شیراز؛

بهسازی و ارتقای سیستم تصفیه فاضلاب بیمارستان شهید مطهری مرودشت

بهسازی و ارتقای سیستم فاضلاب بیمارستان آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت با اعتباری بالغ بر 310میلیون ریال، انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید مطهری مرودشت با اشاره به وجود انواع میکروب های بیماری زا و مواد دارویی و شیمیایی در فاضلاب بیمارستان ها، گفت: بر همین اساس، ضرورت دارد که از خروجی فاضلاب بیمارستانی بدون تصفیه به محیط زیست و آب های سطحی و زیرزمینی که موجب آلودگی و در نتیجه اشاعه بیماری در بین افراد سالم جامعه می شود، جلوگیری شده و با استفاده از تکنولوژی مناسب تا حد استانداردهای محیط زیستی این فاضلاب تصفیه شود.
حسین زارعی با اشاره به نتایج حاصل از اجرای سیستم فاضلاب بیمارستان، افزود: کاهش آسیب های محیط زیست، کاهش بوی ناشی از سیستم فاضلاب و حشرات اطراف آن، استفاده از آب خروجی با تایید ازمایشگاه معتمد محیط زیست برای آبیاری فضای سبز و صرفه جویی در آب، از مهمترین دستاورد های این طرح است.
او با بیان اینکه هم اکنون از مجموع آب خروجی فاضلاب، به میزان 60 متر مکعب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود، ادامه داد: این میزان تا 140 متر مکعب نیز قابل افزایش است.
وی ادامه داد: نصب و اصلاح آشغال گیر، تخلیه کامل استخر، ته نشینی و تمیز کاری، نصب پمپ لجن کش، انتقال سیستم تزریق "پرکلرین"، تعویض کامل سیستم لجن روب و نصب سیستم آشغال گیری در خروجی هوادهی، از مهمترین اقدامات انجام شده است.
لیلا عبدالهی افزود: برای تعیین کیفیت پساب خروجی از سیستم تصفیه فاضلاب، نمونه ای از آزمایشگاه معتمد محیط زیست تهیه و آزمایش های لازم انجام شدکه در پی مقایسه نتایج حاصل با استانداردهای محیط زیست، تمامی شاخص ها به حد استاندارد رسیده بود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار