حمله هکری DDos چیست؟

DDOS یکی از ساده‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین حملاتی است که هکرها با هدف ایجاد اختلال در وب‌گاه‌های اینترنتی انجام می‌دهند.

حمله هکری DDos چییست؟به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح جمعه 30 مهرماه، خدمات‌دهی چند شرکت سرشناس اینترنتی با اختلال مواجه شد. وب‌سایت‌هایی همچون توییتر، اسپاتیفای، ردیت و شبکه‌های خبری مثل vox از جمله مراکزی بودند که به مدت چند ساعت با مشکل مواجه شدند. برخی منابع علت این اختلال را حمله هکری DDOS دانستند و آن را به هکرها نسبت دادند. 

اما شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که حمله DDOS چیست و چه فرقی با سایر حملات هکری دارد. DDOS مخفف عبارت Distributed denial of Service به معنای "هجوم به پایگاه اینترنتی خدمات‌رسانی" است. اساساً هدف اصلی از این گونه حملات، از کار انداختن یک وب‌سرور یا قطع اتصال آن به اینترنت می‌باشد. به همین منظور هکرها حجم عظیمی از اطلاعات را به سمت این وب‌سایت‌ها سرازیر می‌کنند و با استفاده بیش از حد از منابع (پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و…) باعث ایجاد اختلال در آن می‌شوند. با این کار سرعت اینترنت بسیار کاهش می‌یابد و در مواقعی ممکن است سایت کاملا از دسترس خارج شود. اما وقتی این اتفاق می‌افتد لزوماً به این معنا نیست که این وب‌سایت‎ها هک شده‌اند. در سایر حملات هکری هکرها به قصد سرقت اطلاعات شخصی یا دولنی و یا اسناد محرمانه به سیستم‌های امنیتی نفوذ می‌کنند. 

حملات DDOS معمولا به صورت فردی و یا گروهی  و عمدتا با اهداف سیاسی و یا برای مقابله با رقیب تجاری انجام می‌گیرد.

برای مقابله با این حملات راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند تا حدودی احتمال آن را کاهش دهد. امنیت سرور اصلی در این مورد بسیار اهمیت دارد هرچه سرور امن‌تر باشد وب‌سایت‌های دیگر نیز در امنیت بیشتری خواهند بود. به‌روزرسانی و ارتقاء سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز می‌تواند آسیب‌پذیری سرور را کاهش دهد. همچنین پس از حمله DDOS بهترین کار این است که آی‌پی‌هایی که بیشترین تقاضا را در سرور داشته و ناشناس هستند شناسایی و مسدود شوند. نصب بسته‌های امنیتی خاص نیز تا حدودی برای مقابله با این حملات موثر است.


گزارش از زادفرج

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.