در پی تلاش‌ مقامات غربی برای گسترش اسلام‌هراسی؛

جرائم علیه مسلمانان در آمریکا حدود ۹۰ درصد افزایش یافته است

بر اساس اطلاعات ملی جدید آمریکا، جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان، ۸۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، اطلاعات ملی جدید از چندین ایالتِ آمریکا از افزایش ۸۹ درصدی جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان حکایت دارد. 

پایگاه اینترنتی روزنامه هافینگتن پست در اینباره گزارش داد: بر اساس مطالعه‌ای که بر روی ۲۰ ایالت امریکا و شهر نیویورک انجام شده و نتایج آن قرار است برای سازمان جرم‌شناسی جامعه آمریکا ارسال شود، جرائم ناشی از نفرت در امریکا به‌طور کلی حدود ۶ درصد افزایش یافته، این در حالی است که این جرائم علیه مسلمانان افزایشی ۸۹ درصدی داشته است. 

بر اساس این گزارش، جرائم ناشی از نفرت تنها در شهر نیویورک، ۲۴ درصد افزایش یافته است. 

در این گزارش، افزایش هراس از مسلمانان، حملات تروریستی اخیر در اروپا و امریکا، اظهارات متعصبانه خشونت‌گرایان سلفی علیه آمریکایی‌ها و اروپایی از جمله دلایل افزایش جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان عنوان شده است. 

بر اساس این گزارش، جنگ شونت‌آمیز سوریه و همچنین اعلامیه‌ها و ویدئوهای وحشتناک داعش، به احساسات منفی علیه مسلمانان در جامعه آمریکا دامن زده است. 

در این گزارش آمده است ناآگاهی در مورد دین اسلام و نبودن تعامل معنی‌دار با مسلمانانِ صلح‌دوست در کنار تبلیغات و اقدامات اقلیتی از افراط‌گرایانِ خشونت‌گرا، تأثیر فراوانی در ایجاد نگرش‌های منحرف، سوءبرداشت‌ها و نگرانی‌ها در مورد مسلمان آمریکایی داشته است. 

 پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱، موج جدیدی از اسلام‌ستیزی در جامعه آمریکا ایجاد شد که زندگی مسلمانان را در این کشور تحت تأثیر قرار داد. 

مشارکت ۱۹ تبعه کشورهای خاورمیانه به رهبری اسامه بن‌لادن، سرکرده پیشین القاعده در حمله به مراکز اقتصادی و نظامی آمریکا این فرصت را در اختیار افراطیون آمریکایی گذاشت تا تبلیغات کم‌سابقه ضداسلامی را در جهان به اجرا بگذارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار