اصفهان؛

آغاز به کار نمایشگاه «یار مهربان» با اعتباری بالغ‌بر 11 میلیارد

شهردار اصفهان گفت: برای هشتمین نمایشگاه یار مهربان بودجه‌ای بالغ‌بر 11 میلیارد تومانی هزینه شده است که 8 میلیارد از این مبلغ مربوطه به کتاب و 3 میلیارد تومان آن مربوط به لوازم ورزشی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد امروز در حاشیه مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه یار مهربان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه «یار مهربان» دو هدف اصلی دارد که یکی از آن‌ها توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و ورزش میان دانش‌آموزان است.

وی بابیان اینکه افزایش تحرک بدنی و سلامت دانش آموزان دومین هدف نمایشگاه یار مهربان است، افزود: از 1 تا 6 آبان ماه هشتمین دوره از این نمایشگاه در محل طبقه اول ارگ جهان نمای اصفهان برپاست.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برای هشتمین نمایشگاه یار مهربان بودجه‌ای بالغ‌بر 11 میلیارد تومانی هزینه شده است که 8 میلیارد از این مبلغ مربوطه به کتاب و 3 میلیارد تومان آن مربوط به لوازم ورزشی است.

وی بابیان اینکه 30 ناشر اصفهانی در قالب 18 غرفه در این نمایشگاه حضور دارند، تأکید کرد: 12 هزار و 500 عنوان کتاب از 100 انتشارات در نمایشگاه یار مهربان عرضه می‌شود.

جمالی نژاد ادامه داد: هم‌چنین در این نمایشگاه 350 مرکز فرهنگی از اصفهان فراخوان شده‌اند که بن خرید 100 هزار تومان برای خرید محصولات از این نمایشگاه دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: حدود 800 در این نمایشگاه حضور دارند که درمجموع 905 بسته حمایتی در قالب 16 نوع بسته توزیع می‌شود؛ این بسته‌ها وضعیت اقتصادی، جنسیت و جمعیت در مناطق شهرداری توزیع می‌شوند که یقیناً مناطق کم برخوردار و محروم در اولویت‌های توزیع شهرداری قرار دارند.

شهردار اصفهان بابیان اینکه ارزش متوسط این بسته‌های سلامت حدود 350 هزار تومان است، اظهار کرد: حدود 3 برابر سال گذشته میزان اعتبارات شهرداری برای این نمایشگاه افزایش داشته است که برای مقطع ابتدایی 700 هزار تومان و متوسطه 900 هزار تومان در نظر گرفته‌شده که رویکرد این نمایشگاه یک رویکرد، عدالت محور است.

وی ابراز کرد: با توجه به زمان برگزاری این نمایشگاه سعی شده تا از کتاب‌ها و بسته‌هایی که استفاده می‌شوند بیشتر برای کل سال تحصیلی مهیا شوند؛ طراحی بسته‌های سلامت بر اساس سن و جنس دانش آموزان طراحی‌شده است.

جمالی نژاد اضافه کرد: هم‌چنین این بسته‌های سلامت برای مدارس استثنایی اصفهان هم در نظر گرفته‌شده است که سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، سازمان ورزش و جوانان، روابط عمومی شهرداری، اتحادیه ناشرین، اداره آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در برپایی هشتمین دوره از نمایشگاه یار مهربان حضور داشتند.

وی در خصوص سفر معاون اول رئیس‌جمهور به اصفهان در روز چهارشنبه و افتتاح چند پروژه گفت: دو ماهی است که این پروژه به اتمام رسیده است اما در طول این دو ماه نواقص این پروژه برطرف شد که برای افتتاح رسمی این فاز از مترو، کار آماده‌تر و روان‌تر انجام شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: پیشرفت سرعت پروژه قطار شهری بسیار خوب است و در سال گذشته قول دادیم که در نیمه نخست سال جاری فاز دوم مترو افتتاح شود که این کار انجام شد و افتتاح رسمی آن با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام خواهد شد.

وی افزود: درعین‌حال این در شهرداری عنوان شده است که در سال آینده هم‌فاز سوم قطار شهری به بهره‌برداری برسد که در روان شدن ترافیک شهر اصفهان تأثیر به سزایی خواهد داشت.

جمال نژاد عنوان کرد: جلسات زیادی در شهرداری اصفهان برای راه‌اندازی ایستگاه‌های حساس مترو مانند میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب اسلامی برگزارشده است که تلاش شده تا این ایستگاه‌ها زودتر به بهره‌برداری برسند.

وی اظهار کرد: اولویت نخست شهرداری در اصفهان تکمیل قطار شهری است و تمام بودجه‌های عمرانی شهرداری به زیر زمین می‌رود و شاید هم در چشم نباشند، اما این پروژه‌ها ارزش‌ دارند چراکه این گره‌های ترافیکی شهر اصفهان به‌خصوص در هسته مرکز شهر با بهره‌برداری از این قطارها بر طرف خواهد شد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.