پنتاگون قصد دارد جاسوس‌های بیشتری به عراق اعزام کند

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد به بهانه بدست آوردن سرنخ‌هایی درباره محل اختفای سرکرده داعش و اطلاع از برنامه‌های این گروه تروریستی، به عراق جاسوس اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، ارتش آمریکا در حال اعزام ده‌ها جاسوس بیشتر به عراق است تا به گنجینه‌ای از اطلاعات داعش که انتظار می‌رود در عملیات آزادسازی موصل از این گروه تروریستی به‌دست آید، دسترسی پیدا کند. 

بر اساس گزارش روزنامهٔ نیویورک‌تایمز، پنتاگون مدعی است هدفش از دسترسی به این اطلاعات بدست آوردن سرنخ‌ها درباره محل اختفای ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش، حملات تروریستی احتمالی در اروپا و اطلاع از برنامه‌های این گروه تروریستی است. 

سرلشکر‌گری جِی وُلِسکی، فرمانده نیروهای زمینی آمریکا، در عراق گفت داعشی‌ها بیش از دو سال جایگاه خود را در موصل تثبیت کرده بودند، بنابراین واضح است که در این شهر اطلاعاتی وجود دارد که می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

مقامات اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم اروپا نیز گفته‌اند مشتاقانه در انتظار اطلاعات یارانه‌ها، تلفن‌های همراه، فایل‌های جذب نیرو و دیگر مواردی هستند که در پی نبرد موصل و عقب‌نشینی داعش به‌دست خواهد آمد. 

بر اساس این گزارش، اطلاعات درباره ساختار داعش، تأمین مالی و جذب نیرو و همچنین سوابق دقیق حدود ۴۰ هزار عناصر این گروه تروریستی، از بیش از ۱۲۰ کشور جهان بسیار حیاتی است. 

با این حال طبیعی به نظر می‌رسد که سرکردگان داعش در موصل تلاش خواهند کرد اسناد، مدارک و پرونده‌های این گروه تروریستی را قبل از اینکه به‌دست نیروهای عراقی و جاسوسان امریکایی بیافتد، معدوم کنند و یا همراه خود ببرند. 

پیشتر در اواسط مرداد امسال گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش در حال جابجایی رایانه‌ها و اسناد و مدارک خود از موصل به شهر رقه، پایتخت خودخوانده این گروه در سوریه، و امحای برخی اسناد است. 

ارتش عراق در حال حاضر در جبههٔ موصل با تروریست‌های داعش درگیر است. عملیات آزادسازی موصل از اشغال داعش از ساعات ابتدایی دوشنبه آغاز شده و نیروهای عراقی پیشروی‌های سریع و چشمگیری علیه تروریست‌ها داشته‌اند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
لطفا نظرات را سانسور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
این جاسوسها برای این به انجا اعزام می شوند تا مدارک حمایت امریکا از داعش و کسانی که رابط امریکا و داعش هستند را از بین ببرند و هدفی جز این ندارند از ترس اینکه مبادا اسناد ارتباط انها با داعش بر ملا شود
آخرین اخبار