روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

خبر خوش برای علاقه مندان به آیفون و اپل /اوباما: ادعاي تقلب ترامپ شوخي نيست/ برگزاری نخستین همایش بین‌المللی نسل پنجم ارتباطات

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.
در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

روزنامه جوان نوشت: 

مخابرات کل کشور پاسخ می دهد
علت نارضایتی  گسترده
از سرویس ‘ADSL’ مخایرات  چیست؟!
مخابرات با وجودی که می داند نمی تواند به برخی از منطق اینترنت ADSL با کیفیت مورد تقاضا از سوی مردم را ارائه دهد.این امر را به مردم اطلاع نمی دهد و به مردم ADSL بی کیفیت می فروشد . این در حالی است که همین امر موجبات اعتراضات گسترده ای را به همراه داشته است.
به گزارش "جوان"، اعتراض و نارضایتی از اینترنت ADSL مخابرات بسیار بالا گرفته است و در شرایطی که مدیران مخابرات منطقه ای میدانند خدمات اینترنت ADSL در برخی از مناطق کم کیفیت بوده  و یا آنچه مورد درخواست متقاضی و خریدار و مصرف کننده است در مغایرت قابل ملاحظه است.باز از ابزار این موضوع ، به جهت فروش رفتن اینترنت ADSL خودداری می کنندکه این امر با اع
تراض و انتقاد همه روزه کاربران مواجه شده است.




فضای مجازی


این روزنامه در ستون دیگر خود نوشت: 
 مشارکت 44/7 درصدی مردم در سرشماری اینترنتی قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن با بیان اینکه 44/7 در صد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت داشتند.از مهلت یک هفته ای برای ویرایش اطلاعات وهمچنین چگونگی شیوه ثبت نام غایبان در این طرح خبر داد.علیرضا زاهدیان در گفت و گو با فارس در مورد وضعیت ثبت نام اینترنتی ثبت نام نفوس و مسکن اظهار داشت: تا ساعت 6 بامداد دیروز جمعه 10 میلیون و 630 هزار خانوار شامل بالغ بر 35 میلیون  و 740 هزار نفر به صورت اینترنتی ثیت نام کردند.قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن  با بیان اینکه این میزان مشارکت 44/7 درصد جمعیت را پوشش می دهد ، تصریح کرد:بهترین کارنامه سرشماری اینترنتی مربوط به کشور کانادا با 54 درصد ، کره در سال 47/902010 درصد و ایران با   44/7 درصد جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است


فضای مجازی

اوباما: ادعاي تقلب ترامپ شوخي نيست
ترامپ: اگر برنده شوم، نتيجه انتخابات را مي‌پذيرم
همه مباحث انتخاباتي امريكا يك طرف و اينكه نامزد جمهوريخواهان همچنان صحبت از تقلب به نفع ‏هيلاري كلينتون مي‏كند هم يك طرف. دونالد ترامپ در آخرين اظهاراتش گفته تنها در صورتي ‏نتيجه انتخابات را مي‌پذيرد كه خودش برنده آن باشد. ‏
ترامپ در مناظره بامداد ‏چهارشنبه ‏ با هيلاري كلينتون درباره پذيرش نتيجه با گفتن اينكه «شما را در ‏تعليق ‏نگه مي‌دارم» نشان داد براي بعد از انتخابات برنامه‌هاي جدي دارد. ترامپ توضيح داد كه واكنشم به انتخابات و پذيرفتن نتيجه، به آرايي بستگي دارد كه از صندوق‌ها ‏بيرون بيايد. ‏ او سپس روز پنج‌شنبه طي نطقي به تمسخر گفت: «من كاملاً نتيجه اين انتخابات رياست جمهوري ‏بزرگ و ‏تاريخي را مي‌پذيرم، اگر برنده شوم.»‏ ترامپ تصريح كرد كه اگر انتخابات سالم برگزار شود نتيجه آن را مي‌پذيرد اما در عين حال حق ‏‏اعتراض قانوني را براي خود محفوظ مي‌داند. ‏ هيلاري كلينتون در همان مناظره چهارشنبه گفت كه حرف ترامپ «منزجركننده» است. ‏ اما جدي‌ترين واكنش به ترامپ را رئيس‌جمهور امريكا نشان داد. ‏ باراك اوباما، روز پنج‌شنبه ادعاي آقاي ترامپ در مورد مخدوش بودن ‏انتخابات را ‏خطرناك توصيف كرد.

فضای مجازی


باراك اوباما گفته است: «وقتي سعي مي‌كنيد درباره مشروعيت انتخابات ما در اذهان مردم شك و ‏ترديد ‏ايجاد كنيد، دموكراسي ما را تضعيف مي‌كنيد. » ‏ رئيس‌جمهوري امريكا كه در ايالت فلوريدا براي هواداران حزب دموكرات نطق مي‌كرد خواهان ‏‏«پيروزي ‏بزرگ» هيلاري كلينتون شد تا براي مردم ترديدي باقي نماند. ‏ او گفت دونالد ترامپ اولين نامزد يك حزب در تاريخ امريكاست كه مي‌گويد اگر شكست بخورد به آن ‏‏اذعان نخواهد كرد، حرفي كه به گفته اوباما «شوخي نيست.» ‏سناتور جمهوريخواه جان مك كين، رقيب انتخاباتي باراك اوباما در سال ۲۰۰۸ ميلادي نيز انتقال ‏مسالمت ‏آميز قدرت را «مايه افتخار» امريكا دانسته است. ‏ مك كين طي يك بيانيه گفته است: «من نتيجه انتخابات سال ۲۰۰۸ را دوست نداشتم. اما وظيفه من ‏‏ايجاب مي‌كرد كه شكست را بپذيرم. من بدون هيچ ترديدي اين كار را انجام دادم. »‏ سناتور مك كين افزود كه پذيرش شكست در واقع احترام به رأي مردم، نخستين «وظيفه» رهبران ‏سياسي، ‏و يك «مرام» امريكايي است. ‏ سناتورهاي جمهوريخواه جف فليك، ليندزي گراهام، كلي آيوت، و نيز پال لپي فرماندار ايالت مين تا به ‏حال ‏از اظهارات ترامپ انتقاد كرده‌اند. ‏


روزنامه جوان:
طبق آخرین پیگیری حقوقی تعدادی از سینماگران ایرانی در اعتراض به سرقت آثار سینمای ایران توسط سودجویان اینترنتی، «هفت وب‌سایت غیرقانونی در فضای مجازی مسدود شده و عملاً بازدیدها و کپی‌برداری‌های غیرقانونی تا حد قابل‌توجهی کاهش یافته است.»
 طبق گزارش رسیده، طی دو سال گذشته سینماگران ایرانی در اعتراض به سرقت آثار سینمای ایران توسط سودجویان اینترنتی و خطاب به مخاطبان اینترنتی آثارشان، نامه‌ای منتشر کرده و نسبت به آسیب‌ها و خسارت‌های غیرقابل جبرانی که دانلودهای غیرقانونی به بدنه سینمای ایران وارد می‌کند، هشداد دادند و از هموطنان درخواست کردند نسبت به این آسیب‌­ها حساسیت و احساس مسئولیت بیشتری نشان دهند.





روزنامه شرق نوشت: 
  تلاش ترامپ برای حفظ موقعیت
  با اینکه دونالد ترامپ باز هم نتوانسته موقعیت خود را در نظرسنجی‌های عمومی بهبود بخشد و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند، اما تیم تبلیغاتی او تلاش می‌کند موقعیت او را حفظ کند و مانع پسرفت بیشتر او شود. ترفند ترامپ و تیمش برای حفظ موقعیت این است که در نتیجه انتخابات تردید ایجاد کنند. روزنامه وال‌استریت ژورنال اروپا در نخستین گزارش خود در صفحه یک به این موضوع اشاره کرده است. جملات نخستین این گزارش درباره احتمال پیروزی هیلاری و پذیرفتن نتیجه انتخابات از طرف ترامپ است که این نامزد جمهوری‌خواهان در مناظره سوم از پاسخ به این پرسش امتناع کرده است. او گفته امکان دست‌کاری در آرای مردم وجود دارد.

فضای مجازی


روزنامه شرق در دیگر ستون خود نوشت: 
برگزاری نخستین همایش بین‌المللی نسل پنجم ارتباطات 
 معرفی G٥ به بازار ارتباطات ایران 
 نخستین همایش بین‌المللی نسل پنجم ارتباطات، برای اولین‌بار در خاورمیانه در تهران برگزار شد.در این سمینار بین‌المللی که با حضور تصمیم‌سازان و مدیران حوزه مخابرات و تلفن همراه و سخنرانان داخلی و بین‌المللی برگزار شد. در این همایش  استادان دانشگاه و چهره‌هایی مانند عطاا... ملکی‌تبار، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست‌جمهوری، حمیدرضا نیکوفر و.....حضورداشتند.



فضای مجازی


لکی‌تبار، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست‌جمهوری در این رویداد گفت: ایران اولین کشور در خاورمیانه بوده که موفق به راه‌اندازی خط موبایل شده است. ‎وی در ادامه افزود: صندوق یک‌میلیارددلاری سرمایه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته‌ایم که این نشان‌دهنده حمایت دولت است.





روزنامه خراسان نوشت: 

معاون سازمان تنظیم مقررات با اشاره به تخلف مخابرات در قبض های تلفن خبر داد:
مخابرات به استرداد اضافه دریافتی از مشترکان ملزم شد

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد: 10 هزار تومانی که به تازگی به نام معوقه نام نویسی از مشترکان تلفن ثابت در قبض ها دریافت شده، خلاف مقررات است.وی در گفت و گوبا خبرگزاری صدا و سیما‌ با اشاره به مبالغ اخیر در صورتحساب مشترکان تلفن ثابت گفت:درقبوض اخیر مشترکان مخابرات 10 هزار تومان تحت عنوان معوقه ثبت نام کسر شده که خلاف مقررات بوده و مخابرات به بازگرداندن پول مشترکان مکلف شده است. فلاح جوشقانی افزود: مخابرات با استناد به یکی از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات که مختص دفاتر پیشخوان بوده، 10 هزار تومان اضافی از برخی مشترکان تلفن ثابت دریافت کرده  که تخلف است.مبلغ دیگری تحت عنوان حداقل کارکرد قبوض مشترکان نیز آمده که مستند به مصوبه 237 کمیسیون تنظیم مقررات است ، اما در این مورد هم تفسیر اشتباهی انجام گرفته است.






 روزنامه رویش ملت در صفحه علمی فناوری خود از خبری خوش برای علاقه مندان به آیفون و اپل گفت: 
اپل به  زودی نسخه 10/1 سیستم عامل ios  با قابلیت تصویر برداری پرتره برای آیفون 7 پلاس را منتشر می کند، قابلیتی که علاقه مندان به آیفون مدت ها منتظر آن بودند.نسخه 10/1سیستم عامل ios   اپل یکی از بروز رسانی های جزئی است که بسیاری انتظار انتشاربرای گوشی های آیفون را می کشند. انتظار می رود در این به روز رسانی یکی از جذاب ترین قابلیت های دوربین های تصویربرداری به گوشی آیفون 7 پلاس اضافه شود.این قابلیت همان حالت تصویربرداری پرتره است که با محو کردن پس زمینه تصویر امکان خلق افکت هنری بوکه (bokeh) را فراهم میکند.
این ویژگی معمولا فقط در دوربین های DSLR دیده می شود.اکنون سوال اینجاست که نسخه ios 10/1 چه زمانی منتشر می شودو ایفون 7 پلاس چه زمانی  به قابلیت  تصویر برداری پرتره مجهز می شود. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اپل احتمالا در روز سه شنبه هفته آینده  یعنی 25 اکتبر (4آبان) به روز رسانی ios10/1 را منتشر خواهد کرد .در این روز ، یکی از بزرگترین اپراتور های  کشور ژاپن یعنی  docomo  جهت ایجاد تغییرات اعمالی  تعمیراتی سرویس پرداخت خود برای مدتی طولانی از دسترس خارج می شود.



همچنین سرویس کارت حمل و نقل شرکت راه آهن jreast s suica   نیز جهت تعمیر و نگه داری در روز از دسترس خارج است .اما دلیل اهمیت این موضوع چیست؟ گفته می شود هر دو این سرویس ها همراه با عرضه ios 10/1 با سیستم اپل پی (apple pay) یکپارچه سازی می شوندبنابراین احتمال زیادی وجود دارد  که از دسترس خارج شدن این دو سرویس با عرضه ios 10/1 مرتبط باشد لازم به یاد آوری است که این تنها یک حدس حدس بوده و غیر رسی است .شرکت اپل تنها قول داده  که نسخه ios10/1 را در پاییز سال جاری عرضه کند.




گردآورنده: محبوبه حاج محمدی 

انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.