حملات موشکی و توپخانه ای ائتلاف سعودی به روستاهای مرزی یمن

جنگنده های ائتلاف سعودی در ادامه نقض آتش بس ، بیشتر روستاهای مرزی در استان های صعده و حجه واقع در شمال و شمال غربی یمن را مورد حملات موشکی و توپخانه ای قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که جنگنده های عربستان همچنان به جنایت های خود علیه شهروندان در مناطق مرزی صعده و حجه ادامه می دهند که در تازه ترین این حملات روستاهای باقم، شدا، حرض و میدی را به شدت بمباران و گلوله باران کردند.

در جریان این حملات خسارت های بسیاری به مزارع و خانه های شهروندان یمنی وارد آمد.

به گفته این منبع که اشاره ای به نامش نشده است، بیشتر مناطق و روستاهای مرزی از آغاز حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان مورد هدف جنگنده ها سعودی قرار گرفتند که بر اثر آن ده ها غیرنظامی که بیشترشان زن و کودک هستند، کشته و یا زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، رسانه های خبری بامداد پنجشنبه گذشته از اجرای آتش بس 72 ساعته در یمن با نظارت سازمان ملل متحد خبر دادند و اعلام کردند که این آتش بس قابل تمدید است.

این آتش بس ششمین تلاش برای توقف جنگ میان انصارالله و نیروهای دولتی (منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری) است که از مارس 2015 (فروردین 94) با مداخله نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حمایت از دولت منصور هادی صورت گرفته است؛ تاکنون آتش بس های اجرا شده در یمن با حملات عربستان نقض شده است. 

ائتلاف تحت امر عربستان در مارس 2015 (ششم فروردین 94) برای حمایت از عبدربه منصور الهادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن در برابر نیروهای انصارلله، حملات هوایی به یمن را آغاز کرد.

عربستان در جریان این حملات همه جانبه تاسیسات زیر بنایی و اماکن غیرنظامی یمن را مورد حمله قرار داده و هزاران تن را در این کشور به خاک و خون کشیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار