اردبیل؛

پرداخت 9 میلیارد ریال زکات توسط مردم اردبیل

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: مردم خیر اردبیل امسال بیش از ۹ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صفر توحیدی در جلسه بررسی میزان زکات جمع‌آوری شده در اردبیل اظهار داشت: مردم خیر اردبیل امسال بیش از 9 میلیارد و 470 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند که زکات پرداختی مردم نیکوکار استان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه روستائیان و کشاورزان اردبیلی همچنان زکات واجب و مستحبی خود را به دبیرخانه شورای زکات تحویل می‌دهند، تصریح کرد: با همت خیران، پیش‌بینی می‌شود زکات بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در سطح استان جمع‌آوری شود.

توحیدی گفت: مردم نیکوکار استان در مدت مشابه سال 94 بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات پرداخت کرده بودند که حسن اعتماد عمومی مردم نسبت به حمایت‌های کمیته امداد از اقشار آسیب پذیر سبب شده است که شاهد افزایش کمک‌های مردمی به افراد نیازمند جامعه باشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با بیان اینکه بیش از 5 میلیارد و 500 میلیون ریال از زکات پرداختی کشاورزان در قالب سهم‌الفقرا پرداخت شده است، افزود: زکات جمع آوری شده از روستا برای رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند و انجام پروژه‌های عام‌المنفعه در همان روستاهای مودی زکات هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: از یک هزار و 780 روستای استان تنها 880 روستا مشمول پرداخت زکات هستند که تا کنون 500 روستا زکات خود را به کمیته امداد تحویل داده‌اند که تا پایان سال سایر روستاهای باقیمانده نیز پس از برداشت محصولات زراعی زکات خود راپرداخت می‌کنند.

توحیدی با بیان اینکه پرداخت زکات عامل اصلی رفع فقر در جامعه اسلامی محسوب می‌شود، اظهار کرد: کمیته امداد با بهره مندی از فرامین ائمه معصومین(ع) و احیای این فریضه الهی سعی در محرومیت‌زدایی از این طریق دارد که تا کنون با همکاری و همیاری مردم مومن اردبیل توانسته‌ایم فعالیت‌های مطلوبی را در سطح استان به انجام رسانیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، پرداخت ، زکات ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.