اولین رزمایش هوایی مشترک ژاپن و انگلیس پس از جنگ جهانی دوم

4 فروند جت تایفون نیروی هوایی سلطنتی انگلیس برای شرکت در رزمایش مشترک هوایی با ژاپن شنبه (1 آبان) به این کشور وارد شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ این رزمایش مشترک که یکشنبه (2 آبان) در پایگاه هوایی میساوا در شمال ژاپن شروع می‌شود، نخستین رزمایش نیروی هوایی ژاپن با یک نیروی خارجی غیر از امریکا در این کشور آسیایی به شمار می‌رود.

جت‌های یادشده به همراه یک فروند هواپیمای پشتیبانی سی-17 در این رزمایش شرکت می‌کنند.  

جنگنده‌های اف-15 ژاپن و میتسوبیشی اف-2، که ساخت این کشور است، نیز در رزمایش موسوم به «پشتیبانِ شمال 16» شرکت می‌کنند.

سرهنگ راجر الیوت از نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در سخنرانی مقدماتی خطاب به 100 تن از کارکنان نیروی هوایی ژاپن گفت: «ما از یکدیگر یاد می‌گیریم و در نهایت به دوستی‌هایی می‌رسیم که در آینده ما را به هم نزدیک‌تر خواهند کرد.»

قرار است ژاپن و انگلیس شیوه‌های مقابله با هواپیماهای نظامی خارجی که به حریم هوایی آن‌ها نزدیک می‌شود را تمرین کنند.

تنش‌ها بین چین و ژاپن بر سر مجمع‌الجزایر مورد مناقشه دردریای شرقی چین افزایش یافته‌است.

مقامات نظامی ژاپن می‌گویند جنگنده‌های این کشوردر 6 ماهۀ منتهی به سپتامبر، 407 مأموریت برای تعقیب هواپیماهای چینی انجام دادند. سال گذشتۀ میلادی این تعداد تنها 231 مورد بود. همچنین رویارویی هواپیماهای نظامی ژاپنی با بمب‌افکن‌ها و هواپیماهای تجسسی روسی نیز به 180 مورد رسیده‌است.

ژاپن و روسیه بر سر مجمع‌الجزایر موسوم به کوریل واقع در دریای اُختسک و اقیانوس آرام اختلاف دارند. قرار است روسیه به زودی در این منطقه رزمایش نظامی انجام دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار