بانک‌های بزرگ بین‌المللی در آستانه خروج از انگلیس

رئیس انجمن بانکداران انگلیس نسبت به خروج بانک‌های بزرگ بین‌المللی از این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، بانک‌های بزرگ انگلیس قصد دارند در ماه‌های اولیه سال میلادی آینده از این کشور خارج شوند و بانک‌های کوچکتر نیز شاید تا پیش از کریسمس دفتر خود را به بیرون از انگلیس منتقل کنند. 

«آنتونی براون» رئیس انجمن بانکداران انگلیس روز گذشته با اعلام این خبر هشدار داد بسیاری از بانک‌های این کشور به دلیل نگرانی از آینده کسب و کار خود در انگلیس قصد دارند به زودی دکمه خروج از این کشور را فشار دهند. 

یک منبع نزدیک به «دیوید دیویس» وزیر برکسیت (وزیر مسئول انجام امور مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) گفت دیویس و فیلیپ هاموند رئیس خزانه انگلیس هفته گذشته به بانک‌های بزرگ این کشور درباره ثبات اقتصادی کشور و حفظ وضع موجود در لندن پس از نهایی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اطمینان دادند. 

با این حال، اظهارات برخی مقامات انگلیسی درباره لزوم "خروج سخت" از اتحادیه اروپا و کنترل شدید ورود و خروج‌ها پس از ترک این اتحادیه و نیز سخنان تند مقامات اروپایی علیه انگلیس، بانک‌های این کشور را به این جمع‌بندی رسانده است که شرایط کنونی تجارت برای بانکها با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به خطر خواهد افتاد. 

دولت انگلیس تضمین داده است بانکهایی که دفتر مرکزی آنها در انگلیس است پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا کماکان می‌توانند به راحتی به بازار واحد اروپا دسترسی داشته و خدمات مالی خود را مانند گذشته به شرکت‌ها و اشخاصی در سراسر اتحادیه اروپا ارائه کنند. با این وجود، اظهارات شدیداللحن سران کشورهای اروپایی مانند «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه که گفته است انگلیس باید بهای خروج از اتحادیه اروپا را پرداخت کند، بانکهای انگلیس را به شدت نگران کرده است. 

آنها معتقدند با جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا، کلیه تعرفه‌های گمرکی و قوانین ورود و خروج تغییر کرده و محدودیت‌های بیشتری برروند صادرات و واردات کالا اعمال خواهد شد. 

به گفته براون، سیاستمداران انگلیسی و اروپایی هر دو مواضعی را طی ماه‌های اخیر اتخاذ کرده‌اند که برآیند همگی آنها حاکی از محدود شدن روابط تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا پس از نهایی شدن برکسیت است. به همین دلیل، بانک‌های بزرگ انگلیس شرایط کاری خوبی را برای آینده خود متصور نیستند و پیش از نهایی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قصد دارند دفتر خود را به یک پایتخت اروپایی دیگر منتقل کنند.   

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار