باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

امروز در انتخابات آمریکا / از بحث داغ تقلب تا حمایت قاطع صهیونیست‌ها از ریاست جمهوری کلینتون

رویترز امروز گزارش داد هم ترامپ و هم هواداران او پیروزی کلینتون در انتخابات را قبول نمی‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت‌های انتخاباتی آمریکا در هفته‌های آخر هر روز داغ‌تر و داغ‌تر می‌شود و نامزدهای اصلی این انتخابات آخرین تلاشهای خود را برای پیروزی در این ماراتن نفس‌گیر انجام می‌دهند. برای آگاهی از وقایع انتخاباتی امروز در آمریکا همراه ما باشید.

بحث داغ تقلب در انتخابات آمریکا
امروز (شنبه) هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ادعای دیروز دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خود که گفته بود تنها در صورتی نتیجه انتخابات را قبول می‌کند که خودش در آن پیروز شود، پاسخ داد و گفت تمکین نکردن به نتیجه انتخابات از سوی ترامپ تهدیدی برای دموکراسی آمریکاست و او به هر ترتیب باید نتیجه انتخابات را محترم بشمارد.

ظاهراً ابراز تردید گاه و بیگاه ترامپ در سلامت انتخابات آمریکا به هواداران او نیز تسری پیدا کرده است؛ چراکه رویترز امروز با استناد به نتایج نظرسنجی خود اعلام کرد بیش از نیمی از جمهوری‌خواهان در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات، به نتیجه آن اعتراض خواهند کرد. رویترز نوشت حدود 70 درصد هواداران حزب جمهوری‌خواه معتقدند کلینتون تنها در صورت ریخته شدن آرای غیرقانونی به صندوقها ممکن است در این انتخابات پیروز شود. این در حالیست که 70 درصد پرسش‌شوندگان دموکرات عنوان کردند به پیروزی ترامپ در انتخابات تمکین خواهند کرد.

انتقاد دوباره ترامپ از اوباما در یک ایالت خاکستری
ترامپ امروز به ایالتی رفت که جمهوری‌خواهان از سال 1988 در آن پیروز نشده‌اند. وی در سخنرانی خود در این ایالت با بیان اینکه "جهان از ما و از رئیس جمهور ما متنفر است"، گفت آمریکا بواسطه سیاست‌های اوباما در تمام جهان منفور شده است. نامزد جمهوری‌خواهان در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور جدید فیلیپین به چین گفت: "ببینید پس از سالها دوستی چه بر سر روابط آمریکا و فیلیپین آمده است. آنها (فیلیپینی‌ها) اکنون نگاهشان به سمت روسیه و چین است؛ چراکه یک آمریکای ضعیف به درد آنها نمی‌خورد."

ترامپ همچنین در بخش دیگری از سخنرانی‌اش در این ایالت با انتقاد از سیاست‌های منطقه‌ای اوباما گفت دولت ما با پولی که صرف دفاع از دیگر کشورها کرده است می‌توانست دو بار آمریکا را بازسازی کند. وی گفت اوباما در حالی به حفاظت از مرز دیگر کشورها مشغول است که مرزهای کشور خودمان از امنیت لازم برخوردار نیستند.

نامزد جمهوری‌خواهان همچنین با انتقاد از فعالیت‌های انتخاباتی اوباما گفت رئیس جمهور آمریکا باید در کاخ سفید بماند و کار کند نه اینکه در این سو و آن‌سو برای هم‌حزبی خود تبلیغ کند!
ترامپ قصد دارد اولین نامزد جمهوری‌خواهی باشد که پس از نزدیک به 3 دهه در پنسیلوانیا پیروز می‌شود. با توجه به اینکه خیال دموکرات‌ها از بابت آرای انتخاباتی چندین ایالت مهم مانند کلرادو و ویرجینیا راحت است، او برای افزایش بخت پیروزی خود در انتخابات 18 آبان چاره‌ای جز پیروزی در پنسیلوانیا یا برخی دیگر از ایالت‌های خاکستری ندارد.

ارسال یک بسته مشکوک به دفتر کلینتون
امروز ارسال یک پاکت نامه حاوی پودر سفید به دفتر انتخاباتی مرکزی کلینتون در نیویورک باعث تخلیه این ساختمان شد. پلیس نیویورک هنوز درباره ماهیت این پودر و فرستنده آن اظهارنظر نکرده است. این در حالیست که هفته گذشته، دفتر حزب جمهوری‌خواه در کارولینای شمالی نیز با کوکتل مولوتف مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. ترامپ آن حمله را به "حیواناتی" نسبت داد که طرفدار کلینتون هستند؛ اما ستاد انتخاباتی کلینتون درباره نقش احتمالی طرفداران ترامپ در ارسال بسته مشکوک به دفتر انتخاباتی کلینتون در نیویورک موضع‌گیری نکرد. زمانیکه این بسته از سوی مامور پست به دفتر کلینتون تحویل داده شد وی در دفترش حضور نداشت.

مفقود شدن 1000 ایمیل رد و بدل شده بین کلینتون و رئیس سابق سیا
اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) امروز از مفقود شدن سوابق مربوط به مکاتبات ایمیلی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و «دیوید پترائوس» رئیس سابق سیا خبر داد. بر اساس گزارش جدید اف‌بی‌آی، در 30 هزار ایمیلی که تیم کلینتون در دسامبر 2014 در اختیار وزارت امور خارجه آمریکا قرار داد، اثری از حدود 1000 مورد از مکاتبات الکترونیکی نامزد دموکرات‌ها و رئیس سابق سیا دیده نمی‌شود. 

کلینتون در زمان حضور در وزارت امور خارجه آمریکا از یک سرور ایمیل شخصی که در زیرزمین خانه‌اش در نیویورک نصب کرده بود، برای انجام مکاتبات دولتی استفاده می‌کرد. وی پس از این افشاگری به دریافت و ارسال اسناد دولتی محرمانه از طریق ایمیل شخصی خود متهم شد و مجبور شد ایمیل‌هایش را برای بررسی بیشتر در اختیار وزارت امور خارجه قرار دهد. اما یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که در گزارش جدید اف‌بی‌آی نامی از او برده نشده، در مصاحبه با بازپرس‌های پلیس فدرال آمریکا مدعی شده است حدود 1000 مورد از ایمیل‌های کاری کلینتون و پترائوس در اختیار وزارت امور خارجه قرار نگرفته است. این مقام وزارت خارجه آمریکا در گزارش اف‌بی‌آی انگیزه خود از طرح این موضوع را کمک به نظارت بهتر آژانس‌های امنیتی آمریکا بر تبادل اطلاعات طبقه‌بندی‌شده بین مقامات دولتی عنوان کرده است. 

کاهش فاصله کلینتون و ترامپ در نظرسنجی‌ها
در حالیکه رویترز در نظرسنجی هفته گذشته خود فاصله کلینتون و ترامپ را 7 درصد گزارش کرده بود، امروز در نظرسنجی جدید خود اعلام کرد فاصله این دو رقیب انتخاباتی به 4 درصد کاهش یافته است. ظاهراً پس از آنکه واشینگتن پست دو هفته پیش با انتشار یک ویدئوی قدیمی دست به یک افشاگری پر سر و صدا علیه ترامپ زد، او طی هفته اخیر با اظهارات خود علیه کلینتون و انتقاد از نظام سیاسی حاکم بر آمریکا بار دیگر توانسته است جایگاه خود در نظرسنجی رویترز را به پیش از رسوایی اخلاقی خود بازگرداند.

حمایت صهیونیست‌ها از ریاست جمهوری کلینتون
سی‌ان‌ان امروز با انتشار نتایج یک نظرسنجی انجام شده در فلسطین اشغالی، از حمایت گسترده صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی از کلینتون خبر داد. بر اساس این نظرسنجی، حمایت از کلینتون در بین صهیونیست‌ها (42 درصد) حدودا‌ً دو برابر ترامپ (24 درصد) است.  این نخستین باری است که از سال 2000، صهیونیستها یک دموکرات را به یک جمهوری‌خواه ترجیح می‌دهند. سی‌ان‌ان نوشت نام هیلاری کلینتون برای صهیونیست‌ها یادآور دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و رفتار بسیار دوستانه او با اسرائیل است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و حاشیه‌های مهم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تا شب انتخابات هر شب با گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان همراه ما باشید. تا برگزاری انتخابات 2016 آمریکا تنها 17 روز دیگر باقیست!

نویسنده: مهدی حاجت‌پور

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
قبلا هم گفتم بین بد و بدتر بد رو انتخاب میکنیم. ترامپ برای ایران بسیار بهتر از کلینتون هست. ترامپ ضد صهیونیستتر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۵
کلینگتون یعنی نابودی بخاطر بی تدبیری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
کی ؟؟؟
آخرین اخبار