به فکر اختراع قفل جدیدی افتادند که هیچ سارقی قادر به باز کردن آن نباشد. 

به عقیده آنها، تمام قفل‌های ارزان و گران‌قیمت موجود در بازار در کمتر از یک دقیقه به دست سارقان باز می‌شوند. به همین دلیل، آنها تصمیم گرفتند قفلی بسازند که سارق امکان باز کردن آن را نداشته باشد. قفل جدید آنها از نظر ظاهری شبیه تمامی قفل‌های U شکل موجود در بازار است با این تفاوت که در این قفل محفظه کوچکی برای قرار گرفتن یک کپسول کوچک تعبیه شده است. 

این کپسول کوچک حاوی چند گاز مختلف است که ترکیب آنها در انسان ایجاد تهوع می‌کند. به گفته این دو مبتکر آمریکایی، به محض آنکه سارق قصد بریدن یا شکستن قفل را داشته باشد، کپسول موردنظر گازهای سمی را از چند جهت به سمت او اسپری می‌کند.

ترکیب این 3 گاز سمی علاوه بر آنکه سارق را در 99 درصد موارد فوراً دچار حالت تهوع می‌کند، علائمی مانند سوزش چشم و تنگی نفس که مختص اسپری فلفل است را نیز در او پدید می‌آورد. به گفته آنها، این گازهای سمی هیچ اثر ماندگاری برروی سلامت انسان ندارند و تنها باعث دور شدن سریع فرد از دوچرخه می‌شوند. 

این دو مبتکر جوان امیدوارند با جلب سرمایه لازم، قفل ابداعی خود را تا ژوئن 2017 به تولید انبوه برسانند. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار