هشداری دیرهنگام از سوی نهادهای بین‌المللی

خون کودکان یمن، ناقوس یونیسف را به صدا درآورد!

با افزایش جنایات آل‎سعود، نهادهای بین المللی ناقوس بحران انسانی در یمن را به صدا در آوردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،جنایت‌های آل‌سعود در یمن به مرحله‌ای رسیده که نهادهای بین‌المللی را نیز از سکوت بیرون آورده است.

جنایتی که در آن یونیسف کودکان یمنی کشته شده را 1163 نفر و تعداد زخمیان این سلطه طلبی هولناک سعودی را 1730 تن اعلام می‌کند.

شبکه روسیا الیوم طی گزارشی اعلام کرد؛ در هنگامه‌ای که سازمان ملل برای نشاندن طرف‌های درگیر در یمن بر میز مذاکرات تلاش می‌کند، جنگی در یمن جریان دارد که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد.

*ناقوس بین المللی  بحران یمن، بالاخره به صدا درآمد 

روسیا الیوم نوشت: سازمانهای بین المللی ناقوس خطر را به‌جهت بحران انسانی یمن که بیشتر ساکنان مردمی را تهدید می‌کند به صدا در آورده‌اند. 

خون کودکان یمن، ناقوس یونیسف را به صدا درآورد!

در این‌باره صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل «یونیسف» فاش کرد، جنگ در یمن کشته شدن 1163 کودک و زخمی شدن 1730 نفر دیگر را از مارس 2015 تا سپتامبر سال جاری به همراه داشته است.

«محمد الاسعدی» سخنگوی سازمان یونیسف در یمن، طی کنفرانس مطبوعاتی 17 اکتبر سال جاری که در مقر این سازمان در استان الحدیده برگزار شد، اظهار داشت: این آمار نسبتا پائین است زیرا ارزیابی‌های یونیسف بیانگر آن است که تعداد کودکانی که در این جنگ ،کشته ویا زخمی شده‌اند بسیار بیشتر است.

الاسعدی افزود: یک میلیون و 300 هزار کودک در معرض التهابات دستگاه تنفسی قرار دارند و 2 میلیون و 600هزار کودک زیر پنج سال نیز در معرض ابتلا به بیماری حصبه قرار دارند. علاوه بر این در سال گذشته 350 هزار دانش‌آموز دخترو پسر نیز به دلیل تخریب و تعطیلی کامل یا جزئی 780 مدرسه، از فراگیری تحصیل محروم شدند.

هم‌چنین یک میلیون و 500 هزار کودک در سن تحصیل نیز از حضور در مدارس محرومند.

*بحران حاد غذایی برای نیمی از مردم بی‌دفاع یمن

بر اساس اعلام خبرگزاری یمنی «سبا»، الاسعدی با اشاره به وجود حدود 10 میلیون کودک نیازمند به کمک‌های فوری انسان دوستانه گفت: با ادامه درگیری‌ها حدود 51درصد (14/1میلیون) ساکنان یمن، از عدم وجود امنیت غذایی و محدودیت واردات کمک‌های غذایی به جهت تداوم درگیری در این کشور، رنج می‌برند.

خون کودکان یمن، ناقوس یونیسف را به صدا درآورد!

وی ادامه داد: نبود راه‌های معیشت و درآمد، بالا بودن قیمت سوخت و مواد غذایی و نیز رکود اقتصادی، موجب آوارگی دو میلیون نفر از ساکنان مناطق شاهد درگیری شده است.

الاسعدی تصریح کرد: 21 میلیون یمنی نیازمند به کمک‌های انسانی هستند که نزدیک به 10 میلیون نفر از آنان کودکان هستند. به‌علاوه حداقل 19 میلیون نفر از شهروندان یمنی نیازمند به خدمات زیست محیطی و بهداشت عمومی هستند که نیمی از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی یونیسف سازمان ملل در یمن با بیان این‌که در سال جاری یک میلیون و 500 هزار کودک زیر پنج سال یمنی در معرض بیماری سوء تغذیه قرار دارند، گفت: 370 هزار نفر از این کودکان از سوء تغذیه وخامت بار در این کشور رنج می‌برند.

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در یمن، پیرامون آن‌چه که به وضعیت استان الحدیده مرتبط می‌شود، اظهار داشت: میزان عفونت‌های ناشی از سوء تغذیه حاد در این استان یمن به سطح 30درصد رسیده است و این میزان با درنظر گرفتن مطالعه‌ وسیعی است که در این استان انجام شده است.

*آماری تکان دهنده از معضل سوء تغذیه در یمن 

به نقل از روسیا الیوم، الاسعدی تاکید کرد: در نتیجه افزایش واردات مواد غذایی از سوی یونیسف به یمن، میزان سوء تغذیه در این کشور بین سال‌های 2012 تا 2015 به‌تدریج از 31درصد به حداقل 21درصد رسیده بود، اما جنگ کنونی سبب بازگشت وضعیت حاد سوء تغذیه شده است.

خون کودکان یمن، ناقوس یونیسف را به صدا درآورد!

وی در کنفرانس خبری تصریح کرد: 100هزار و 417 کودک زیر پنج سال یمنی از سوء تغذیه وخامت‌بار در استان حدیده رنج می‌برند، ضمن آن‌که سازمان یونیسف در سال جاری قصد دارد 60 هزار و 850 کودک مبتلا به سوء تغذیه را درمان کند.

از 26مارس سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان و حمایت‌های آمریکا و غرب، عملیات نظامی خود را علیه یمن آغاز کرد. آل سعود هدف قرار دادن مواضع شهری یمن ازسوی ائتلاف عربی را انکار کرده و می‌گوید نیروهای این ائتلاف با بالاترین درجه احتیاط اقدام می‌کنند و مراقب هستند که غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.


*وضوح جنایتکاری آل‌سعود در نهادهای بین‌المللی

«احمد دستمالچی» کارشناس مسائل غرب آسیا و سفیر سابق ایران در لبنان و اردن، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون جنایات بی‌شمار رژیم سعودی علیه ملت بی‌دفاع یمن اظهار داشت: امروز عربستان دیگر نمی‌تواند همانند گذشته که از حمایت چشم و گوش بسته حامیان غربی خود برخوردار بود، به جنایاتش در یمن ادامه دهد، زیرا برای افکار عمومی جهان واضح است که دولت آل‌سعود جنایتکار جنگی است. 

خون کودکان یمن، ناقوس یونیسف را به صدا درآورد!

وی با اشاره به این‌که مدت‌هاست جنایات سعودی‌ها در محافل حقوق بشری مطرح و مورد محکومیت قرار گرفته است، گفت: اقدامات عربستان علیه مردم مظلوم یمن در مجامع بین‌المللی چون سازمان ملل، کمیته حقوق بشر و نیز رسانه‌های بین‌المللی به‌شدت محکوم شده است.

سفیر سابق کشورمان در لبنان و اردن با بیان این‌که اقدام آل‌سعود در هدف قرار دادن مراکز تجمع مردمی، مدارس و مجالس عروسی و عزا عامدانه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بمباران اماکنی از قبیل بیمارستان‌ها، مراکز انبار مواد غذایی و نهادهای مرتبط با حضورمردم، تحت هیچ شرایطی توجیه پذیر نبوده و همواره انزجار افکار عمومی جهان را به دنبال خواهد داشت.

وی با یادآوری محکومیت چندی قبل عربستان از سوی سازمان ملل و دادن رشوه به ریاست قبلی این نهاد برای پس گرفتن این محکومیت، ادامه داد: کشورهای اروپایی و آمریکا به‌عنوان حامیان عربستان، اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که جنایات سعودی باید پایان یابد؛ لذا امروز ریاض به شدت تحت فشار است.
 
دستمالچی با اشاره به این که در حال حاضر محافل سیاسی آمریکا فروش تسلیحات به عربستان را مورد انتقاد قرار می‌دهند، تاکید کرد: امروز برای همگان واضح است که عربستان جنایتکار جنگی است، در نتیجه در سطح دولت‌ها کشورهایی مانند انگلیس که از ابتدا حامی جدی دولت سعودی بودند، منع فروش سلاح به حکومت ریاض را دنبال می‌کنند.
 

خون کودکان یمن، ناقوس یونیسف را به صدا درآورد!

در میان قدرت طلبی آل‌سعود و لفاظی‌های بی‌شرمانه عادل الجبیر، تنها کودکان بی‌پناه یمنی هستند که معنای خودکامگی را نمی‌دانند و زیر موشک‌های اهدایی غرب به ریاض، مظلومانه به شهادت می‌رسند.
آمار و ارقام کشتار در یمن به حدی رسیده که نهادهای بین المللی و برخی حامیان سعودی نیز، از سکوت مرگ بیرون آمده‌اند و از بازخواست افکار حقیقت طلب جهان در این جنایات، واهمه دارند.    
کشتاری که تنها اتحاد ریاض- واشنگتن می‎تواند آن را در چنین سطح فجیعی رقم بزند.
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
بی شرف های کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
خیلی دنیای کثیفی داریم که کشورهایی که دم از حقوق بشر و حتی حقوق حیوان و حقوق جماد می زنند، نسبت به که این اتفاقاتی که هر کدامش دل هر انسانی را به درد میاره بی تفاوت هستند.
أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
لعنت خدا بر ظالمان
آخرین اخبار