مقام ارشد اقلیم کردستان عراق: خیابان‌های موصل شاهد نبرد تن‌به‌تن خواهند بود

یک مقام ارشد اقلیم کردستان عراق ضمن استقبال از اخبار منتشرشده درباره قیام ساکنان موصل علیه تروریست‌های تکفیری داعش گفته‌است احتمالاً این شهر شاهد یک نبرد «تن‌به‌تن» خواهدبود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ کریم سنجاری شنبه (1 آبان) گفت: گزارش‌های زیادی دربارۀ وجود عناصری که با کشتن اعضای داعش موافقت کرده‌اند، منتشر شده‌است. برخی از اعضای داعش در خیابان به قتل رسیدند.

وزیر کشور و وزیر دفاع موقت اقلیم کردستان در گفتگو با خبرگزاری رویترز افزود نیروهای عراقی بدون کمک از داخل موصل، مثلاً کمک خبرچین‌ها یا جاسوسان و همکاری گروه‌های قبیله‌ای، نمی‌توانند داعش را شکست دهند.  

وی تأکید کرد: مردم موصل داعش را نمی‌خواهند. برخی کشته شدند و عده‌ای هم باقی ماندند. اینها افرادی هستند که اسلحه دارند و شب‌هنگام به مناطق خاصی حمله و فرار می‌کنند.

نیروهای ارتش عراق به همراه مبارزان داوطلب و نیروهای کرد پیشمرگه از 17 اکتبر (26 مهر) در عملیات آزادسازی موصل از دست داعش شرکت کرده‌اند.

سنجاری در بخش دیگری از سخنانش گمانه‌زنی‌ها دربارۀ بازپس‌گیری قریب‌الوقوع موصل از چنگال داعش را رد کرد. وی گفت نبرد موصل، که سال 2014 به اشغال داعش درآمد، دشوار خواهد بود.

سنجاری افزود: اگر آنها در این شهر مقاومت کنند، به‌‌ویژه در بخش قدیمی موصل، این نبرد به نبردی بزرگ تبدیل خواهد شد ... جاده‌های این شهر خیلی باریک هستند. شما نمی‌توانید با وسایل نقلیه یا تانک در  آ‌ن‌ها تردد کنید. بنابراین این یک نبرد بزرگ تن‌به‌تن خواهدبود.

وی تأکید کرد ممکن است تروریست‌های داعش به علت ارزش نمادین موصل برای‌شان، به‌شدت برای کنترل این شهر مبارزه کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، نیروهای عراقی امروز (1 آبان) 5 کیلومتر دیگر به سوی موصل پیشروی کردند. ارتش عراق در پیشروی‌های خود از سمت جنوب توانسته‌است 10 روستا را آزاد کند. مبارزان پیشمرگه هم در پیشروی‌های خود از سمت شرق، 20 روستا را آزاد کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار