همدان؛

13 آبان نقطه عطف در تاريخ انقلاب اسلامي است

فرماندار بهار گفت: 13 آبان روز بياد ماندني و نقطه عطف در تاريخ انقلاب اسلامي است.

13 آبان نقطه عطف در تاريخ انقلاب اسلامي استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن مرادی پناه در شوراي آموزش و پرورش شهرستان بهار اظهار داشت: اثرگذاري آموزش و پرورش در جامعه امروز به خوبي مشهود است و تربيت انسانها در مسير آزادگي و خداجويي نيازمند تلاش بيشتر مجموعه  آموزش و پرورش و هزينه در آموزش و پرورش به مانند سرمايه گذاري است.

وی ادامه داد: شوراي آموزش و پرورش شورايي اثرگذار است و بايد در اين شورا تصميماتي اتخاذ شود که در پيشبرد امور علمي موثر باشد.

وي افزود: سياست اصلي دولت حاضر  کيفيت بخشي آموزشي است که همه بايد دست به دست هم دهيم تا اين مهم در شهرستان تحقق يابد و کسب رتبه هاي برتر در زمينه هاي گوناگون نشان از بالا رفتن کيفيت آموزشي است که حاصل تلاشها در حوزه هاي مختلف است.

مرادی پناه  در ادامه به 13 آبان اشاره کرد وگفت: 13 آبان روز بياد ماندني و نقطه عطف در تاريخ انقلاب اسلامي  است و بسيج دانش آموزي نقش مهم و بنيادي در انتقال دستاوردها و ارزشهاي انقلاب اسلامي دارد و بايد تلاش کنيم که برنامه هاي اين هفته به نحو احسن انجام گيرد و حضور پرشور  دانش آموزان در راهپيمايي 13 آبان از مهمترين برنامه ها باشد که کليه دستگاهها بايد همکاري لازم را در اين زمينه داشته باشند.

در ادامه امام جمعه بهار گفت: آموزش و پرورش رکن اصلي توسعه کشور است و همه بايد با مشارکت و همفکري تلاش کنيم تا اين سيستم بر اساس سياستهاي تعيين شده در شهرستان حرکت نمايد تا به توسعه برسيم.

 حجت الاسلام و المسلمين حاتم نيا اضافه کرد: آموزش و پرورش دستگاه انسان سازي است و بايد اين سيستم در راستاي تربيت دانش آموزاني مومن و متعهد تلاش نمايد و معلمان به عنوان ضلع اصلي تربيت در اين زمينه نقش مهمي دارند و بايد در کنار تعليم، تربيت صحيح اسلامي سرلوحه کار قرار گيرد تا افرادي توانمند براي کشور پرورش يابد زيرا پايه هاي اوليه تربيت دانش آموزان به عنوان سرمايه هاي معنوي در آموزش و پرورش گماشته مي شود.

مدير آموزش و پرورش شهرستان بهار با اشاره به اینکه در سطح  مدارس شهرستان  بهار هیچ  گونه مشکلی نداریم گفت: شهرستان بهار در بسياري از شاخص ها رتبه هاي برتر استان را دارد و در بحث ثبت نام نيز رتبه اول استان را کسب کرده ايم.

یوسف سعیدی  به هفته پيوند اوليا و مربيان اشاره کرد و گفت: در 112 آموزشگاه شهرستان بهار انجمن اوليا و مربيان تشکيل شده و رسالت اصلي انجمن‌ها، همفکري اولياي مدرسه و خانه در رشد فکري و جسمي دانش‌آموزان است که بايد تقويت شود.

سعيدي مهم‌ترين عامل رشد انجمن‌ها را انسجام فکري اوليا، مربيان و مديران واحدهاي آموزشي دانست و گفت: وجود اين انجمن‌ها در واحدهاي آموزشي و در پيشرفت علمي دانش‌آموزان نقش بسزايي دارد.

وي اظهار کرد: پيشبرد برنامه‌هاي آموزشي در محيط خانه و مدرسه بر اساس تعاليم قرآني ضروري است.

 وي تصريح کرد: تربيت نسل آينده‌ساز با اتکا به آموزه‌هاي ديني و مذهبي باعث رشد و بالندگي در سطح جامعه مي‌شود.

سعيدي در ادامه به هفته بسيج دانش آموزي اشاره کرد و گفت: هفته بسيج دانش آموزي ياد آور رشادتها و جانفشاني هاي دانش آموزاني است که با پيروي از ولي فقيه از جان خود گذشتند و اجازه ندادند يک وجب از خاک ميهن به تصرف دشمن در آيد.

وي ادامه داد: در طول اين هفته که از 7 آبان آغاز و تا يک هفته ادامه دارد بيش از 65 برنامه متنوع فرهنگي ،هنري، مذهبي در سطح شهرستان بهار اجرايي خواهد شد که مهمترين آن حضور پرشور و گسترده دانش آموزان درراهپيمايي 13 آبان مي باشد.

انتهای پیام/ خ


برچسب ها: همدان ، 13 آبان ، نقطه عطف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.