در پی حواشی دیدار استقلال خوزستان - پرسپولیس؛

بهروان: نیروهای امنیتی در ورزشگاه کم بودند/ این رفتارها زیبنده فوتبال کشورمان نیست

رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت: شاهد رفتارهای خوبی از سوی هواداران در بازی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان نبودیم،این امر باید در فوتبال کشور ما ریشه کن شود.

غلامرضا بهروان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد اتفاقات اخیر بازی 2 تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان اظهار کرد: لیگ آن طور که دیگران می گویند بی نظم نیست بلکه در بعضی از بازی ها در استان ها اتفاقاتی رخ می دهد که ناشی از رفتارهای غیر متعارف تماشاگرنماها در استادیوم ها است.اما رفتار این ها را نه تائید می کنم نه تکذیب.

وی افزود: باید به شما بگویم مسئولان فوتبال کشور ما در روز تاسوعا بازی بین دو تیم فوتبال ایران و کره را برگزار کردند که در آن دیدار که به مراتب ارزشش از این مسابقه بیشتر بود هیچ اتفاقی رخ نداد.واقعا این رفتارها به هیچ عنوان زیبنده فوتبال کشورمان نیست از طرفی مسابقات لیگ کشورمان را هم مردم سایر کشورها از طریق کانال های ماهواره ای نگاه می کنند که این گونه رفتارها برای کشور ما مناسب نیست.

بهروان بیان کرد: اکنون مساله ای که در روز پنج شنبه گذشته رخ داده است حواشی بازی بین دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال خوزستان در هفته نهم لیگ برتر بوده است که اتفاقات ناگواری در آن بازی رخ داد.شما نگاه کنید در ورزشگاه غدیر اهواز با سرمربی خودشان رفتار مناسبی ندارند یا که در طول سالیان گذشته شاهد اتفاقات بدتر از این هم بوده ایم مانند زمانی که همین تماشاگران حسین فرکی را از ناحیه سر مصدوم کردند یا که دیدار بین دو تیم فولاد و پرسپولیس که در زمان سرمربی گری دایی و فرکی رخ داد در ان دیدار هم با انداختن سنگ باعث شکافتن آبروی بدنساز پرسپولیس شدند. در سال گذشته هم با سنگ زدند محمود زاده نماینده سازمان لیگ را از ناحیه گیج گاه مصدوم کردند که باعث شد وی حتی یک روز هم بابت این قضیه در بیمارستان بستری شود.

رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تنها بر روی مسابقات نظارت می کنند، بحث امنیت و حفاظت از جان مردم بر عهده بخش های دیگر است قبول دارم این عزیزان برای این بازی زحمات زیادی را متقبل شدند اما متاسفانه شاهد رفتارهای خوبی در روز مسابقه از سوی هواداران خوزستانی که از مردم فهیم و محترم کشورمان هستند نبودیم. بیشتر این تماشاگران اعتقاد داشتند که داور به ضرر تیم شان قضاوت کرده است اما این دلیل نمی شود که با پرتاب اشیا و سنگ باعث آسیب رساندن به دیگران شویم.فوتبال برای لذت بردن و دوستی تماشاگران است اما با این اتفاقات چطور خانواده ها اعتماد می کنند که نوجوانان و جوانان خودشان را به ورزشگاه ها بفرستند،طبق شنیده های ما نزدیک به 30  نفر در این مسابقه مجروح شدند باید از طریق و روش دیگری با این عزیزان برخورد کرد تنها راه مقابله با این بد اخلاقی ها هم فرهنگ سازی است این کار هم در کوتاه مدت جواب نخواهد داد بلکه در سال های آینده ثمره آن را خواهیم داد.

وی افزود: از طرفی این تیم قرار است چند ماه دیگر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و آنجا دیگر مانند لیگ نیست که مسئول مسابقه بگوید بازی ها را تا انتها برگزار کنید در صورتی که کوچک ترین اتفاقی رخ دهد ناظر رای به قطع شدن بازی می دهد که این امر به هیچ عنوان زیبنده فوتبال کشورمان نخواهد بود. این تماشاگران با چه استدلالی می گویند داوری ضعیف بوده است برایم جای سوال است که چطور به خودشان اجازه دهند چنین کارهایی را انجام دهند و با سنگ به سر هواداران و بازیکنان بزنند.

بهروان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم حسن زاده رئیس کمیته انضباطی مجازات بیشتری را برای تیم های متخلف در نظر بگیرد. همچنین طبق گزارش های رسیده از این بازی ماموران در این دیدار به اندازه کافی حضور نداشتند به هر حال باید برای بازی به این مهمی ماموران بیشتری را به کار می گرفتند، امیدوارم مسئولان این تیم در رقابت هایی آسیایی فکری برای بهتر شدن اوضاع تیم در نظر بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار