شدت گرفتن حفاری صهیونیست ها در مسجدالاقصی پس از قطعنامه یونسکو

رژیم اشغالگر قدس پس از قطعنامه یونسکو حفاری های خود را در زیر مسجدالاقصی شدت بخشید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی عربی21 در گزارشی نوشت: پس از قطعنامه سازمان یونسکو که اعلام کرد هیچ رابطه ای میان مسجد الاقصی و یهودیان وجود ندارد، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت همه جوانان صهیونیست را مجبور کند در حفاری‌هایی که نهاد باستان‌شناسی این رژیم زیر حرم قدس شریف و اطراف آن و سایر مناطق قدس انجام می دهد، مشارکت کنند با این هدف که ادله و مدارکی به دست آورند که نشانه وجود ارتباط میان یهودیان و این مکان باشد.

یسرائیل حسون، ژنرال بازنشسته و رئیس نهاد باستان‌شناسی رژیم صهیونیستی گفت: این نهاد تصمیم گرفت با دولت هماهنگ کند تا همه جوانان اسرائیلی قبل از اینکه جذب ارتش شوند در عملیات حفاری زیر حرم، اطراف آن و داخل منطقه قدیم قدس بر این اساس که یک وظیفه ملی است، شرکت کنند.

حسون دیروز در مراسمی که به مناسبت افتتاح مقر جدید این نهاد در قدس اشغالی برگزار شد، گفت: این نهاد با سازمان مذهبی (افراطی) «الیعاد» که مسول اجرای طرح حفاری ها از زیر مسجد الاقصی است، همکاری خواهد کرد که این امر تلاش برای یافتن مدرکی است که نشانه وجود ارتباط بین یهودیان و این مکان باشد. 

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو -- نخست وزیر رژیم صهیونیستی-- که در این مراسم شرکت کرده بود، متعهد شد شخصا در انتقال خاک از زیر مسجدالاقصی مشارکت کند.

وی از گروههای یهودی خواست این هفته به وی برای این کار ملحق شوند. نتانیاهو تاکید کرد: دولتش همه امکانات مادی، هنری و فنی لازم را برای انجام این امر اختصاص خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از سازمان یونسکو گفت: یونسکو، حملاتی که «اسلام افراطی» ضد میراث فرهنگی جهانی انجام می دهد آنگونه که (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش رفتار می کند، نادیده می گیرد.

موضع گیری آشکار نتانیاهو برای همکاری با سازمان «الیعاد» که به راستگرایان مذهبی افراطی گرایش دارد، تحول قابل توجهی به شمار می رود زیرا این سازمان، مسئول طرح شهرک سازی و یهودی سازی در منطقه سلوان است و آن را «شهرک داود» می نامد و رهبران آن آشکارا به دین اسلام و نمادهای آن، ناسزا می گویند.

در همین زمینه، پایگاه شخصی «عروتس شیفع»، سخنگوی شهرک نشینان در کرانه غربی اعلام کرد: شماری از خاخام ها دیروز کتاب تورات جدیدی را وارد دیوار البراق کردند که نام آن را دیوار المبکی(دیوار ندبه) می نامند.

وی افزود: چنین اقدامی بخشی از اقدامات دیگری است که نهادهای دولتی و انجمن های مذهبی و حزبی اسرائیلی در واکنش به قطعنامه سازمان یونسکو انجام می دهند که هر نوع رابطه بین یهودیان و مسجد الاقصی را نفی کرده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار