اردبیل؛

صدور بیش از 2 میلیون مرسوله پستی از استان اردبیل

مدیرکل پست استان اردبیل گفت: بیش از 2 میلیون و 400 هزار مرسوله پستی نیز در این مدت به استان وارد شده است بطوریکه سرانه پستی در استان اردبیل 2 درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد عبداللهی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال بیش از 2 میلیون مرسوله پستی از استان اردبیل صادر شده است، گفت: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سرانه پستی اردبیل 2 درصد است، افزود: هم اکنون ۲۰۶ خط روستایی و ۱۱ خط بین‌شهری برای تبادلات پستی در سطح استان فعال است.

مدیرکل پست استان اردبیل به زیان ده بودن شرکت پست اشاره کرد وگفت: در سال ۹۳ توانستیم ۶۸ درصد از هزینه، در سال ۹۴، ۷۱ درصد هزینه و در نیمه نخست سال جاری ۷۵ درصد از هزینه‌ها را پوشش دهیم.

عبداللهی اضافه کرد: با تصویب دولت به مدت 5 سال شرکت پست به صورت آزمایشی توسط دولت اداره می‌شود که بعد از پایان این مدت نتایج و بررسی‌ها مورد تحلیل قرار گرفته و تصمیمات لازم در این حوزه اتخاذ می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌زمان با این آزمایش اپراتورهایی به عنوان بازوهای یاری گر پست فعال می‌شوند و در صورتی که بعد از پنج سال وضعیت پوشش هزینه‌ها بهبود نیات احتمال دوباره واگذاری به بخش خصوصی پیش‌بینی شده است

عبداللهی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال 59 هزار بسته خرید و فروش اینترنتی از استان اردبیل صادر شده، گفت: این امر نسبت به سال گذشته افزایش یافته و گام بزرگی در ارسال بسته‌های خرید و فروش اینترنتی در استان برداشته شده است

وی با یادآوری اینکه پست استان با ۲۷ فروشگاه معتبر عقد تفاهم‌نامه برای تبادلات پستی دارد، خاطرنشان کرد: این شرکت در صدد است تا بتواند با خدمات‌دهی به اقشار مختلف مردم رضایت همه‌جانبه آنها را فراهم کند و در این زمینه تاکنون اقدامات موثر و مناسبی انجام داده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، صدور ، مرسوله ، پستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.